tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 1 Julai 2009

MANEK URAI:WACANA ILMIAH,KHAIRY KATA OK,KENAPA DAP KECEWA?

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin menyambut baik keberanian Dewan Pemuda PAS yang mengajak agar diadakan wacana ilmiah sambil berharap ia akan membawa kepada kerjasama lebih bermakna antara kedua-dua parti kelak.

"Usaha-usaha yang diambil pada masa-masa lalu untuk mengadakan perbincangan antara PAS dan Umno di peringkat pusat telah terjejas kerana pendirian sekutu-sekutu PAS dalam Pakatan Rakyat," kata Khairy ketika ditemui di lobi Parlimen.

"Adalah sesuatu yang signifikan mereka mengambil langkah ini," tambah Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau.

Minggu lalu Pakatan Rakyat telah menolak idea perbincangan kerajaan perpaduan yang pernah dilontarkan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Pagi tadi, Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi menjemput Pemuda Umno untuk mengadakan wacana ilmiah bagi membincangkan isu-isu yang menjadi polemik di negara ini.

Beliau menyerahkan surat jemputan untuk mengadakan wacana itu kepada Naib Ketua Pemuda Umno, Datuk Razali Ibrahim.

Khairy juga berharap bahawa perbincangan antara kedua-dua parti berkenaan akan menjangkaui isu-isu berkaitan dengan Islam dan kaum Melayu.

Justeru jelas Khairy, beliau juga berharap akan menyertakan pembabitan Pemuda Barisan Nasional.

Malah kata Khairy juga berharap pertemuan dua sayap itu akan membawa kepada perbincangan antara pemimpin-pemimpin pusat kedua-dua parti jika ada keserasian antara Pemuda Umno dan PAS.

”Kita belumpun melalui pertemuan pertama kami, kita akan lihat dulu," katanya.

Kedua-dua parti akan mewujudkan satu sekretariat untuk menetapkan formatnya selepas pilihan raya kecil Manek Urai, Kelantan bulan ini.

DAP KECEWA

Sementara itu, DAP melahirkan rasa kecewa dengan tindakan Dewan Pemuda PAS menjemput Pemuda Umno untuk mengadakan wacana ilmiah itu yang didakwanya dilakukan tanpa mendapat persetujuan peringkat Pemuda Pakatan Rakyat.

Ketua Pemuda Sosialis DAP, Anthony Loke berkata, tindakan Pemuda PAS itu akan menimbulkan kekeliruan di kalangan penyokong Pakatan Rakyat memandangkan Pakatan secara jelas telah menolak sebarang perbincangan berhubung kerajaan perpaduan dengan Umno.

"Saya terkejut dengan wacana ini walaupun PAS mempunyai hak (untuk mengadakannya), sebagai rakan dalam Pakatan, hal ini tidak pernah ditimbulkan sebelum ini.

"Kita sudah tegaskan, kalau mahu berdebat, mengapa hanya melibatkan dua parti. Jika melibatkan Pakatan dan Barisan Nasional, kita alu-alukan," katanya.

Ditanya sama ada beliau akan berjumpa dengan Nasrudin untuk meminta penjelasan, Loke berkata, ia akan dibangkitkan dalam mesyuarat Pemuda Pakatan minggu depan.

"Kita sepatutnya bermesyuarat pada Isnin lalu untuk berbincang mengenai penubuhan Pemuda Pakatan tetapi ia telah dibatalkan dan setahu saya oleh Nasrudin," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH