tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 18 April 2009

PAS TAK HORMATI KEPUTUSAN MAHKAMAH

Mahkamah sudah membuat keputusan dengan membenarkan Menteri Besar Perak, Datuk Dr. Zambry Abd. Kadir dan enam Exco kerajaan negeri berhak menghadiri persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) akan datang selepas keputusan penggantungan dan larangan oleh Speaker DUN, V. Sivakumar diisytiharkan tidak sah di sisi undang-undang.

Tapi lain pula ceritanya bila Harakahdaily dalam laporannya Zambry dan enam Adun BN tidak boleh hadiri sidang Dun Perak.

Ni sapa yang buat keputusan?harakahdaily atau pun mahkamah?Pas kena lah hormati keputusan yang telah mahkamah keluarkan .PAS tidak akan berpuas hati sekiranya keputusan tidak memihak padanya dan hanya berpuas sekiranya keputusan itu menjadi sebaliknya,inilah sikap PAS yang sentiasa tidak mempercayai undang undang di Malaysia.Yang PAS percaya adalah undang undang rimba dan undang undang jalanan.Berdemontrasi jalananlah cara halal PAS untuk menegakkan kebenaran.

Panel lima Hakim Mahkamah Persekutuan dalam penghakiman bersejarah itu sebulat suara berpuas hati bahawa Sivakumar bertindak di luar bidang kuasanya menjadikan keputusan yang dibuat hampir dua bulan lalu itu adalah ultra vires (melampaui batasan undang-undang) dan terbatal.

Menurutnya, mahkamah mendapati Perkara 44 Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak ketika dibaca bersama Perintah-Perintah Tetap Dewan Perhimpunan Undangan Negeri Perak dan Enakmen Dewan Perhimpunan Undangan (Keistimewaan) 1959 membawa maksud penggantungan dan larangan terhadap Zambry selama 18 bulan, adalah tidak sah dan terbatal.

Hakim Alauddin turut menyatakan, undang-undang itu ketika dibaca bersama juga membawa maksud serupa berhubung tindakan penggantungan dan larangan menghadiri persidangan Dewan selama 12 bulan yang dikenakan kepada enam Exco terbabit.

Dengan keputusan itu, saman pemula yang difailkan oleh ketujuh-tujuh mereka di Mahkamah Tinggi Ipoh bagi memohon deklarasi agar keputusan penggantungan dan larangan itu diketepikan,dan keputusan hakim adalah selesai.

Keputusan ini memberi kuasa dan kebenaran kepada Menteri Besar dan enam Exco itu menghadiri sidang Dewan yang dijadualkan bermula sebelum 9 Mei ini jika mendapat perkenan Sultan Perak.Jadi apa lagi yang PAS tidak puas hati dengan keputusan hakim melepaskan pengantungan zambry dan enam Exco terbabit.

Peguam PAS sendiri menyatakan beliau berpuas hati kerana walaupun ia tidak memihak kepada Sivakumar, sekurang-kurangnya masyarakat kini boleh mengikuti dan menilai isu perlembagaan dan pertikaian di Perak secara terbuka.Menang atau kalah perkara biasa, Speaker DUN membuat keputusan berlandaskan undang-undang setelah dinasihati peguam. Beliau tiada niat untuk melanggar undang-undang, malangnya mahkamah tidak bersetuju.Jadi PAS perlulah akur dengan keputusan tadi agar perjalanan pentadbiran kerajaan negeri dapat berjalan tanpa ada lagi halangan dari Kerajaan haram Nizar.

Bagi Nizar dan sekutunya diharap tidak lagi menganggu kerajaan negeri dalam membangunkan negeri agar segala perancangan yang telah kerajaan BN atur dapat berjalan tanpa ada sebarang gangguan.Sudahla negeri jauh ketinggalan akibat dari ketidakbertanggungjawab kerajaan lama,harap harap perancangan kerajaan BN untuk memajukan negeri tidak dihalang oleh pembangkang hanya disebabkan dendam politik.

PADA RAKYAT FIKIRKAN LAH APA YANG KERAJAAN PAKATAN DAH LAKUKAN SELAMA INI...RENUNG RENUNGKAN LAH.....LU PIKIR LA SENDIRI

3 ulasan:

  1. Maaf le...Malaysia Boleh ..Apa-apapun boleh...Rasuah boleh...Dah terbukti rasuahpun tak kena pecat... PADA RAKYAT FIKIRKAN LAH APA YANG UBN DAH LAKUKAN SELAMA INI...RENUNG RENUNGKAN LAH.....LU PIKIR LA SENDIRI...Ali Rustam Boleh...Kairy Menang yang tak boleh......apa keputusanpun boleh..itulah Malaysia Boleh..jangan sampai buta hati didunia maka akan lebih buta di Akhirat nanti..

    BalasPadam
  2. Dah nama malaysia boleh...semua pun boleh..mencarut boleh, main belakang boleh, org kafir baca ayat Quran pun boleh, lagi satu malayu boleh pun ada..PAS Boleh.. Boleh Untuk Semua..

    BalasPadam
  3. Mahkamah luluskan hanya 2 sahaja daripada 10 yang diminta oleh Zamby & Geng.
    Mahkamah tetap tidak membenarkan Zambry masuk ke sidang DUN...begitu juga dengan 8 permohonan yang lain.
    Mohon dapatkan salinan penghakiman tersebut, baca dan fahami dengan mendalam.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH