tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 15 September 2009

ANWAR NIZAR BANGSA=T:MASID ADA PEMIMPIN YANG BELUM SEDAR LAGI

Bekas Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamad juga berpendapat bahawa masih ada parti politik dan pemimpin yang belum sedar untuk menerima hakikat sebenar walaupun mengalami prestasi buruk dalam pilihan raya umum ke-12 Mac 2008.

Tanpa menamakan parti dan pemimpin yang dimaksudkan, Dr. Mahathir berkata, parti dan pemimpin terbabit belum menyedari kekecewaan yang diperlihatkan oleh pengundi pada 8 Mac 2008.

"Apakah kekecewaan rakyat disedari oleh pemimpin dan parti-parti politik. Hingga kini tidak ternampak yang parti dan pemimpin sudah betul-betul sedar," kata beliau dalam blognya.

Dr. Mahathir berkata, ada ahli politik yang berpendapat jika dapat memegang jawatan Presiden parti, maka kemenangan mereka dalam pilihan raya sudah terjamin.

"Justeru, mereka ini berusaha untuk menentukan kemenangan mereka melalui penyingkiran ahli yang tidak menyokong mereka, mengguna wang untuk membeli sokongan atau mengguna apa-apa kuasa yang ada pada mereka untuk menyogok, menjanji sesuatu kepada yang akan menyokong atau mengugut.

"Hasilnya mereka menang dalam parti. Tetapi rakyat memerhati segala tindak-tanduk pemimpin dan ahli seperti ini.

"Apabila rakyat lihat perjuangan parti bukan lagi untuk rakyat; apabila mereka lihat rasuah dan ugutan yang menentukan kepimpinan, maka kepercayaan kepada parti dan pemimpinnya akan terhakis dan mungkin hilang lenyap," kata bekas Pengerusi Barisan Nasional (BN) dan bekas Presiden Umno ini.

"Rakyat tidak dapat membuat apa-apa, terutama apabila mulut rakyat tertutup. Demikian juga ahli parti. Tetapi apabila Pilihan raya umum diadakan maka rakyat sebagai pengundi akan nyatakan kekecewaan mereka," kata Dr. Mahathir yang bersara Oktober 2003.

BN mengalami prestasi buruk pada 8 Mac 2008.

Mesej yang sama telah disampaikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd. Najib Tun Razak ketika berucap merasmikan Perhimpunan Agung MIC Ke-63, Sabtu lalu.

Najib mengingatkan semua pemimpin parti komponen Bn bahawa tidak guna menjadi popular di kalangan anggota-anggota parti sahaja tetapi tidak popular di kalangan rakyat, sehingga menyebabkan kehilangan sokongan rakyat.

Najib yang juga Pengerusi BN berkata, dalam sistem demokrasi berparlimen suara keramat ialah suara rakyat dan kuasa mutlak adalah di tangan rakyat dan mereka yang akan menentukan nasib BN dalam setiap pilahan raya umum.

Jumaat lalu, Dr. Mahathir berkata, MIC akan kehilangan sokongan daripada masyarakat India jika Datuk Seri S. Samy Vellu terus menerajui parti itu.

Tegasnya, MIC kini dilihat semakin lemah dan kekuatan parti itu tidak boleh dipulihkan semula jika Samy Vellu terus kekal sebagai Presiden.

Dalam tulisan terbaru blognya, Dr. Mahathir juga memberitahu, pemimpin-pemimpin parti terbabit masih merebut jawatan masing-masing dengan penggunaan cara-cara lama.

"Pembersihan parti tidak juga dilakukan. Pengamal politik wang masih diterima dan diberi tempat," katanya sambil menambah, ahli-ahli biasa parti tidak memprotes sikap lama diteruskan.

"Bahkan ramai juga ahli yang berpendapat apa salahnya menabur wang. Mereka juga akan dapat sedikit habuan.

"Apabila ramai rakyat sebagai pengundi sudah benci kepada parti kerana amalan rasuah dan bodoh sombong, janji pembangunan dan menabur wang tidak akan berkesan lagi.

"Ingatlah apabila kelebihan undi sedikit sahaja, kehilangan sokongan daripada sebilangan yang kecil rakyat pun boleh sebabkan kekalahan," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH