tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 18 September 2009

TEOH BENG HOCK:MEMANG SAH TEOH DIMARAHI OLEH RAKAN SENDIRI

Seorang saksi memberitahu bahawa beliau dikatakan terdengar suara Ahli Majlis Perbandaran Kajang (MPKj), Tan Boon Wah dengan nada tinggi memarahi Teoh Beng Hock dalam bahasa Mandarin, 'Ni lor' ketika mereka berada dalam tandas.

Penolong Penguasa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Bulkini Paharuddin yang mendapat pendidikan awal di sebuah sekolah jenis kebangsaan Cina sehingga darjah enam berkata, berdasarkan pemahamannya 'Ni lor' membawa maksud: ''Awak punya hal lah ni."

Beliau memberitahu demikian ketika mengimbas semula kejadian yang berlaku dalam tandas ibu pejabat SPRM Selangor di tingkat 14, Plaza Masalam pada awal pagi, 16 Julai lalu.

Beliau dipanggil memberi keterangan sebagai saksi ke-22 pada prosiding inkues siasatan kematian Setiausaha Politik Exco Selangor itu di Mahkamah Koroner yang masuk hari ke-21 hari ini.

Menceritakan semula kejadian itu, kata Bulkini, beliau sebenarnya tidak mengenali mendiang dan hanya mengecamnya menerusi seluar warna putih yang dipakai.

Menurutnya, pada pukul 2.30 pagi, 16 Julai lalu, Boon Wah menemuinya di ruang makan pejabat SPRM untuk bertanyakan arah ke tandas yang terletak di sebelah hujung pejabat itu.

Oleh kerana, Boon Wah tidak faham maka beliau terpaksa mengiringi dan menunjukkan tandas tersebut.

''Sebaik sahaja Boon Wah masuk ke bilik air, tiba-tiba seorang lelaki yang berseluar putih dan berbaju hitam (Beng Hock) turut masuk. Dia datang dari arah depan saya. Masa itu saya tidak kenal lelaki itu.

''Sejurus lelaki itu masuk, saya terdengar suara tinggi memarahi seseorang. Masa itu, saya dekat pintu tandas. Suara lelaki itu kedengaran memarahi lelaki seorang lagi yang saya rasa ia adalah suara Boon Wah,'' katanya sewaktu disoal oleh peguam Tan Hock Chuan yang mewakili kerajaan Malaysia.

Lima minit selepas itu, tambah saksi, beliau melihat Boon Wah berjalan melepasi ruang makan tanpa berkata apa-apa.

Menceritakan lebih lanjut mengenai Beng Hock yang tidak dikenalinya, menurut Bulkini, beliau hanya mengingatinya selepas beberapa hari melihat gambarnya disiarkan menerusi televisyen.

''Masa itu baru ingat, saya pernah terjumpa Beng Hock ketika Boon Wah masuk ke dalam tandas, mendiang pun masuk sekali,'' katanya.

Beng Hock, 30, Setiausaha Politik kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah ditemui mati pada 16 Julai lalu di tingkat lima Plaza Masalam selepas memberi keterangan berhubung siasatan penyalahgunaan wang kerajaan negeri Selangor.

Terdahulunya, Koroner Azmil Muntapha Abas mendengar keterangan Penolong Kanan Penguasa di Unit Siasatan SPRM Selangor, Mohd. Nazri Ibrahim yang ditugaskan merakam kenyataan Beng Hock pada pukul 1.30 pagi dan selesai dua jam kemudian.

Dalam tempoh tersebut, menurut Mohd. Nazri, Beng Hock nampak agak resah namun pada pertengahan sehingga selesai sesi rakaman, mendiang nampak tenang dan memberikan kerjasama.

Menurutnya, memandangkan tiada kecederaan fizikal kelihatan pada tubuh Beng Hock, maka beliau tidak bertanya sama ada mendiang mahu membuat sebarang aduan.

Kata Mohd. Nazri, sepanjang kenyataan dirakamkan, Beng Hock ada meminta izin hendak ke tandas lebih kurang lima minit.

Setelah selesai kenyataannya diambil, ujar saksi, mendiang telah diminta balik ke rumah untuk mengambil dokumen dan datang semula esoknya, namun dia memilih untuk berehat sekejap di sofa.

Turut memberi keterangan, seorang lagi saksi, Penolong Penguasa SPRM, Raymond Nior John Timban yang nampak Beng Hock sebanyak dua kali antara pukul 12 tengah malam 15 Julai dan 6 pagi, keesokkan harinya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH