tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 7 September 2009

ANWAR NIZAR PEROSAK BANGSA:KECOH BUKTI KERAJAAN SELANGOR BANGGANG

Kekecohan semasa sesi dialog tempohari membuktikan kerajaan Selangor pimpinan Khalid sebenarnya bangang dalam mencari penyelesaian terbaik dalam menyelesaikan kemelut isu kuil ini.Isu ini sebenarnya boleh mencetuskan rusuhan kaum jika kerajaan negeri Selangor gagal mencari penyelesaian terbaik dan muktamad bagi jangka panjang.Selaku Menteri Besar sepatutnya Khalid memberikan jawapan muktamad ketika berdialog dengan penduduk kawasan itu dan bukannya menyalahkan rakyat yang sememangnya sudah tidak tahan dengan permainan politik kerajaan Selangor.

Melihatkan kekecohan yang terjadi, saya bimbang satu lagi tragedi rusuhan kaum seperti di Taman Medan akan berulang kerana jalan penyelesaian yang muktamad gagal diberikan oleh Menteri Besar.Pembinaan tempat ibadat merupakan satu perkara yang sensitif dalam konteks masyarakat majmuk negara kita, jadi Khalid tidak boleh bersikap sambil lewa bagi menyelesaikan isu ini.

Sebagai seorang Islam dan melayu Khalid sepatutnya lebih memahami hati bangsa Melayu.Khalid bukan tidak tahu yang majoriti penduduk dikawasan seksyen 23 adalah majoriti orang Islam.Jadi kenapa Khalid masih mahu pembinaan kuil ingin dilakukan di sana sedangkan masaalah ini sudah diprotes oleh rakyat sejak awal awal lagi.

Sebenarnya Khalid dan juga Pas sebenarnya tunduk dengan desakan orang bukan Islam diSelangor.Lihat saja dengan isu arak.Sebelum menang pilihanraya umum ke 12 dahulu Pas telah berjanji pada umat Islam yang Pas akan menutup kilang Pasberg yang berada ditepi highway jalan persekutuan itu.Tapi kenapa selepas menang dan berjaya menubuhkan kerajaan Pas gagal melaksanakan janji mereka.Tapi sebaliknya Pas dan Khalid memberikan kelonggaran dimana rakyat Selangor bebas untuk membeli Pasberg dimana sahaja.

Nampak sangat Khalid dan Pas sendiri lebih utamakan rakyat bukan Islam dari masyarakat dan orang Islam sendiri.Apa yang berlaku di Selangor ini adalah bukti yang kerajaan Pakatan gagal dalam mentadbir negeri Selangor sebagaimana janji sebelum pru lalu yang akan memberikan keselasaan pada penduduk Selangor.Yang mendapat keselasaan hanya kaum bukan Islam tapi bagi umat Islam,kerajaan terus menekan dan menindas umat Islam.

Ini membuatkan rakyat tidak menghormati kepimpinan Abdul Khalid selaku Menteri Besar kerana mereka berasakan pentadbiran kerajaannya lemah dan tidak begitu berfungsi dengan baik sekali gus menimbulkan keadaan yang tidak selesa pada orang Islam.Ini berbeza dengan kerajaan era pentadbiran UMNO apabila segala keputusan yang dibuat tidak pernah ditentang sebegitu hebat oleh rakyat pada masa kini.Rakyat menghormati kerajaan pimpinan UMNO kerana mempunyai kredibiliti dalam mentadbir sesebuah institusi di samping parti itu cukup kuat sokongannya di peringkat akar umbi.

Saya yakin lagi lama kerajaan Pakatan memerentah lagi banyaklah masalah yang akan dihadapi oleh rakyat Selangor, dalam isu menentukan tapak kuil pun mereka terbukti gagal apatah lagi untuk membawa negeri Selangor sebagai negeri yang maju.Negeri Selangor akan hancur kalau kerajaan Pakatan terus diberi mandat untuk mentadbir kerajaan.Mungkin keadaan ini terjadi kerana kebanyakan kebanyakan wakil rakyat pembangkang merupakan ahli korporat yang menceburi bidang politik semata-mata untuk menentang kerajaan BN.Tidak ramai wakil rakyat pembangkang berlatar belakang ahli politik, mereka tiada pengalaman mentadbir kerajaan yang mempunyai rakyat berbilang kaum.

Dengan berbagai masaalah yang melanda negeri Selangor,Ini menunjukan pemimpin kerajaan Pakatan sebenarnya tidak mendekati rakyat selama ini untuk menyelesaikan segala masaalah yang dihadapi rakyat biasa.Jika betulah mereka pemimpin yang berjiwa rakyat sudah pasti perkara kekecohan dan bantahan rakyat tidak akan berlaku sekiranya mereka sebagai pemimpin betul-betul telah mendekati rakyat dalam menyelesaikan rintihan rakyat.

MUNGKIN KERANA TERLALU BANYAK MASAALAH DENGAN HUTANG YANG BERTIMBUN TELAH MEMBUAT SEDIKIT SEBANYAK MENGANGGU TUGAS KHALID SEBAGAI MB.MANA TIDAKNYA,KENA NAK OIKIR MASAALAH RAKYAT ,MANA NAK PIKIR MACAMANA NAK BAYAR HUTANG DAN MANA NAK FIKIR MASAALAH WAKIL RAKYAT PKR SENDIRI.

DENGAR KHABAR HASSAN ALI BERMINAT DENGAN KERUSI MB INI....BETULKE...BAGI SAYA HASSAN ALI PUN SAMA JUGA DENGAN KHALID...MASAALAH ORANG BUKAN ISLAM DIBERI KEUTAMAAN MEREKA....RUNGUTAN ORANG ISLAM MEREKA TOLAK KETEPI....MEREKA INI IBARAT TALAM DUA MUKA.

http://pkrpasdap.blogspot.com/2009/09/komisen-kuil-rm-20-juta.html

2 ulasan:

  1. yeah.. Tahniah la yer.. Aku rasa puak2 UMNO ni yang bikin kecoh.. Puak2 Umno ni lah yg kurang bijak dalam tindakan.. Aku xnk ckp bangang kat sini sebab org2 UMNO kan hebat... Itu korang yg ckp la kan.. Aku x ckp pun..Aku nk tanya.. Ade sempat kerajaan negeri nk bg penerangan..?? Ada sempat kerajaan negeri nk cakap..?? Dah puak2 korang yg duk memekik tak tentu arah mcm kene sawan lembu tu pehal..? Sendiri mau ingat la...

    p/s : Mana komen balas ko ni..?? Dah jadi mcm lembu ke tak tau nk balas komen..??

    BalasPadam
  2. SALAM REFORMASI....TERIMA KASIH LA DATANG KE DALAM BLOG INI....BUKAN TAK NAK BALAS KOMEN...TAPI SIBUK SIKIT...BUAT REFORMASI YANG BUDIMAN..YANG DATANG HARI BUKAN SAJA ORG UMNO TAPI PAS DAN KEADILAN PUN ADA...INILAH YANG DIKATAN ORANG ISLAM BERSATU HATI...YANG TAK BERSATU HANYA PEMIMPIN YANG SUDAH BUTA HATINYA MACAM 2 KHALID SERETA ANWAR DAN HH TERMASUKLAH TGNA....SIAPA LAGI YANG NAK PERTAHAKAN ISLAM KALAU KITA ORANG ISLAM...TAKAN KITA NAK SURUH NGAH KO HAM DAN GUAN ENG....SEPATUTNYA KAU PUN SAMA PERTAHANKAN KESUCIAN AGAMA KITA...NI LAIN PULAK...KAU SOKONG KERAJAAN NAK BUAT KUIL DEKAT DENGAN ORANG ISLAM....APA KE JADAHNYA...MASA DALAM MASJID BILA ANAK KECIL KITA BUAT BISING PUN KITA MARAH APA LAGI LA NANTI KUIL HINDU DEKAT DENGAN MASJID..TENTU HILANG KEKUSYUKAN KITA BILA KITA SOLAT....SAYA HARAP KAU BUKA LA HATI DAN MATA....INGAT...ISLAM ADALAH UGAMA KITA....KITA SEPATUTNYA PERTAHANKAN UGAMA KITA BUKAN SOKONG KUIL...TENGOK APA JADI DENGAN ISU ARAK...SIAPA YANG BENARKAN ARAK DIJUAL DI SHAH ALAM KALAU BUKAN PAS DAN KHALID....MASA UMNO BERKUASA INI SEMUA TIDAK BERLAKU.....PASAL KILANG ARAK TU...MMG UMNO BAGI HANYA UNTUK BUKAN ISLAM...TAPI UMNO TAK BENARKAN PENJUALAN DI MANA UMAT ISLAM RAMAI SEPERTI DI SHAH ALAM....MANA PAS NAK PERJUANGKAN ISLAM...PAS HANYA PERJUANGKAN KUASA DAN PANGKAT...LU PIKIR LA SENDIRI...NANTI KITA JUMPA LAGIIIII DENGAN ULASAN YANG MENARIKKKK....TUNGGGUUUUUUUUUUU

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH