tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 13 Julai 2009

MANEK URAI:HARI TERAKHIR PRK MANEK URAI UMNO TERUS MENDAHULUI PAS

Pada hari terakhir kempen prk Manek Urai Umno BN terus berusaha untuk meyakinkan pengundi bahawa kerajaan BN akan berusaha menjadikan Manek Urai sebuah kawasan yang akan berubah wajah sekiranya BN diberi kepercayaan untuk mewakili kawasan Manek Urai.Umno BN memahami situasi keadaan rakyat yang memang dahagakan pembangunan yang sekian lama menantinya.

Insyallah sekiranya penduduk Manek Urai memberi kepercayaan pada Umno dan BN,kerajaan BN akan menjadikan Manek Urai sebagai anak emas untuk membawa perubahan diManek Urai.Belum lagi pengundian berjalan rakyat diManek Urai sudah berasa gembira bila kerajaan BN berjanji sekiranya calon Umno memenanggi prk esok kerajaan BN akan membina jambatan baru bagi menghubungkan dua kampung utama di situ sekiranya parti itu menang dalam pilihan raya kecil Selasa ini.

Bagi penduduk diManek Urai jambatan kecil sedia ada tidak lagi mampu menampung pertambahan kenderaan dan menimbulkan kesulitan kepada pengguna yang berulang-alik antara dua perkampungan - Manek Urai Lama dan Manek Urai Baru.Jambatan lama selorong sepanjang kira-kira 200 meter yang dibina pada akhir 80-an itu merupakan satu-satunya jalan penghubung antara Manek Urai Lama dan Manek Urai Baru.

BN berjanji dengan disaksikan oleh semua rakyat Manek Urai bahawa apabila menang sahaja BN akan terus memulakan kerja-kerja pembinaan dan inilah janji BN pada penduduk Manek Urai yang sekian lama mahukan pembangunan.Disamping itu Kerajaan BN juga akan menjadikan Manek Urai sebagai sebuah kota agropolitan yang akan melonjakan Manek Urai sebagai sebuah destinasi yang maju dalam bidang pertanian.Sudah tentu dengan adanya kemajuan sedikit sebanyak akan membantu rakyat Manek Urai akan mendapat limpahan rezeki yang melimpah ruah.

Sebenarnya sudah lama rakyat Manek Urai menderita kerana tiada langsung perancangan untuk menaiktarafkan Manek Urai sebagai sebuah kawasan yang berdaya saing dan maju untuk kemudahan penduduk manek Urai terutama anak anak muda yang tiada tempat untuk beriadah.

Selama ini Kerajaan Pas langsung tidak memberi tumpuan kepada soal pembangunan dan kebajikan rakyat dan ketika berlangsungnya kempen dalam Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai Kerajaan Pas tidak langsung menyentuh soal pembangunan kerana kerajaan Pas sebenarnya tidak mampu melaksanakannya walaupun memerintah negeri ini hampir 20 tahun.Sebaliknya kerajaan Pas mengalihkan pandangan pengundi kepada isu-isu lain yang tiada kaitan dengan penduduk tempatan.Kerana inilah rakyat Manek Urai akan memberikan BN kemenangan pada prk nanti.

Penduduk Manek Urai sudah celik dengan kemajuan dan mereka tidak akan terpedaya dengan janji janji Pas yang menjanjikan syurga pada mereka sekiranya mengundi Pas pada esok hari.Soal syurga neraka itu tuhan sudah ditentukan, kalau orang Islam buat amalan, buat pahala, buat baik semuanya akan menikmati syurga ALLAH.Tidak ada dalam al-Quran, orang Islam Pas, orang Islam UMNO. Kalau ada dalam al-Quran, Menteri Besar, Nik Aziz Nik Mat kata orang Pas masuk syurga, buktikanya kepada rakyat apakah ianya benar?

Selama ini rakyat diManek Urai tertipu dan ditipu bahawa pembangunan tidak penting.Kalau Pas mengatakan pembangunan tidak penting kenapa imam dan rakyat yang beragama Islam minta masjid baru.Kerajaan BN membuat tawaran baru kepada penduduk di Manek Urai bagi memastikan mereka mendapat pembangunan yang sewajarnya bagi kemudahan mereka dan bagi generasi depan yang tentu inginkan kemudahan yang akan memberikan mereka kemudahan terutama pada semua rakyat Manek Urai.

INSYALLAH ESOK ADALAH HARI YANG AKAN MENGGEMBIRAKAN RAKYAT MANEK URAI YANG SUDAH MAHU MENERIMA PERUBAHAN.SELAMA INI MEREKA TERKONGKONG DENGAN SEGALA TIPU MUSLIHAT PAS YANG HANYA BERCAKAP DIBIBIR TAPI TIADA SATU PUN PEMBANGUNAN YANG DIRANCANG UNTUK KEMUDAHAN MEREKA DIMANEK URAI.SEMOGA HARI ESOK AKAN MEMBUKA SATU LEMBARAN PADA SELURUH RAKYAT KELANTAN YANG PAS SEBENARNYA TIDAK MAMPU UNTUK MENERAJUI SEBUAH KERAJAAN YANG MEMBELA NASIB RAKYAT.

PERJUANGAN HARUS DI TERUSKAN DAN RAKYAT AKAN MENGHUKUM PAS YANG SELAMA INI MENIPU RAKYAT DENGAN MENGATAKAN PEMBANGUNAN TIDAK PENTING PADA RAKYAT DIKAMPUNG SEBAGAIMANA DIMANEK URAI.

BN AKAN MEMBAWA SATU PERUBAHAN DIMANEK URAI UNTUK SEMUA RAKYAT DEMI UNTUK KESEJEHTERAAN RAKYAT DAN ANAK ANAK YANG MEMERLUKAN PEMBELAAN.

JADI UNTUK MEREALISASIKAN SEMUA HASRAT RAKYAT MANEK URAI HANYA SATU YANG AKAN MEMBAWA PERUBAHAN.....UNDILAH BN DAN BN AKAN MEMBALAS SEGALA SOKONGAN RAKYAT DENGAN MEMBAWA PEMBANGUNAN YANG RAKYAT IMPIKAN SELAMA INI.........PADA RAKYAT MANEK URAI RENUNG RENUNG KAN LA.........LU PIKIR LA SENDIRI.........

1 ulasan:

  1. apa jadi dgn Polldi atas. esok kalau UMNO tersungkur aku nak gelak hang...muhahhaha

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH