tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 12 Julai 2009

TERKINI DARI MANEK URAI:MANEK URAI BAKAL JADI KAWASAN PEMBANGUNAN BARU

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, berkata Manek Urai akan menjadi kawasan pembangunan baru di Kelantan jika Barisan Nasional (BN) diberikan peluang memenangi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan itu Selasa ini.

Tawaran kerajaan BN itu dijangka mampu mengubah bukan saja pembangunan di kawasan itu malah ekonomi dan sosial penduduk, yang majoritinya bekerja sebagai penoreh getah yang sememangnya dahagakan pembangunan.

"Jika itu (pembangunan) yang mereka mahukan, kita (BN) sedia bantu tetapi mereka harus bantu kita dengan menilai apa yang mereka sumbangkan," katanya selepas melancarkan Hari Guru peringkat negeri di Sekolah Kebangsaan Manik Urai Baru di sini, hari ini.

Katanya, dakyah pembangkang yang mengatakan rakyat di kawasan itu tidak mementingkan pembangunan adalah tidak benar kerana rata-rata rakyat yang ditemui beliau dalam tempoh kempen pilihan raya kecil itu mengemukakan pelbagai permohonan projek pembangunan.

"Saya sudah datang sini untuk kali kelima, saya tinjau hampir semua kawasan di Manek Urai, bukan saja peti undi tetapi juga kampung-kampung yang saya lihat masih perlu dan dahagakan pembangunan.

"Dalam pertemuan dengan semua pemimpin tempatan, mereka menyuarakan hasrat supaya kerajaan pusat bantu melengkapkan apa yang tidak cukup, baik dari segi sekolah, kemudahan infrastruktur, jambatan, masjid, surau, di samping pembangunan ekonomi penduduk," katanya.

Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran, berkata keadaan itu jelas menunjukkan rakyat amat memerlukan pembangunan, namun dalam masa yang sama kerajaan negeri di bawah pentadbiran Pas tidak mempunyai kemampuan untuk berbuat demikian.

Oleh itu, katanya, ceramah pemimpin Pas langsung tidak menyebut soal pembangunan seolah-olah ia adalah perkara tidak penting dan cuba menutup kelemahan kerajaan negeri yang tidak mampu menyediakan pembangunan.

"Apabila saya turun ke bawah semua orang hendakkan pembangunan nilainya berjuta-juta ringgit. Jadi saya beri dua cara untuk selesaikan masalah mereka.

"Satu mohon pada tok guru (Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat), yang kedua minta bantuan kepada saya serta kerajaan pusat dan kalau betul-betul (memerlukan), kita sedia bantu. Tetapi mereka harus bantu kita dulu," katanya.

Beliau juga mengulangi cabaran supaya Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan supaya menyenaraikan projek pembangunan yang telah dilakukannya sepanjang mentadbir negeri itu.

"Sampai hari ini saya nak cabar balik beliau buktikan apa projek pembangunan yang telah dijalankan sepanjang menjadi Menteri Besar. Adakah masjid yang bina lebih banyak daripada kerajaan BN buat semasa memerintah, kita minta dia senaraikan.

"Kalau dia kata nak membangun bersama Islam, dalam tempoh 20 tahun, cuba dia senaraikan apa yang telah dia buat dari segi undang-undang Islam, hukum, pembangunan keluarga Islam, kemudahan sekolah agama, masjid ke, surau ke?

"Saya cabar itu bukan saya main-main sebab saya nak bagi tahu kepada rakyat di Manek Urai bahawa segala mereka nyatakan tak penting itu adalah satu kenyataan yang tidak benar," katanya.

Sehubungan itu, beliau meminta rakyat supaya tidak terlalu emosional dan terlalu mengagung-agungkan Nik Abdul Aziz kerana dia gagal menjalankan tugas sebagai seorang pemimpin negeri.

Tempoh selama 20 tahun, sudah cukup membuktikan ketidakupayaan Pas membangunkan negeri ini dan jika ada tanda pembangunan sekalipun ia adalah disebabkan sumbangan besar yang diberikan oleh kerajaan pusat di bawah pentadbiran BN.

Sementara itu, mengulas mengenai kehadiran Timbalan Presiden Pas, Nasharuddin Mat Isa di Masjid Kampung Perial semalam ,Muhyiddin menyifatkan ia sebagai tindakan terdesak dan satu sandiwara untuk menutup keretakan yang berlaku dalam parti itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH