tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 8 September 2009

ANWAR NIZAR PEROSAK BANGSA:KENAPA MB SELANGOR TAK FAHAM DENGAN MASAALAH ORANG ISLAM DISHAH ALAM

Meskipun mendapat bantahan besar-besaran penduduk sehingga hampir mencetuskan pergaduhan, kerajaan negeri hari ini membuat keputusan meneruskan cadangan untuk memindahkan tapak pembinaan kuil dari Seksyen 19 ke Seksyen 23 di sini.

Ia berikutan kerajaan negeri telah mengenal pasti tapak baru bagi menggantikan lokasi cadangan asal pembinaan kuil yang mendapat bantahan majoriti penduduk Islam Seksyen 23.

Lokasi baru itu yang terletak kira-kira 100 meter dari tapak cadangan asalnya serta 400 meter dari kawasan perumahan penduduk dilihat paling sesuai dan strategik.

Menurut kenyataan Pejabat Sekretariat Akhbar Kerajaan Negeri Selangor di sini hari ini, keputusan tersebut adalah hasil tinjauan oleh Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pagi ini.

Turut meninjau lokasi ialah Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Abdul Samad; Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Tiga, Rodziah Ismail; Datuk Bandar Shah Alam, Madzalan Mohd. Noor serta Pengurus Besar Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), Othman Omar.

Selain Seksyen 23, tinjauan turut dilakukan di kawasan Seksyen 18, 19 dan Seksyen 20 di sini.

Kenyataan itu menyebut pemilihan lokasi baru itu akan dibincangkan oleh kerajaan negeri dengan Jawatankuasa Kuil Sri Maha Mariaman bagi mendapatkan persetujuan semua pihak.

Dalam perkembangan berkaitan, Pengerusi Badan Bertindak Penduduk Seksyen 23, Ahmad Mahyuddin Manaf ketika dihubungi terkejut dengan keputusan kerajaan negeri itu.

Beliau berkata, ini kerana Abdul Khalid ketika majlis pertemuan bersama penduduk Seksyen 23 Sabtu lalu menyatakan tidak akan menyentuh soal pembinaan kuil di Seksyen 23.

Katanya, keputusan itu bakal mencetuskan persoalan kepada penduduk sama lokasi baru itu berada di kawasan yang sama seperti dicadangkan sebelum ini atau sebaliknya.

“Kami tidak tahu menahu mengenai lawatan Menteri Besar di Seksyen 23 hari ini kerana tidak ada wakil penduduk dipanggil untuk turut serta dalam lawatan berkenaan.

“Bagaimanapun, kami menghormati kerajaan negeri terutama dalam usaha untuk menyelesaikan masalah ini tetapi cuma kami terkejut mengapa mereka mengadakan lawatan ke tapak kawasan ini lagi,” ujarnya.

Ahmad Mahyuddin berkata, kerajaan negeri sepatutnya mendapatkan pandangan penduduk terlebih dahulu sebelum membuat keputusan sekiranya lokasi baru yang dicadangkan itu berhampiran kawasan perumahan penduduk.

Menurutnya, beliau tidak ada masalah dengan pembinaan kuil berkenaan di Seksyen 23 sekiranya lokasinya adalah jauh daripada kawasan penempatan penduduk.

“Saya tidak ada masalah jika kerajaan negeri mahu memindahkan kuil di Seksyen 23, selagi kedudukannya jauh kawasan perumahan serta tidak menganggu penduduk.

“Bagaimanapun yang pasti, ada penduduk akan menerima cadangan baru itu jika tidak mengganggu mereka dan ada juga yang menolak terus daripada dibina di Seksyen 23,” jelasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH