tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 10 September 2009

ANWAR NIZSAR PEROSAK PERPADUAN:KEMENANGAN PEMBANGKANG PERLU DI SEKAT DI BAGAN PINANG.

Dun Bagan Pinang adalah prk yang ke 9 dan ini adalah satu prk yang amat bermakna bagi Umno Dan BN.Apa cara sekalipun Umno BN perlu memenangi kerusi ini bagi memperkuatkan lagi keyakinan rakyat yang Umno BN masih lagi diterima oleh rakyat negara ini.Sudah pasti Umno dan Pas akan berentap bagi memenangi kerusi ini.Buat Umno BN kemenangan amat amat diperlukan kerana kerusi yang dimenangi pada pru lalu adalah salah satu kubu kuat Umno di sana.

Kemenangan pembangkang harus ditamatkan kerana sekiranya Umno tersungkur juga sudah pasti pada pru nanti Umno kena bekerja dengan gigih lagi bagi memenangi hati pengundi yang baru.Kalau mengikut perkiraan undi yang BN perolehi disetiap prk lalu boleh dikatakan Umno masih diterima oleh sebilangan besar orang melayu dimana orang melayu masih mengharapkan Umno sebagai tunjang kepada kekuatan orang melayu.Jadi untuk undi dari lain lain kaum,disinilah MCA ,GERAKAN dan MIC perlu bersama Umno untuk mengembeling seluruh jentera parti agar undi bagi kaum ini nanti akan terus berada dalam gengaman BN.

Kemenangan di Bagan Pinang dilihat akan memberikan satu harapan kekuatan pada BN untuk menghadapi dengan lebih menyerlah dalam setiap prk dan pada pru nanti.Walau pun kita yakin yang Umno BN akan berjaya namun dalam politik, sekiranya tersalah percaturan - terutama soal calon - ia mampu memberi kesan besar.Disinilah soal calon yang benar benar layak harus diberi pertimbangan agar setiap apa yang kita ketengahkan walau sesiapapun nanti, calon ini nanti harus lah dilihat bersih dari sebarang keraguan agar pengundi tidak akan ragu ragu untuk memilih calon yang BN tonjolkan.

Jadi siapa yang akan terpilih nanti ,haruslah pemimpin ini akan diterima oleh seluruh penyokong BN agar tidak akan berlaku pulau memulau dibelakang nanti.Calon mesti disaring, ditapis dan diteliti daripada pelbagai aspek termasuk latar belakang peribadi agar tidak dipersoal dan dimanipulasi oleh pembangkang sewaktu kempen.Disinilah letaknya sikap kita bagi meletakan kepentingan parti dari kepentingan peribadi.

Diharapkan pada semua pemimpin dan seluruh penyokong yang mahukan kejayaan BN haruslah ingat pesanan Datuk Seri Najib Razak agar menjadikan pengalaman sewaktu PRK-PRK sebelum ini sebagai iktibar jika ingin mempertahankan kerusi DUN Bagan Pinang.Maka bagi menjamin kemenangan dengan majoriti lebih besar, parti-parti komponen BN mesti memainkan peranan dengan lebih proaktif. UMNO/BN harus memperkasakan strategi mempengaruhi pengundi ke arah memastikan kemenangan.

Momentum kemenangan pakatan pembangkang harus dihentikan segera. Tidak mustahil ia dapat dibuktikan di Bagan Pinang.Ingatlah hanya dengan kemenangan di Bagan Pinang sahaja yang akan mengekalkan majoriti dan kesinambungan kuasa di DUN negeri tersebut.Kekalahan akan menjadikan kerajaan BN dinegeri Sembilan akan dilihat akan semakin lemah dan ini adalah sesuatu yang mahu kita elakan.

Jadi sebelum kekalahan yang kita akan terima ..Perlulah kita berusaha dengan gigih lagi kerana hanya dengan usaha yang berterusan dan sungguh sungguh bagi meyakinkan rakyat yang akan membawa kejayaan.Jadi pada semua pemimpin kerjalah dari sekarang dan jangan kita duk mimpi yang kejayaan hanya akan datang bergolek.

SEMOGA UMNO BN AKAN TERUS DITERIMA OLEH RAKYAT TERUTAMA PENGUNDI DI BAGAN PINANG....RENUNG RENUNG KAN LA.....

2 ulasan:

  1. jangan risau, BN akan menang, cuma persoalannya berapa majoriti yang bakal diperolehi samada seperti Pas di Permatang Pasir atau di Manek Urai.majoriti orang tua di N.S masih utuh dengan jiwa Umno.

    BalasPadam
  2. Salam saudara Kamal...
    Selamat maju jaya kepada UMNO/BN... Jangan cari calon yg banyak masalah macam di Permatang Pasir..

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH