tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 16 April 2009

ADA LAGI YANG HINA SULTAN PERAK

Isyarat jari tengah' hina Sultan Perak

KUALA KANGSAR 15 April - Menteri Besar, Datuk Dr. Zambry Abd. Kadir melahirkan rasa kesal dan kecewa kerana masih terdapat pihak tidak bertanggungjawab yang mengeluarkan kenyataan sensitif untuk menggugat keamanan negara.

Katanya, kenyataan terbaru yang dikesan ialah daripada laman web Malaysian Insider yang menyiarkan kata-kata biadab dan menghina Sultan Perak, Sultan Azlan Shah dalam salah satu artikelnya pada 7 April lalu.

''Salah satu artikel berkenaan menyatakan bahawa kemenangan Pas dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Bukit Gantang sebagai 'isyarat jari tengah' kepada Sultan Perak.

''Kenyataan lucah yang sangat biadab, melanggar adab dan kesopanan budaya masyarakat itu tidak boleh diterima sama sekali kerana sudah melampaui prinsip keluhuran undang-undang negara," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco kerajaan negeri di Majlis Perbandaran Kuala Kangsar di sini hari ini.

Zambry berkata, kenyataan yang tidak bertanggungjawab itu kemudiannya telah disebarkan oleh Ahli Parlimen Jelutong daripada DAP, Jeff Ooi.

Kata beliau, pemimpin pembangkang berkenaan telah mengambil petikan tersebut dan menyiarkannya di dalam blognya sekali gus terus mengundang rasa tidak senang banyak pihak.

''Semua pihak kena hentikan permainan sentimen rakyat, jangan terus membakar semangat dan emosi rakyat kerana ia bakal membawa keburukan kepada negara.

''Jeff Ooi dan Malaysian Insider langsung tidak beradab terhadap baginda Tuanku, ia amat berbahaya. Semua pihak tidak kira kaum harus bertanggungjawab mengekalkan kestabilan dan keamanan negara," tegasnya.

Semalam, Zambry juga menyifatkan Setiausaha Agung Pas Pusat, Datuk Kamaruddin Jaffar sebagai pemimpin yang tidak cintakan kedamaian dan kestabilan negara apabila menyatakan tunjuk perasaan berdarah seperti di Pattaya, Thailand mungkin berlaku di Perak.

Katanya, kenyataan pemimpin itu sangat berbahaya dan menggerunkan kerana seolah-olah menggambarkan sudah ada gerakan untuk mencetuskan keadaan huru-hara di negeri ini.

1 ulasan:

  1. salam bang,
    inilah cara mereka berpolitik. derang kata BN "JAKUN DEMOKRASI" tapi sebenarnya PR yang jakun macam orang hutan masuk bandar. Inilah PR yang dah tak reti adat dan yang hairan nya mereka berani mengatakan merekalah pejuang agama dan bangsa! Aku harap kerajaan ambil tindakan tegas dgn kes kes camni. Kalau di Thailand orang kene penjara 10 tahun sebab memberi komen buruk terhadap Raja Thailand di internet, kenapa kita takut nak ambil tindakan kat pengkhianat bangsa camni!

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger