tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 23 Ogos 2009

NIK AZIZ BERI LALUAN PADA PKR DAN DAP MASUK SYURGA





Hanya Umno yang tak dapat memasuki syurga kerana ajaran Islam Umno lari dari ajaran Islam yang sebenar.Tambah Nik Aziz hanya yang masuk Pas dan penyokong Pas yang akan dimasukan kedalam syurga oleh Allah SWT.Jadi pada PKR dan DAP boleh la mereka merasa lega kerana mereka semuanya adalah penyokong Pas.Mungkin kerana janji Nik Aziz Anwar sudah tidak merasa takut membuat perkara yang terkutuk kerana Nik Azizi berjanji sesiapa yang setia bersama Pas akan mengikut ahli Pas yang lain menikmati untuk masuk kesyurga Allah.

Inilah janji Nik Aziz walaupun Pkr dan Dap tidak langsung memperjuangkan ugama Islam sebagai perjuangan parti mereka.Kerana ini juga lah ramai pemimpin Dap yang merasakan mereka juga dapat memasuki syurga sebagaimana janji Nik Aziz yang sesiapa mengikut Pas akan dijanjikan syurga.

Apa yang dilakukan Nik Aziz sekarang, tidak lain dan tidak bukan hanyalah untuk menghidupkan semula isu takfir (kafir-mengkafir), isu menolak hukum hudud Allah, isu agama suku politik suku, kerana di situlah tunjang kekuatan Pas yang sebenarnya. Namun kini, semua tuduhan palsu itu sudah terkena atas batang hidung Pas sendiri.

Rakyat yang faham akan hukum sebenarnya menyokong penuh keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan dan Majlis Raja-Raja Melayu, bahawa ketentuan syurga dan neraka adalah hak mutlak Allah SWT.Maknanya Allah berkuasa menganugerahkan syurga atau neraka berdasarkan kepada amalan dan perbuatan dosa dilakukan di dunia. Perkara ini cukup jelas dalam al-Quran dan hadis .Kalaulah Pas dan GMI mengadakan demonstrasi besar-besaran membantah ISA, sedangkan ISA itu bukan perintah mutlak Allah SWT dalam al-Quran, kenapa Pas tidak mengadakan demonstrasi mendesak kerajaan di negeri Pakatan Rakyat melaksanakan hukum hudud, mengikut fiqh awlawiyyat, itu lebih utama daripada membantah ISA kerana hudud hukum Allah. Pas dicabar berbuat demikian.Sekiranya Nik Aziz juga mahukan kuasa dalam urusan pengagihan syurga neraka, ia perkara yang menyeleweng daripada urusan agama.

Nik Aziz percaya bahawa selagi Umno menegur sikap dirinya maka lagi kuat penyokong Pas bertindak balas kerana imejnya yang menonjol sebagai Tok Guru. Dengan kata lain, Nik Aziz tidak boleh disentuh sama sekali.Sebenarnya sebahagian ahli dan penyokong Pas juga tidak senang dengan satu demi satu kenyataan liar Nik Aziz yang hanya memburukkan imej parti itu. Kata kesat beliau pergi jahanam sama UMNO dan kenyataannya bahawa tidak salah DAP menghina Islam, cukup membingungkan ahli ahli Pas sendiri.

Belum reda isu itu beliau menyatakan pula penyokong UMNO tidak akan masuk syurga, yang kemudian mengundang bantahan umat Islam termasuk Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan. Malah ada pemimpin Pas antaranya Ketua Dewan Ulama Pas, Harun Taib secara terbuka tidak bersetuju dengan Nik Aziz. Menurut Harun, peluang masuk syurga adalah urusan Allah dan ia tidak bergantung kepada parti yang disertai.

Sesungguhnya sudah tercatat dalam sejarah Islam tentang beberapa kisah tok guru dan ulama yang sama ada sedar atau tidak sedar, telah mengkhianati agamanya sendiri. Dari semasa ke semasa, Islam bukan sahaja menghadapi serangan dan ujian daripada kalangan musuh Islam malah daripada segelintir ulama yang mempergunakan agama untuk kepentingan tertentu sehingga mengakibatkan kekeliruan dan perpecahan ummah. Golongan inilah yang memudaratkan Islam. Jadi mengapa kita harus gusar untuk menyanggah golongan begini?

Dalam kaitan ini, UMNO yang lebih dominan tentu ada kelemahan yang boleh diperbaiki dan Pas yang jauh tercicir dalam sumbangan kepada pembangunan Islam, boleh dilonjakkan pencapaiannya. Carilah titik penyatuan terutama dalam isu-isu kepentingan umat Islam. Tetapi menghina, memburukkan dan memperlekehkan sesama orang Islam bukan caranya. Apa pun pintu taubat dan memohon kemaafan masih terbuka luas untuk kita semua lebih-lebih lagi pada bulan Ramadan ini. Itu pun jika kita tidak dicengkam ego dan riak.

PADA SEMUA KITA YANG BERAGAMA ISLAM ....MARILAH KITA KEMBALI PADA PADA AJARAN ISLAM YANG SEBENAR .....LEBIH LEBIH LAGI PADA BULAN YANG MULIA YANG ALLAH JANJIKAN BULAN YANG PENUH DENGAN KEAMPUNAN DAN PERLULAH KITA SAMA SAMA BERUSAHA KEARAH UMAT ISLAM YANG BERSATU UNTUK MENUJU KE SYURGA ALLAH YANG TELAH ALLAH JANJIKAN PADA SEMUA UMAT YANG BERIMAN KEPADANYA.....KITA RENUNG RENUNG KAN LA....LU PIKIR LA SENDIRI....

1 ulasan:

  1. tak kira parti mana, andai sokong maksiat bermaharajalela maka takde tempat di syurga, sebab janji Allah mereka yang tentang,lawan, ketetapan yang Allah tetapkan tempatnya di neraka. Sifir simple sahaja.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH