tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 29 Ogos 2009

ANWAR NIZAR BANGSA=T:RAMAINYA ORANG MISKIN DIKELANTAN

Seramai 4,000 rakyat miskin termasuk ibu tunggal dan anak yatim di Kelantan akan mendapat bantuan wang tunai yang semuanya berjumlah RM300,000 untuk meringankan beban mereka menyambut Ramadan dan Aidilfitri.

Timbalan Menteri Kewangan, Senator Datuk Dr Awang Adek Hussin, berkata wang berkenaan sumbangan beberapa Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC) dan syarikat swasta.

"Wang berkenaan akan diagih menerusi Wanita dan Puteri Umno bahagian yang dijangka selesai sebelum Aidilfitri," katanya kepada pemberita pada majlis penyampaian wang zakat dan berbuka puasa di kediamannya di Kampung Perupuk di sini, hari ini. Awang Adek yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan berkata setiap mereka akan menerima antara RM50 dan RM100.

YANG MENGHAIRANKAN KENAPA NEGERI YANG DITADBIR OLEH AHLI DAN PENJAGA PINTU SYURGA MASIH LAGI MUNDUR DAN BANYAK ORANG YANG MISKIN.APAKAH SEBAGAI AHLI SYURGA TGNA MEMBIARKAN RAKYATNYA KEBULUR DAN MEREMPAT DENGAN RAMAI LAGI YANG MASIH BERADA DIBAWAH PARAS KEMISKINAN.

MUNGKIN JUGA INI TERJADI KERANA PEMIMPIN PAS SEKARANG SUDAH RAMAI YANG ADA 1,2,3,4 CAWANGAN DIMANA SEKIRANYA ADA CAWANGAN YANG DI FIKIRKAN SUDAH TIDAK LAGI MEMBAWA ......AKAN DITOLAK....MUNGKIN KERANA INILAH BANYAK IBU IBU TUNGGAL DIKELANTAN....KERANA INILAH RAMAI ANAK ANAK KELANTAN RAMAI YANG TIDAK BERAYAH...YANG ADA HANYA BAPAKKKK.

PEMIMPIN PAS HANYA MEMENTINGKAN PERIOK NASI SENDIRI TANPA MEMIKIRKAN UNTUNG NASIB ORANG ORANG YANG KURANG BERKEMAMPUAN.MACAM MANA HENDAK MENGUBAH NASIB RAKYAT KALAU ASYIK BERCERAMAH TANPA ADA USAHA USAHA KEARAH MEMBELA NASIB ANAK ANAK NEGERI KELANTAN.KERANA KEMUNDURAN NEGERI LAH RAMAI ANAK ANAK KELANTAN BERHIJRAH KE PANTAI BARAT TERUTAMA DILEMBAH KELANG KERANA DISINILAH MEREKA DAPAT MENCARI SEDIKIT REZEKI YANG HALAL...

6 ulasan:

  1. artikel bodoh!
    tulisan tanpa fakta..setiap tempat mesti ada orang miskin..cek dulu statistik yang dikeluarkan pada tahun 2008, negeri mana yang mempunyai penduduk paling ramai miskin?Kelantan negeri ke berapa?
    Kau cuba datang ke Kelantan sekarang dan secara jujur kau cuba banding antara Kelantan dengan Trengganu dan Pahang siapa yang lebih maju?

    BalasPadam
  2. Salam, Nik Aziz kata, itu sudah takdir.... mereka dari golongan orang-orang yang miskin, yang penting undi PAS boleh masuk syurga....

    BalasPadam
  3. BODO!!!!! MISKIN2 RAKYAT KALANTAN XDALA SETINGGAN!!!! MISKIN RAKYAT2 KELATE TAPI TANAH ADALA 4 5 EKAR SORE!!! MISKIN2 RAKYAT KELATE KALU BULAN POSE MU BOLEH TGK SEPANJANG JALAN DIMANA2 ORE SEMBELIH LEMBU!!!!! MAKAN DAGING TMPATAN HOK SEGAR!!!! TAPI KALU DIJOHOR XDA PN GI 2!!! SAIN AKU BUDAK JOHOR OYAK BULEH BILANG BRAPA X MAKAN DAGING LEMBU SEGAR!!! MAKAN DAGING IMPORT JAH!!!! ORE KELATE KALU SARAPAN PAGI KEDAI KOPI MAKAN NASI DGN AYAM!!!! TAPI HARGA DIA MASIH LAGI RM 1!!!! MU BODO!!!! AKU TGK RUMAH ORE KELATE LEBIH MEWAH DARI RUMAH ORE JOHOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!MU BODO!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  4. Cuba tuan baca Laporan Jabatan Perangkaan Negara, yang berbicara mengenai rakyat miskin dan miskin tegar di Malaysia.

    Kelantan berada di tangga ke enam, 1 sabah, 2 sarawak, 3 terengganu dan seterusnya.

    Kalau kelantan yang berada di tangga ke 6 paling ramai ramai miskin dan miskin tegar pun jumlahnya sudah 4,000 orang, sudah pasti Sabah lebih banyak lagi jumlahnya.

    Jangan sembunyi fakta la tuan, rakyat sekarnag bukan bodoh macam dulu lagi dah.

    Pasal ahli syurga, terima kasih sb tuan doakan Tok Guru kami dan semua ahli PAS jadi ahli syurga.

    www.pemudakemehe1.blogspot.com

    BalasPadam
  5. Penulis BODOH.4000 org fakir miskin di Kelantan tu masih kira sikit..Di SABAH ada 63000(enam puluh tiga ribu0 keluarga miskin.Jgn lupa Sabah diperintah BN

    BalasPadam
  6. Wahai Kamalfarsya yang BODOH!
    Jangan hina rakyat Kelantan.
    Kamu ingat semua rakyat Kelantan menyokong pembangkang ke!
    Kamalfarsya BOBOH!!!!

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH