tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 2 Julai 2009

MANEK URAI:ANTARA PAS DAN DAP SIAPA PEJUANG BANGSA .

Bila kita dengar yang Dap Kedah keluar dari Pakatan Rakyat Kedah secara tak langsung Dap telah mengajar Pas erti sebenar apa itu perjuangan bangsa.Dap telah mengajar Pas apa itu perjuangan bangsa yang Pas tidak dapat memahaminya apa itu bangsa.Dap boleh dianggap menunjukan satu sikap yang berani disamping mengajar Pas apa itu erti sebenar perjuangan bangsa.Hanya kerana BABI Dap rela mempertahankan perjuangan bangsanya dengan rela keluar dari Pakatan semata mata hanya mempertahankan makanan kegemaran mereka.

Nak tanya pada Pas dan TGNA,Apakah Pas mampu mempertahankan cadangan Kerajaan perpaduan yang diilhamkan oleh HH yang akan menyatukan perpaduan orang orang melayu dan Islam.Jawabnya Pas langsung tak mampu untuk mempertahankan cadangan nya sendiri bila tunduk dengan desakan Dap yang terang terang tidak mahu perpaduan orang melayu dan inilah yang ditakuti oleh Pas dimana Pas takut dengan Dap hanya kerana Pas takut hilang kuasa dari mempertahankan perjuangan orang orang melayu.Pas lebih rela melihat bangsanya sendiri merempat dan hancur kerana terlalu terikut dengan cara dap dan Pkr yang mahu negara dan bangsa melayu lemah.

Pada TGNA,sekiranya Dap sanggup keluar dari Pakatan hanya kerana mempertahankan bangsanya apakah TGNA tidak rela untuk mempertahankan bangsa melayu dari berpecah dan terus ketinggalan dari kaum kaum lain.Nampaknya TGNA tidak mampu untuk membela bangsanya sendiri kerana diri TGNA sendiri telah dikuasai oleh penentang penentang agama islam sendiri.TG rela melihat bangsa sendiri hancur kerana TG hanya mementingkan kuasa dan kepentingan politik dari mementingkan rakyat.

Jadi dapat la kita rumuskan bahawaPas terutama TGNA sendiri telah mengadaikan perpaduan orang orang melayu hanya TGNA takut Pas akan kehilangan rakan dan kuasa.Bagi saya wajar TGNA belajar dari Dap Kedah yang sanggup keluar dari Pakatan hanya kerana BABI.

Sepatutnya Pas juga perlu keluar Pakatan bila Dap dan Pkr tidak menerima kerajaan perpaduan yang diilhamkan oleh HH.Jelas yang Dap berani dengan tindakan nya ,manakala Pas tidak mampu untuk membuat pendirian sendiri.Pas bagi saya langsung tidak mampu untuk mempertahankan cadangan nya sendiri.

Pada saya kalau Pas sudah tak mampu untuk mempertahankan cadangannya sendiri.adalah lebih baik TGNA sendiri meletakan jawatan sebagai MB Kelantan kerana TGNA tidak ada pendirian langsung dalam mempertahankan pendirian orang orang melayu dan agama islam.

Bagi saya Pas dan TGNA telah diperbodohkan oleh Dap dimana Dap telah berjaya dalam perjuangannya untuk melihat bangsa melayu bersatu dalam erti kata perpaduan.Wajar sekali TGNA meletakan jawatan kerana TGNA langsung tidak dapat mempertahankan perjuangan Pas yang mahu Islam diangkat sebagai penyelamat pada bangsa melayu.TGNA telah gagal dalam meningkatkan martabat bangsa melayu dan agama Islam dari dihina dan dipermainkan oleh Dap yang terang tidak merestui penubuhan negara Islam dinegara ini.

Bari rakyat Manek Urai inilah waktu yang terbaik bagi mereka untuk menolak perjuangan Pas yang dilihat tidak mampu untuk membela dan memperjuangkan nasib bangsa melayu dan ugama Islam itu sendiri.Jangan nanti sudah tergadai semuanya baru nak menyesal.Menyesal kemudian hari langsung tidak berguna dan sebelum Pas dikuasai oleh Dap dan Pkr wajar TGNA letak jawatan dan berundur.Bagi saya Pas hanyalah berjuang untuk kepentingan politik mereka dan Dap saya anggap mereka telah memperjuangkan nasib kaum mereka.Marilah kita renung renung kan .....lu pikir la sendiri....

10 ulasan:

  1. Yang hapuskan jawi hak mutlak org melayu, siapa?
    DAP ke? Yg laksanakan ppsmi, dan sokong, siapa?

    BalasPadam
  2. yg buat pusat penyembelihan babi tu masa sapa perintah kedah..bukan ke umno.

    BalasPadam
  3. hello!!!
    apa yg kamu merepek ni...jawilah ppsmilah,,
    kita cakap pasal perpaduan oramg melayu & agama islam faham tak!!!

    BalasPadam
  4. SALAM TOKMOD.....BETUL TU TOKMOD .....KITA CITER PASAL PERPADUAN ORANG MELAYU YANG DIA NI DAH MELILAU PASAL LAIN PULAK.......

    BalasPadam
  5. Yang buat kandang babi terbesar siapa? Yang kasi geran tanah 999 siapa? Patung budha terbesar kat mana?

    BalasPadam
  6. SALAM MONCEH.........PASAL ADA KANDANG BABI LA KITA KENA H1N1......LEPAS TU BAGI TANAH 999 TAHUN...SAPA YANG KAYA?KAUM KERABAT NIZAR JUGA YANG KAYA.....ORANG MELAYU MELOPONG JE LA....NAMA JE SERAMBI MEKAH TAPI PATUNG BERHALA YANG PALING BOSAR ADA KEK NOGORI TGNA...KAN BANGANG TU

    BalasPadam
  7. Bila orang senang orang tak mengaku kita orang miskin ini adalah waris dia.Bila dia nak lemas baru dia nak mengaku kita adalah saudara kembar.Faham faham sajalah, di dunia ini ada bermacam jenis pelakon hipokrit yang mementingkan diri sendiri dan sanggup buat apa saja untuk mencapai cita-citanya.

    BalasPadam
  8. sokongla pas saudaraku........

    BalasPadam
  9. melayu layu selama lama nya hahahahahaha bodohnyer melayu masih tido masih dibuai ketuanan melayu,orang dah jauh ke depan korang masih lagi dengan kemelayuan korang yang tak memberikan apa2 faedah pun kat semua melayu hanya yang pro UMNO saja dapat bahagianya, dasar UMNO parti rasis!!!

    apa dah jadi dengan pemansuhan 30% ikuiti melayu? asal tak melalak kat PM rakyat berbinikan puaka tu? tau2 nak menunding jari kat orng, baru acah skit kej perpaduan dah melonjak suka, bila suka puji pujian diberikan, bila dicantas kutuk habis habisan.

    sapa yang jual melayu sekarang? mcm ner tanah satu gunung genting highland tu leh lulus dalam masa tak sampai 5 minit pun untuk diberi kepada lim goh tong? tanah 999 tahun tu berapa besar sangat kalau nak dibandingkan dengan satu gunung yang sekarang jadi tempat judi maksiat dan mcm2 benda haram lagi..

    sekarang dah jadi depan mata, 30% ikuiti bumiputera dimansuhkan apa cerita, hahahahaha UMNO melayu makan melayu la jawabnya....

    -MELAYUANTIUMNO-

    BalasPadam
  10. Isu kerajaan Perpeduan tak jadi bukan kerana desakan DAP atau PKR... tetapi desakan dalaman PAS sendiri iaitu dari geng Kelantan terutamanya... pasai apa diaorg phobia dengan Unity Governemnt dengan UMNO ni???? pasai phobia dengan UMNO sebab selama ni rakyat Kelantan yang majoriti 90% lebih Melayu tu didiskriminasi UMNO>>> masa tu mana jeritan UMNO untuk tolong orang Melayu??? mana Perpaduan melayu??? Mana orang Melayu berpecah belah???
    Highway pantai timur sampai ke border Terengganu saja... masa Terengganu bawah PAS.. sampai border dengan PAhang saja.... Sebab PAS perintah negeri tu....

    Hasil gas perairan Kelantan didarat ke Songkhla, Thailan... pasai apa tak didarat di Pantai Kelantan yang lebik ekonomikal dan praktikal???? sebab PAS perintah Kelantan.....

    Gran wajib Perkapita kenapa diberi secara tak ikut peraturan??? sebba PAS perintah negeri Kelantan....

    Royalti minyak terengganu jadi wang ehsan.. dan jadi balik wang royalti minyak bila BN perintah balik??? pasai apa??? pasai PAs perintah...


    macam ni punya kezaliman UMNO kat orang melayu.. mau la tak orang PAS phobia dengan konsep UNITY Governemnt.... tu pun orang PAs ada yang masih fikir nasib orang Melayu.. tu yang lahirnya cadangan UNITY Government tu... kalau harap orang UMNO... harap dok fikir perut dan bawah perut masing masing... dok perkaya harta dan tambah bini (yg halal dan tidak halal)

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger