tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 17 April 2009

DUA BUKIT AMBIL LA,BATANG AI SORRY LA aPENANTI LAGI

Tang dua bukit tu depa ambil la....hanya batang ai jangan usik usik,tu dah totap BN yang punyo,aPENANTI lagi ,jalan la,jangan harap kau akan dapek.aPENANTI lagi...PKR jangan harap nak dapat balik.aPENANTI lagi..PKR dah jadi parti korup rasuah.aPENANTI lagi,PKR tak menghormati pengundi.aPENANTI lagi..PKR bertuankan manusia yang rakus..baik depan atau belakang.aPENANTI lagi...PKR perosak bangsa..aPENANTI lagi..Anwar meliwat lagi ,aPENANTI lagi...rakyat dah tahu Anwar penipu besar,aPENANTI lagi...rakat dah tolak PKR

Aku tengok dua bukit ni makin lama makin gondol...siapa yang punya kerja.Ini mesti pembangkang punya angkara,terutama Anwar yang suka sangat dengan bukit bukit ni.Tu sebab kat batang Ai Anwar tewas ...tewas teruk...terkulai layu Anwar kat batang Ai.

aPENANTI lagi,rakyat akan tolak Anwar kat bukit.aPENANTI lagi...rakyat aPENANTI kena ikut cara Batang Ai lakukan..Anwar longlai di Batang Ai.

Di Dun aPENANTI Anwar akan di liwat balik oleh rakyat yang selama ini diliwat oleh Anwar kerana rakyat sudah tahu apa tujuan Anwar.Lihat saja di Selangor dimana Elizabeth Wong masuk kembali ke pejabatnya semalam, sekali gus mengekalkan jawatan anggota Dewan Undangan Negeri Bukit Lanjan dan Exco Kerajaan SelangorBeliau sebelum ini menawarkan diri untuk meletakkan jawatan ekoran isu gambar separuh bogelnya disebarkan dalam Internet. Beliau sebaliknya diberi cuti dua bulan.Sebenarnya. PKR kelihatan tidak konsisten ketika memperkatakan isu moral yang sering dilaung.

Begitu juga di Dun Penanti dimana rupanya ada 'cerita' di sebalik dua insiden membabitkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) kebelakangan ini.

Sikap berlengah-lengah mengemukakan calon untuk mengisi jawatan Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang dan peletakan jawatan penyandangnya, Mohammad Fairus Khairuddin semalam, menggambarkan parti itu benar-benar ketandusan pemimpin yang berkaliber untuk rakyat.

Dengan beberapa insiden yang berlaku tahun ini sahaja antaranya peletakan jawatan ADUN Bukit Selambau, V.Arumuggam termasuk terbaru dari Penanti semalam serta 'dilema' penyebaran gambar bogel ADUN Bukit Lanjan, Elizabeth Wong - jelas memperlihatkan mereka yang ditampilkan pada pilihan raya umum lepas hanya sekadar 'tangkap muat'.

Selain mahu memulihkan imej sebilangan ADUN PKR yang 'tercalar', Anwar juga mahu menggunakan Pilihan Raya Kecil Penanti itu nanti sebagai medan untuk menghentam kerajaan. Memaklumi bahawa Penanti yang dimenangi mereka lebih 2,000 majoriti undi tahun lepas sebagai kubu kuat, Anwar dikatakan tidak gusar sebaliknya pilihan raya kecil itu dianggap muncul pada saat yang tepat untuk menyekat momentum perhatian rakyat terhadap kepimpinan baru dinamik kerajaan Datuk Seri Najib Tun Razak.

Tapi Anwar harus ingat bahawa bekas Timbalan Ketua Menteri itu memberi kata dua bertempoh dua minggu kepada PKR supaya membersihkan namanya yang dipercayai mengenai isu dakwaan penyelewengan kuari.Katanya jika tidak beliau akan dedahkan maklumat dalaman mengenai satu skandal kerajaan negeri dan PKR.Fairus juga mendakwa beliau menjadi mangsa satu rancangan dalaman untuk kenakannya.

Katanya buat masa ini beliau belum mahu dedahkan hal berkenaan dan minta pihak media bersabar.
Yang pasti sebagai bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang tentunya beliau ‘tahu banyak’.Kenapa beliau keluarkan kata dua itu kepada PKR juga sangat menarik.Apa apa pun kita tunggu apa penjelasan dari Anwar mengenai perkara ini.

Dalam keadaan begini Anwar dilihat akan terkulai di aPENANTI sebagaimana Anwar terkulai di Batang Ai...

KITA RENUNG RENUNGKAN LAH...LU PIKIR LA SENDIRI

5 ulasan:

  1. Nampaknya Anwarkan janjikan syurga lagi di Penanti. Dulu di Bukit Selambau, sesiapa yg menang diBukit Selambau akan jadi Ekco Kedah. Manakala Sesiapa yg diletakkan sebagai calon Penanti dan Menang saja secara otomatik akan jadi TKM. Hebatkan Politik Anwar.

    BalasPadam
  2. salam..tapi pandangan saya pula lain brooo mcm ada sesuatu permainan d balik tabir...yg bermain d fikiran saya:

    1.adakah ini merupakan satu desakan kepada SPRM supaya jng terlalu menyiasat PR dlm urusan pentabiran mereka..asal siasat saja terus d gugurkan dan buat pilihan raya kecil..

    2.adakan makin ramai lagi kambing hitam akan d korban oleh yb anuar bg meraih populariti dari rakyat..cth kita korbankan c polan bin si polan supaya kita d nampak hebat dan d pilih rakyat kononnya..jadi sampai bila kah korban kambing hitam akan d lakukan so berhati2 lah wahai yb2 yg berada dlm PR..MY BE U NEXT..

    3.adakah memang betul yb2 dlm PR ini main tangkap muat saja dan d belengu dng rasuah,apa konspirasi memang wujud dlm PR. bila tak sehaluan dng bos kita gugur saja c kawan dari parti dan berikan tekanan...

    4.adakah ini satu propoganda dari anuar utuk menunjukan kepada dunia luar yg dia mempunyai pengaruh yg kuat dan dari manakah parti ini dapat duit untuk tiap2 satu pilihan raya kecil.

    tapi brooo itu cuma andaian saja lah..lagi pun yb anuar yakin sangat dia akan menag d sana kan itu kampung dia dan kawasan dia almaklum lah c kawan ni gempak saja lebih..

    BalasPadam
  3. SALAM KERIS...DAH MEMANG KERJA PELIWAT...KALAU TAK RASA TENGOK JE JAILAH....ANWAR NI MEMANG KAKI JANJI...MANA JANJI NAK SELONGKAR RAHSIA PADA PRK SELAMBAU TEMPOHARI...TEMBERANG LEBIH..RAKYAT PENANTI KENA IKUT BATANG AI....LIWAT BALIK..

    BalasPadam
  4. W.SALAM BRO..KENAPA FAIRUS JADI KAMBING HITAM...ELI TAK PULAK...MUNGKIN ELI KAMBING PUTIH KOT TU SEBAB ANWAR TAK LEPAS....MANA NAK LEPAS...ANUAR PUN MELELEH TENGOK ELI

    BalasPadam
  5. orng lama umnoSabtu, 18 April, 2009

    orng islam tak patut menghina dan memfitnah sesama manusia.jgn dsebabkan kuasa islam dletak dbawah.apa yg berlaku sudah berlaku.tak payah tuduh menuduh.seolah olah menegakkan parti lebih dari menegakan islam.apabenda semuani.sedar sikit melayu umno.dunia nak kiamat.jgn asyik memperjuangkan kuasa aje.yang tamak kan kuasa tu pedulikan lah .biar dia tanggong sndri.tak payah kau orng sebok.masa undi besok kita undi

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger