tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 12 September 2009

TEOH BENG HOCK:PANDANGAN PAKAR DIPERLUKAN SPRM UNTUK MENENTUKAN KESASIHAN SAKSI DIDERA

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) akan mendapatkan pandangan pakar dalam usaha menentukan kesan ‘lebam’ pada perut saksi ke-20 inkues, T. Sivanesan seperti ditunjukkan dalam gambar, benar-benar akibat kecederaan.

Peguam Datuk Abdul Razak Musa yang mewakili SPRM pada prosiding inkues siasatan kematian Teoh Beng Hock memberitahu Mahkamah Koroner hari ini, pihaknya khuatir lebam yang didakwa Sivanesan hanyalah warna ubat yang disapu sebelum dia pergi ke kedai untuk mengambil gambar.

Selain ketiadaan gambar asal, laporan perubatan untuk mengesahkan kesahihan kecederaan dialami Sivanesan juga belum diperoleh SPRM untuk dijadikan asas dan panduan menyoal saksi berkenaan.

Sehubungan itu, Abdul Razak yang sepatutnya menyoal balas Sivanesan hari ini memohon supaya prosiding inkues tersebut ditangguhkan.

Permohonan Abdul Razak bagaimanapun dibantah oleh peguam Gobind Singh Deo yang mewakili keluarga mendiang Setiausaha Politik Exco Selangor itu.

Kata Gobind, gambar-gambar ‘kecederaan’ yang dikemukakannya merupakan salinan yang dicetak daripada gambar asal yang tulen.

Beliau turut membantah permohonan Abdul Razak supaya inkues ditangguhkan memandangkan Mahkamah Tinggi Shah Alam yang bersidang di Petaling Jaya semalam memerintahkan prosiding hari ini diteruskan seperti biasa.

Koroner Azmil Muntapha Abas yang membenarkan permohonan Abdul Razak kemudian menangguhkan inkues sehingga 17 September ini.

Menurut Azmil, penangguhan itu dibuat untuk memberi peluang kepada SPRM mendapatkan salinan gambar asal dan laporan perubatan yang diperlukan bukan sahaja untuk peguam bahkan bagi kegunaan mahkamah.

Terdahulunya, Abdul Razak memaklumkan, pihaknya telah memfailkan notis rayuan dan sijil perakuan segera di Mahkamah Rayuan berhubung keputusan Pesuruhjaya Kehakiman, Datin Yeoh Wee Siam yang menolak permohonan semakannya semalam.

Wee Siam memutuskan, Azmil tidak terkhilaf ketika membenarkan Sivanesan memberi keterangan sebagai saksi dalam inkues tersebut.

Mahkamah Tinggi mendengar permohonan semakan itu setelah SPRM tidak berpuas hati dengan keputusan koroner bahawa keterangan Sivanesan adalah relevan kepada inkues tersebut.

Inkues tersebut diadakan berikutan kematian Beng Hock, 30, yang mayatnya ditemui pada pukul 1.30 petang, 16 Julai lalu di Plaza Masalam, telah menimbulkan banyak persoalan.

Ini kerana beberapa jam sebelum itu, mendiang baru selesai ditemu duga di ibu pejabat SPRM Selangor di tingkat 14 plaza itu sebagai saksi berhubung dakwaan penyalahgunaan wang kerajaan negeri melibatkan beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN).

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Siapa saksi T.Sivanesan tu?? Dari hutan mana dia muncul? Tujuan bawak dia dlm inkues, hanyalah nak bagi tahu orang yg SPRM mendera orang bila menyiasat. Betul ke??? SPRM bukan polis atau tentera.

Kalau Teoh memang didera, kenapa dia masih nak lepak lagi kat premis SPRM dan minta izin tidur kat situ lepas sessi siasatan beliau habis?? kalau ikut lojik, mereka yg didera teruk, apabila habis siasatan, akan terus lari dan keluar dari kawasan tersebut dgn serta merta dan mungkin terus membuat laporan polis atau mengadu kpd SUHAKAM.

Dey thambi loyar Gobind Sink Biol, ..don't waste time ok...Teoh mati sebab bunuh diri. Ini teori yg paling besar kemungkinan. Teori kamu yg mengatakan Teoh didera memang tak logik langsung,dan hanya menunjukkan kebodohan kamu.


2 ulasan:

  1. gobind songo beol ni bebal...budak sekolah pun boleh fikir logik ketidak Teoh didera atau tidak...

    BalasPadam
  2. memang pelik kan kalau besok nak kahwin takkan hari ini nak bunuh diri.korang x tgk ker mayat org terjun banggunan mcmana?korang x compare ker mayat Teoh dgn org yg terjun bru2 ni...org x waras shaja yg blh anggap Teoh bunuh diri.satu malaysia dh tahu SPRM tu mcmana tp malangnya masih ada yg buta mata dan buta hati.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger