tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 9 September 2009

ANWAR NIZAR GILA KUASA:PAS JANGAN BONGKAK DAN SOMBONG

Nampak gaya belum lagi apa apa TGNA sudah menegaskan yang pintu rundingan Umno Pas sudah tertutup rapat.Ini menunjukan sikap sombong dan bongkak TG dalam mencari penyelasaian terbaik bagi umat Islam yang semakin tertekan.Pemimpin Pas diingatkan supaya tidak memperlekehkan usaha Datuk Seri Najib Razak yang sanggup berunding demi kepentingan umat Islam dan keutuhan bangsa Melayu.

Malah saranan Perdana Menteri itu juga wajar dilihat dalam konteks lebih positif, bukan sekadar atas kepentingan politik kepartian yang didakwa pembangkang sebagai modal atau ‘umpan’ pilihan raya

Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata umat Islam dituntut berbaik-baik demi kebaikan ummah kerana sudah terlalu banyak kes umat Islam dan bangsa Melayu dihina dan dicerca. Katanya, lebih menyedihkan apabila tindakan itu dilakukan oleh mereka yang seagama dan sebangsa, sekali gus menjejaskan imej Islam.

“Semua ini kerana bangsa Melayu tidak bersatu. Saya bersetuju dengan kenyataan Perdana Menteri tetapi janganlah mereka sekejap cakap lain, esok buat lain,” katanya.

Beliau mengulas kesanggupan Najib berunding dengan Pas untuk kepentingan umat Islam negara ini, tetapi tidak rela jika Umno dihina oleh sesiapa sekali pun.

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Dr Rais Yatim, berkata sewajarnya Pas melihat kesanggupan Perdana Menteri itu dari sudut positif demi menjaga keutuhan umat Islam dan bangsa Melayu.

“Jika perjuangan politik kedua-dua parti tidak disatukan kemungkinan akan dilemahkan oleh perjuangan puak lain di masa akan datang.

“Saya berdoa seruan Perdana Menteri itu tidak diperlekehkan oleh mana-mana pemimpin Pas,” katanya.

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin, berkata Pas diingatkan untuk tidak cuba menyerang Umno jika mahu perundingan itu dilakukan.

“Umno sedia berjumpa Pas demi negara tetapi Pas terus menyerang Umno. Ada segelintir pemimpin Pas yang terlalu takbur dan ingat mereka hebat, mungkin sudah demam kuasa,” katanya.

Sementara itu Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, mengulangi pendirian tegasnya yang menolak sebarang usaha rundingan dengan Umno, kerana menyifatkannya isu lama yang tidak perlu dibangkitkan lagi.

Malah, beliau yang juga Menteri Besar Kelantan mendakwa, perkara itu sengaja ditimbulkan Umno, sebagai 'umpan' menjelang pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang di Negeri Sembilan, tidak lama lagi.

"Runding apa lagi? Itu (rundingan Umno dan Pas) cerita lama, tak perlu (berunding). Kalau runding nak beri (royalti) petroleum saya setujulah, atau nak tetap tarikh bila Menteri Besar Kelantan pergi ke Kuala Lumpur (terima royalti petroleum) bolehlah," katanya di Kota Bharu, semalam.

Bagaimanapun Ketua Dewan Pemuda Pas, Nasrudin Hassan mempunyai pandangan berbeza apabila mengalu-alukan kesanggupan Perdana Menteri untuk duduk berbincang demi kebaikan negara dan rakyat.

“Kami berlapang dada jika perbincangan terarah kepada kebaikan umat Islam, negara dan rakyat, bukan menjadikan perundingan itu sebagai modal pilihan raya atau untuk menangguk di air keruh,’ katanya.

HATI DAN PERASAAN TGNA TIDAK LAGI MAHU MELIHAT ISLAM BERJAYA TAPI MAHU MELIHAT ISLAM ITU LEMAH.KENAPA SEBAGAI SEORANG ULAMA TG SANGGUP MENOLAK KERJASAMA DENGAN SEBANGSA DAN SEAGAMA TAPI MASIH MAHU BEKERJASAMA DENGAN ORANG YANG TERANG TERANG MAHU MENOLAK ISLAM DINEGARA INI.....TGNA NAMA SAHAJA TUAN GURU TAPI MASIH MAHU IKUT TELUNJUK SYAITAN....SIKAP SOMBONG DAN BONGKAK NI KAN PERANGAI SETANNNNNN...............SAY A LIHAT SEJAK ADA SEDIKIT PENGARUH, PAS SUDAH JADIKAN SIKAP SOMBONG DAN BONGKAK INI SEBAGAI PEGANGAN MEREKA UNTUK TERUS BERMUSUHAN DENGAN UMNO........TAPI BERBAIK DENGAN BAPA SYAITANNNNNNNNN,....

1 ulasan:

  1. Rasakan UMNO sekarang , bila tersepit baru mahu berbaik-baik. Tindakan TGNA amat tepat sekali. Tujuan UMNO utk berbaik dgn PAS bukan utk perpaduan melayu & Islam tetapi utk mengekalkan kuasa pemimpin UMNO yang korup. aku sokong PAS menolak sebarang rundingan dgn UMNO. Takziah UMNO & BN.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH