tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 6 September 2009

ANWAR NIZAR HARAM JADAH:UMNO MAMPU MENANG DAN PERTAHAN DUN BAGAN PINANG

BN bukan saja yakin mampu mempertahankan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang pada pilihan raya kecil akan datang, malah mendapat majoriti undi lebih tinggi berbanding pilihan raya umum lalu.Ini berdasarkan tiada isu tempatan yang boleh dibangkitkan pembangkang, tetapi Umno dan BN harus lebih bekerja keras dalam memenangi hati rakyat, terutama Umno bahagian supaya memantapkan jentera pilihan raya untuk menghadapi prk ini nanti.

Hanya diharapkan nanti Umno harus mengemukan calon yang popular dikalangan pengundi di Bagan Pinang selain perlu juga diterima oleh penduduk di kawasan berdekatan seperti Teluk Kemang dan Port Dickson dan yang yang penting calon ini nanti haruslah mendapat sokongan dari semua parti komponen BN.Kita tidak mahu lagi kekalahan demi kekalahan berulang kerana dengan kemenangan di Bagan Pinang ini nanti akan menjadi satu kayu pengukur pada Umno dalam menghadapi pru ke 13 nanti.

Jadi jangan lah nanti bila diumumkan calon akan timbul lagi cerita cerita yang tidak baik kerana pengundi akan menilai calon berdasarkan intigriti seseorang calon.Biarlah calon yang dipilih nanti orang yang sentiasa dekat dihati rakyat dan sentiasa mengambil berat akan masaalah rakyat.

Jika dilihat pada pru yang lalu Bagan Pinang merupakan kubu kuat Umno dimana Allahyarham Azman, yang juga Naib Ketua Umno Bahagian Teluk Kemang, memenangi kerusi itu dalam pilihan raya umum lalu, dengan menewaskan calon PAS, Ramli Ismail dengan majoriti 2,333 undi. Azman mendapat 6,430 undi, manakala Ramli memperolehi 4,097 undi.



Dalam pilihanraya umum lalu, Parlimen Telok Kemang dimenangi oleh calon PKR, Datuk Kamarul Baharin Abbas.Manakala DUN Chuah pula dimenangi oleh PKR, Lukut (DAP), Linggi (BN) dan Port Dickson (PKR). Walau pun berlaku tsunami politik pada pru yang lalu tapi Umno masih lagi mampu menang dengan agak selesa tapi ini tidak akan menjadikan Umno mengambil mudah prk ini kerana bagi Umno perjuangan untuk membela rakyat harus diteruskan.

Sudah pasti Pas akan meletakan calon di Bagan Pinang.Jika diambil kira jumlah pengundi Melayu yang mewakili hampir 70 peratus daripada keseluruhan 14,192 pemilih berdaftar, India 20 peratus pengundi dan bakinya pengundi Cina yang boleh menjadi penentu pada kejayaan Umno mahupun Pas.Jadi Umno,MCA dan MIC perlu memperkemskan jentera parti masing masing agar kejayaan di Bagan pinang akan dapat Umno BN pertahankan.

Bagi yang biasa dengan politik Negeri Sembilan, Umno Teluk Kemang adalah antara bahagian paling stabil dan tidak banyak kerenah - terima kasih kepada ketuanya, Tan Sri Mohd Isa Samad yang satu waktu yang panjang juga, sinonim dengan Umno Negeri Sembilan. Faktor perpaduan yang amat utuh dalam bahagian itu pasti memberi kelebihan kepada Umno dalam menghadapi pilihan raya kecil terbaru ini nanti, disokong pula pengaruh bekas Menteri Besar Negeri Sembilan itu yang masih kuat melekat di hati masyarakat setempat - baik Melayu, India atau Cina.

Insyallah dengan semangat mahu berkhidmat pada rakyat Umno BN akan terus bartakhta dihati rakyat Bagan Pinang .Hanya yang perlu Umno dan rakan rakan lain harus bekerja dalam satu pasukan dan mulai dari sekarang gerakan segala jentera parti harus bermula dari sekarang.Kejayaan Umno BN adalah kejayaan rakyat.

2 ulasan:

  1. jangan haraplah umno nak menang...dulu majority 4 ribu lebih...pastu kurang jadi 2 ribu lebih....penurunan mendadak 2 ribu lebih....akan datang akan turun menjadi -2ribu...umno kalah....

    BalasPadam
  2. Hahaha berdasarkan pada statistik di atas sudah boleh agak PR berpeluang besar menang di Bagan Pinang, apa lagi kebelakangan ni UMNO asyik menyakitkan hati Cina dan India, jadi mustahillah dua kaum ini masih nak undi parti yang nak menjahanamkan mereka, cuma UMNO masih bermimpi beranggapan Cina dan India hari ini masih sama dengan Cina dan India 50an abad lalu, yang mana dah dipijak-pijak oleh UMNO masih nak sokong parti orang gila tu, dan Melayu juga sudah nampak muka sebenar musang yang berbulu ayam ni, UMNO akan terus jatuh dan diludah oleh rakyat Malaysia.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger