tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 24 September 2009

ANWAR NIZAR HARAM JADAH:MANOHARA OOOHH MANOHARA

Walaupun hampir sebulan diserahkan writ saman fitnah, isteri dan ibu mertua Tengku Temenggong Kelantan, Tengku Muhammad Fakhry Sultan Ismail Petra, masih tidak memfailkan penyataan pembelaan bagi menjawab pernyataan tuntutan yang dikemukakan anakanda Sultan Kelantan itu.

Peguam Mohd Haaziq Pillay, yang mewakili Tengku Fakhry, ketika dihubungi Bernama berkata pihaknya telah menyerahkan writ saman itu kepada ibu mentua Tengku Fakhry, Daisy Fajarina dan isterinya Manohara Odelia Pinot melalui Tetuan Fakrul Hisham Abdullah & Associates, bulan lepas.

Mohd Haaziq berkata Tetuan Fakrul Hisham yang merupakan firma guaman di negara ini, dilantik oleh seorang daripada peguam Daisy dan Manohara daripada Indonesia untuk mewakili kedua-dua mereka dalam kes saman fitnah itu.

Beliau berkata mengikut prosedur, keduadua mereka mempunyai tempoh 14 hari untuk memasukkan memorandum kehadiran dan selepas itu 14 hari lagi untuk memasukkan pernyataan pembelaan selepas writ saman diserahkan kepada mereka.

"Bagaimanapun, keduadua mereka telah pun memasukkan memorandum kehadiran pada pertengahan Ogos, tetapi sehingga sekarang mereka masih tidak menfailkan pernyataan pembelaan bagi menyangkal pernyataan tuntutan yang dikemukakan Tengku Fakhry," katanya.

Peguam Noor Hisham Abdullah, yang mewakili Daisy dan Manohara, gagal dihubungi kerana masih bercuti Hari Raya.

Pada 20 Julai, putera ketiga Sultan Kelantan itu menfailkan saman fitnah RM105 juta di Mahkamah Tinggi Sivil Kuala Lumpur, terhadap ibu mentuanya dan isterinya kerana didakwa memfitnahnya dalam sidang media pada April dan Jun lepas.

Saman itu difailkan setelah Penolong Kanan Pendaftar Mahkamah Tinggi Safarudin Tambi pada hari yang sama membenarkan permohonan Tengku Fakhry selaku plaintif untuk memulakan prosiding saman fitnah itu terhadap Daisy dan Manohara sebagai defendan.

Dalam pernyataan tuntutan itu, Tengku Fakhry mendakwa pihak defendan telah secara palsu dan niat jahat melafazkan perkataan yang bersifat umpatan dan fitnah mengenai dakwaan penderaan seksual terhadap Manohara, semasa sidang akhbar antara April sehingga Jun lalu.

Plaintif mendakwa pernyataan fitnah itu telah diterbitkan semula dalam media elektronik seperti 'The Jakarta Globe', 'Banjarmasin Post', 'Detiknews', 'Kompas.com', 'Global TV' dan Malaysiakini, serta dilaporkan secara meluas dalam akhbar di Malaysia dan Indonesia.

Tengku Fakhry mendakwa "perkataan itu dirancang untuk memperkecilkecilkan dan mengaibkan saya di kalangan ahli kerabat di raja Kelantan, kerajaan Malaysia dan rakyat jelata."

Putera ketiga Sultan Kelantan itu seterusnya mendakwa bahawa dakwaan dan sindiran itu adalah tidak benar, tidak berasas dan menyebabkannya mengalami kerosakan serius kepada reputasi peribadi secara nasional dan antarabangsa.

"Defendan-defendan melafazkan perkataan-perkataan tersebut dengan didorong oleh keuntungan kewangan," dakwa Tengku Fakhry.

Plaintif menuntut ganti rugi teruk, teladan dan pampasan berjumlah RM105 juta, faedah, kos serta perintah injuksi menghalang keduadua defendan daripada terus mengeluarkan perkataan fitnah.

Tengku Fakhry, 31 dan Manohara, 17, yang memegang gelaran Cik Puan Temenggong, telah berkahwin pada 26 Ogos tahun lalu dan menetap di Istana Mahkota, Kubang Kerian, Kelantan.

Selepas sembilan bulan berkahwin, Manohara telah pulang ke Indonesia secara mendadak tanpa kebenaran dan pengetahuan suaminya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH