tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 4 September 2009

ANWAR NIZAR HARAMJADAH:SIVA NIZAR HARAM AKAN DIKENAKAN TINDAKAN

Sudah lah menderhaka pada Raja Melayu dengan menghina Sultan apabila mengadakan sidang Dun tanpa ada apa apa jawatan dan perkenan dari Sultan.Siapa Siva untuk memanggil sidang Dun Perak.Orang yang gila sahaja yang buat begini dan sesiapa sahaja yang menyokong tindakan Siva dengan tidak menghormati Sultan Perak ,dia juga sama dengan Siva sebagai orang yang tidak taat pada Sultan Perak.

Kadang kadang kita merasa pelik dengan tindakan mereka terutama Nizar yang nama sahaja orang berugama Islam tapi tidak langsung menghormati ketua agama dan ketua negeri yaitu Sultan Perak.Sudah diberitahu oleh Mufti Perak bahawa kita patut menghormati ketu selagi ketua kita tidak lari dari landasan islam dalam mentadbir negeri.Sudah jelas dan Nizar tidak mahu mendengar pandangan ulama kerana bagi Nizar pandangan orang kapir lebih mulia dihatinya.Cuba kita lihat siapa yang dikeliling Nizar kalau bukan pemimpin yang tidak mahu menerima Islam.Sudah terang terang mereka tidak menerima Islam tapi Nizar masih lagi mempercayai mereka dari mendengar pandangan seorang ulama.

Amat wajar sekali Siva dan Nizar dikenakan tindakan kerana tindakan yang dilakukan telah menakutkan rakyat.Jadi Jawatankuasa Hak dan Kebebasan Dewan Undangan Negeri (DUN) akan bermesyuarat bagi membincangkan tindakan terhadap Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Tronoh, V Sivakumar kerana mengadakan persidangan DUN haram di sebuah hotel di sini, kelmarin. Speaker DUN Perak yang juga pengerusi jawatankuasa itu, Datuk R Ganesan, berkata tindakan perlu dikenakan terhadap Sivakumar kerana menyalahgunakan kuasa sebagai Adun, selain menghina Sultan Perak berikutan Undang-Undang Tubuh Negeri Perak memperuntukkan hanya Sultan boleh memanggil sidang DUN.

Saya tidak tahu apa masalah dia (Sivakumar). Tindakan ini sudah melampau dan menunjukkan cubaannya untuk memutar belit serta mengelirukan rakyat.“Jawatannya sebagai Speaker dan Pengerusi Jawatankuasa Hak dan Kebebasan sudah dilucutkan pada sidang DUN 7 Mei lalu, begitu juga dengan semua ahli jawatankuasanya. Jawatankuasa Hak dan Kebebasan akan berbincang tindakan yang boleh dikenakan terhadap Sivakumar,” katanya di sini, semalam.

Persidangan DUN itu diadakan di Ballroom, Hotel Heritage, Jalan Raja DiHilir Perak, jam 11.30 pagi selepas 27 Adun pembangkang dilarang masuk Bangunan Perak Darul Ridzuan yang menempatkan DUN.Sebelum ditangguhkan pada jam 1.37 petang, Sivakumar yang juga Adun DAP, mengumumkan sidang meluluskan sebulat suara cadangan Jawatankuasa Hak dan Kebebasan DUN yang antara lain menjatuhkan hukuman penjara enam bulan dan denda RM500,000 terhadap Speaker, Datuk R Ganesan dan timbalannya yang juga Adun Jelapang, Hee Yit Foong.


Sidang dua jam itu juga meluluskan pelantikan ahli tiga jawatankuasa bagi penggal baru iaitu Jawatankuasa Hak dan Kebebasan, Jawatankuasa Kira-kira Wang Awam dan Jawatankuasa Perintah-perintah Tetap serta usul tergempar mengutuk tindakan polis menghalang Adun pembangkang memasuki Bangunan Perak Darul Ridzuan. Ganesan berkata, keputusan yang dibuat ‘sidang DUN' itu tidak memberi kesan terhadapnya, Timbalan Speaker atau mana-mana pihak yang disebut dalam ‘usul’ dikemukakan, malah dianggap sebagai haram.

Beliau berkata, persidangan itu bukan saja tidak sah dari segi undang-undang, malah tidak menepati prinsip demokrasi apabila kumpulan minoriti membuat keputusan atau hukuman terhadap pihak yang memiliki majoriti dalam DUN.Hanya 24 Adun hadir dan jika semua 28 Adun pembangkang hadir dan meluluskan usul, ia tidak boleh menang kerana kerajaan mempunyai majoriti 31 Adun. Jadi, keputusan itu tidak laku sama sekali.


ORANG YANG DAH HILANG AKAL JE YANG MASIH MENGAKU DIA ADALAH KERAJAAN YANG SAH.KENAPA LAH BODOH SANGAT SIVA DAN NIZAR YANG TIDAK FAHAM FAHAM YANG PEMBANGKANG HANYA ADA 28 AHLI BERBANDING BN 31 .TIDAK ADA DIDALAM DUNIA INI KERAJAAN YANG BERKUASA ADALAH DARI KALANGAN PARTI YANG SEDIKIT SOKONGAN NYA.

YANG SEBENARNYA SIVA DAN NIZAR SUDAH TIDAK LAGI DIHIRAU RAKYAT PERAK.KERANA ITULAH APA YANG MEREKA LAKUKAN TEMPOHARI TIDAK LAGI MENDAPAT SOKONGAN RAKYAT TAPI HANYA UNTUK MENARIK PERHATIAN RAKYAT.KEBANYAKAN YANG HADIR PADA HARI ITU HANYA ORANG DAP DAN PKR YANG BUKAN MELAYU.ORANG MELAYU YANG HADIR HANYA ORANG PAS YANG SANGGUP MENDERHAKA PADA SULTAN HANYA NAK MEREBUT KUASA YANG SUDAH TIDAK LAGI DI PERKENAN SULTAN KERANA KERAJAAN PIMPINAN NIZAR SUDAH TIDAK LAGI MENDAPAT MAJORITI AHLI DUN PERAK.

6 ulasan:

  1. Kenapa Umno Takut adakan Pembubaran Dun Perak kebali...adakah Umno pengecutt....

    BalasPadam
  2. hang bangang kut..
    sian hidayat xde kt hang
    duk le hang dlm tong najis..
    poll2 yg hang buat semua memihak pd pr..
    umno nk ghuyb dh...hahaha

    BalasPadam
  3. seronok juga baca blog ni. Apa pun kesian kat hang yang agak sempit pemikiran. Di Australia Minyak AUD 1.25, Ayam 2 ekor AUD10, Daging Fresh AUD 6, Kambing AUD 6. Gaji security AUD 3500. Di Malaysia Minyak RM 2.05, Ayam sekor RM12, Daging Fresh RM 18.00, Kambing RM 25.00. Apa dah jadi dengan Ketuanan Melayu bila yang susah ramai org melayu. Yang teruk lagi Aku beli keta sekend hand RM 2000 dapat Mitsubushi V^ Engine kalau kat Malaysia RM 2000 kancil pun tak dapat. Macamana Melayu nak hidup. Lu pikir lah sendiri. Aku pun Melayu juga. Salah sapa kalau bukan pemimpin Umno da Be End. Maaf ye

    BalasPadam
  4. dsai sanggup masuk ke penjara dari tunduk kepada kezaliman. Mana ada tokoh lain yang sanggup buat mcm tu dlm umno. Tun M sendiri tergamak menuduh anwar memukul diri sendiri. Malangnya orang yang pukul buat pengakuan. Mulai saat itu, saya hilang rasa hormat tdhp Tun.Tak penah saya sekali pun Tun minta maaf

    BalasPadam
  5. Salam, Nizar akan hanya taat pada perintah Anwar dan Nik Aziz, manakala Siva akan taat pada Anwar dan Lim Kit Siang. Bagi mereka ini raja sebenar yang perlu meraka patut dan taat.......

    BalasPadam
  6. anda nampak macam celik tapi sebenarnya buta............

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH