tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 1 September 2009

ANWAR NIZAR BANGSA=T:SIAPA LAGI KALAU BUKAN ANWAR DAN NIZAR YANG MENJADI PEROSAK PERPADUAN

Raja Perlis Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail bimbang dengan ancaman golongan yang mengamalkan dasar "pecah dan perintah" kerana ia boleh menggugat perpaduan rakyat.

Menurut baginda, walaupun golongan itu tidak ramai namun ia tetap berbahaya kepada negara yang kini sedang memberi tumpuan kepada gagasan 1Malaysia.

Ketika melancarkan sambutan hari kemerdekaan ke-52 peringkat negeri Perlis di sini malam tadi, baginda bertitah dasar pecah dan perintah pernah diperkenalkan oleh penjajah negara ini suatu ketika dahulu. Turut berangkat ke majlis yang berlangsung di Dewan 2020 itu ialah Raja Perempuan Perlis, Tuanku Tengku Fauziah Abdul Rashid, Raja Muda Perlis, Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail dan Raja Puan Muda Perlis Tuanku Hajah Lailatul Shahreen Akashah.

Hadir sama pada majlis yang turut disekalikan dengan majlis berbuka puasa dan solat tarawih itu ialah Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Dr Md Isa Sabu.

Baginda bertitah, sejak akhir-akhir ini dasar yang memberi kejayaan kepada penjajah bagi merosakkan keharmonian rakyat telah diberi nafas baru oleh golongan tertentu di negara ini demi menjayakan agenda politik sempit mereka.

"Mereka suka melagakan rakyat, memain isu sensitif, menimbulkan prejudis agama dan persoal kontrak sosial. Jauhi golongan terbabit kerana mereka tidak beri faedah kepada sesiapa," titah baginda.

Menurut baginda, golongan itu hanya memikirkan kepentingan mereka sendiri tanpa memikirkan kesan jangka panjang terhadap masa depan negara.

Baginda turut mengimbas tragedi hitam 13 Mei 1969 yang mana perpecahan kaum telah menggugat keharmonian hidup rakyat berbilang kaum dan ia mengambil masa yang begitu panjang untuk dipulihkan.

"Ibarat luka yang dah sembuh dan tidak lagi sakit namun parut tetap kelihatan dan setiap kali lihat parut, ada rasa yang terguris," titah baginda.

Menurut baginda, peristiwa itu telah merugikan semua kaum akibat kehilangan nyawa, kerosakan dan kemusnahan harta benda manakala pelabur juga bimbang untuk memasuki negara ini.

Sambil berharap peristiwa itu tidak berulang lagi melalui angkara kumpulan yang mengamalkan dasar pecah dan perintah itu, baginda berharap rakyat berusaha menjayakan gagasan 1Malaysia yang diperkenalkan kerajaan.

"Setiap kaum perlu bersatu padu, hormat menghormati dan patuh kepada perlembagaan dan undang-undang negara," titah baginda.

Raja Perlis juga mahu rakyat turut berusaha mencapai cita-cita negara untuk menjadikan Malaysia sebuah negara maju menjelang 2020.

"Masa ada sekitar 10 tahun lagi dan tempoh itu semakin dekat. Saya pun dah jadi Raja Perlis sembilan tahun lebih dan saya rasa masa berlalu begitu cepat. Masa sepuluh tahun lagi juga akan tiba dengan cepat," titah baginda.

Bagaimanapun, baginda melahirkan kebimbangan dengan pencapaian pembangunan di Perlis yang disifatkan baginda masih ketinggalan jika dibandingkan dengan negeri-negeri lain.

"Saya ambil contoh bandar Arau yang masih lembab pembangunannya dan pembaharuan yang wujud hanya ada deretan kedai yang sedang dibina," tambah baginda.

Baginda mahu setiap pegawai kerajaan bersikap profesional dalam membangunkan negeri ini dengan sanggup berkorban masa dan tenaga untuk menjayakannya.

2 ulasan:

  1. Siapa lagi kalau tak UMNGOK dan Barua Nasional

    BalasPadam
  2. salam, teman tengok cerita Sarjan Hasan lakonan P. Ramlee, teman melihat lakonan Salleh Khamil sebagai buang menjadi pengkhianat dan tali barut Japan...

    Sekarang ni orang macam Salleh Khamil dikalangan anak melayu dah bersepah - sepah, kerana ada orang macam ANWAR membudayakan perangai pengkhianat dan tali barut.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger