tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 6 Julai 2009

MANEK URAI:NIK AZIZ AKAN TENTANG SIAPA YANG MENENTANGNYA

Nik aziz akan menentang siapa sahaja dan tidak kira siapa kerana bagi TGNA ilmu agamanya cukup tinggi dan tidak siapa yang boleh menentangnya walau pun seorang ulama.Inilah sikap TGNA yang merasakan dirinya lebih mulia dan setiap patah perkataannya tidak boleh disangkal oleh sesiapapun.Mungkin TGNA merasakan diri sudah terlalu hebat hingga apa sahaja yang keluar dari mulutnya harus dituruti dan diamati.

Kerana tidak menuruti kata kata TGNA lah uzt.Nasharuddin telah diminta oleh TGNA keluar dari Pas hanya kerana menyetujui cadangan kerajaan perpaduan oleh HH.HH juga telah dicop oleh TGNA sebagai boneka Umno hanya untuk menuju kearah perpaduan orang orang melayu dan Islam.Bagi TGNA beliau lebih percayakan Dap dari mempercayai Uszt.Nasharuddin dan kerana itulah TGNA sanggup bersama dengan Dap walaupun TGNA sendiri tahu yang Dap menentang penubuhan negara Islam.Kenapa TGNA ingin bersama sama dengan Dap sedangkan Karpal Singh pernah menyatakan yang langkah mayatnya dulu untuk Pas menubuhkan negara Islam.

TGNA sepatutnya melihat cadangan kerajaan perpaduan itu dari sudut positif kerana ia menjurus kepada perpaduan yang merupakan satu unsur yang amat penting untuk diwujudkan di negara ini.Mesti diingat, perpaduan umat Melayu Islam dan bumiputra adalah teras kepada perpaduan rakyat Malaysia. Umat Melayu dan bumiputera mewakili lebih 60 peratus rakyat asal negara ini.

TGNA juga telah menyamakan Umno sebagai Komunis dan ini sungguh keterlaluan kerana menyamakan parti yang telah banyak berjasa kepada agama, bangsa dan negara dengan pengganas yang memporak perandakan negara.Adakah wajar UMNO, sebuah parti yang menjadi tunggak pemerintahan negara dan terbukti telah banyak menyemarakkan syiar Islam, disamakan dengan komunis yang bukan sahaja menentang Islam tetapi telah membunuh, menyiksa serta memusnahkan harta benda tanpa sekelumit rasa belas kasihan.

TGNA dianggap sebagai Tuan Guru dan ulama. Tetapi sayang kata-kata beliau langsung tidak mempamerkan kemuliaan sejajar dengan gelaran pada dirinya. Kata-kata beliau langsung tidak berhemah dan semata-mata berdasarkan politik serta ikut sedap mulut.

TGNA juga telah menyatakan yang nasihatnya perlu didengar dan dituruti.Pada pendapat saya 'mesti didengar' bermakna sesuatu yang mutlak, tidak boleh menolak atau membahaskannya, apakah lagi mempertikaikannya dari sudut apa sekali pun.Apakah dalam Islam membolehkan seseorang hamba-Nya memutlakkan nasihat atau kata-katanya?Timbul persoalan dalam kepala saya, apakah TGNA sebagai Mursyidul Am Pas mahu pun atas sifatnya sebagai Menteri Besar Kelantan lebih hebat daripada Rasulullah SAW, Sayidina Umar Al-Khattab, Umar Abdul Aziz dan sebagainya sehingga nasihatnya dimutlakkan.

Bukankah dengan memutlakkan nasihatnya itu bersifat takbur, angkuh, sombong, bongkak dan riak, sekali gus menidakkan tahap keilmuan orang lain, termasuk Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.Betulkah beliau lebih berilmu dari segala ilmuwan sehingga nasihat dan pendiriannya tidak boleh dicanggah?Memang bercanggah pendapat atau tidak bersetuju dengan pandangan atau pun pendirian orang lain dibolehkan oleh Islam tetapi memutlakkan pendapat, pandangan, pendirian dan nasihat kita bagi saya adalah tidak berapa selari dengan hukum-hakam.

Buat TGNA cubalah fikirkan nasib orang melayu terutama di Kelantan yang masih jauh ketinggalan dari negeri negeri lain.Apakah TGNA rela lihat anak bangsa mengemis dinegara sendiri.Jangan lah kerana politik TGNA sanggup memusnahkan perpaduan orang orang melayu dan islam.Kemana ilmu TGNA hingga sanggup menolak perpaduan orang Islam.

Ingat sebelum balasan ALLAH menimpa kita......Bagi Umno sudah tentu perjuangan untuk mencapai perpaduan akan di teruskan dan semoga ianya akan tercapai walaupun TGNA sudah mengatakan perpaduan dengan Umno sudah terkubur...Takut Takut TGNA yang akan terkubur di Manek Urai....ALLAH MAHA KUASA KEATAS SEGALANYA.......

RENUNG RENUNG KAN LA.....LU PIKIR LA SENDIRI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH