tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 18 April 2009

UMNO BN TAK SILAP STRATEGI:PAS SUDAH KENA MAIN OLEH PKR

kEMUNGKINAN UMNO AKAN MENARIK DIRI DARI PRK PENANTI ADALAH SATU STRATEGI YANG BETUL KERANA DUN PENANTI BUKAN KEMATIAN WAKILNYA TETAPI SEBALIKNYA HANYALAH UNTUK MEMUASKAN NAFSU ANWAR AGAR RAKYAT TERPESONG DARI KENYATAAN YANG ANWAR SENDIRI MENGHADAPI SATU MASAALAH BERKAITAN MORAL AHLI AHLI WAKIL RAKYAT DARI PKR.

MEMANG BENAR BN TELAH MENDESAK FAIRUS MELETAKAN JAWATAN SEKIRANYA BELIAU BERSALAH DALAM KES DAKWAAN OLEH SPRM.TAPI FAIRUS MELETAKAN JAWATAN KERANA INGIN MELANJUTKAN PELAJARAN DAN INGIN MELUANGKAN MASA DENGAN KELUARGA .INI ADALAH SATU TINDAKAN YANG MERUGIKAN RAKYAT YANG MEMILIH BELIAU AGAR MEMBANTU MEREKA DIKAWASANNYA.

BERLAINAN DENGAN KES DI BUKIT LANJAN DIMANA PENYANDANGNYA TERLIBAT DENGAN MASAALAH MORAL YANG MANA TIDAK LAYAK RAKYAT MEMPUNYAI SEORANG WAKIL RAKYAT YANG TIADA HARGA DIRI.
AGAK melucukan apabila Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menegaskan keputusan mengekalkan Exco beliau, Elizabeth Wong setelah mengambil kira pandangan semua pihak serta kepentingan rakyat.Tidak pasti kelompok 'pihak dan rakyat' mana yang dimaksudkan oleh Abdul Khalid di sini. Kerana jika mengikut logik akal, tidak ada sesiapa pun di kalangan kita yang mahu diwakili oleh seorang pemimpin yang terbabit dalam isu moral.(Maksud Khalid ialah kelompok pemimpin mereka.Kan pemimpin mereka ramai yang tidak mempunyai akhlak yang tinggi dan mulia)

Bagi rakyat, seorang pemimpin perlu bersih dan bermaruah supaya boleh dijadikan contoh serta teladan. Justeru jika benar ada kalangan penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang mahu Elizabeth terus memegang jawatan yang disandang, maka mereka juga seolah-olah bersetuju dengan kesalahan moral yang dilakukan.Pas juga menyokong dengan mengekalkan Elizabert.Pas ni ikut saja....kerana bagi Pas sokongan lebih didahulukan dari memikirkan masaalah moral PKR.Kerana nak mengekalkan kuasa Pas sangup mengadai maruah hanya kerana kuasa dunia.tentang akhirat kira belakang.

Penilaian sebegitu sangat menghairankan kerana Pas sebelum ini tidak pernah berkompromi dalam perkara integriti - sekurang-kurangnya itulah yang sering dilaungkan.Kita pastinya masih ingat ketika bekas Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek yang dihentam hebat ekoran skandal video seks sedikit masa lalu. Pakatan pembangkang menjadi jaguh moral dalam isu itu dan berbangga apabila Soi Lek akhirnya meletakkan jawatan.

Inilah yang dinamakan politik berunsurkan Machiavalin atau matlamat menghalalkan cara yang lebih banyak digunakan untuk kepentingan. Jadi rakyat perlu menolak pilihan raya kecil diadakan di sesuatu kawasan sekiranya merasakan hak mereka sebagai pengundi digunakan oleh pihak tertentu untuk kepentingan politik peribadi.Rakyat boleh menolak kerana itu hak rakyat.jika pembangkang benar-benar ikhlas menjaga kepentingan rakyat, mereka pasti tidak akan menyebabkan pilihan raya kecil ketika negara sedang dilanda krisis ekonomi.

BUAT KITA SEMUA JANGAN KITA IKUT PERANGAI PEMBANGKANG...PEMBANGKANG MENYATAKAN MEREKA BERSIH TAPI PENUH DENGAN KEKOTORAN,PEMBANGKANG MENYATAKAN MEREKA MEMBELA RAKYAT TAPI SEBALIKNYA MEREKA MEMPERBODOHKAN RAKYAT,MEREKA MENGATAKAN MEREKA YANG TERBAIK TAPI WAKIL MEREKA LAH YANG MEMBURUKAN DIRI.

PADA PAS JANGAN LAH JADI PAK TURUT.KALAU BAIK KATALAH BAIK,KALAU BURUK KATALAH BURUK...JANGAN DITERBALIKAN FAKTA.

KITA RENUNG RENUNGKAN LAH...LU PIKIR LA SENDIRI

5 ulasan:

  1. ikut suka depalah.
    kita jangan sebok.
    selesaikan masalah kita dulu.

    BalasPadam
  2. kahkahkah...ni la masalahnye pecacai2 gerombolan...xtau nak beza org yg da terbukti salah, org dalam siasatan dgn yg x dapat dibuktikan...

    yg bekas menteri tu buat dalam keadaan sedar la..tu pun xtau nak beza...

    lagi satu, udah2 la lagakn Pakatan Rakyat...rakyat mane percaye lagi...kite bakal tabalkan Pakatan Rakyat sebagai Kerajaan Persekutuan PRU ke 13 nnt...

    better u join skali...tggalkan kapal yg da nak karam tu....

    BalasPadam
  3. UMNO skrg da x mcm umno yg dulu..rakyat da hilang kepercayaan da kt Umno dan barisan nasional..najib pn tau pilihan raya kecil kt penanti nti akan kalah jgk seperti semua pilihan raya kecil baru2 nih..tuh yg dier pn pk balik, drpd penat berkempen pe semua, pastuh in the end memang da tau kalah..bukak la mata wei..dah xde makna sokong umno bn lagi da..rakyat skg bkn bodo bley kena tipu senang2 je..

    BalasPadam
  4. ORANG UMNO NI KALAU DAH TOTOK SUSAH MAHU CAKAP.OII BODOH, TU ALI RUSTAM TERBUKTI BERSALAH MAIN POLITIK WANG(ISTILAH SEBENARNYA RASUAH) TAK MAHU PULA LETAK JAWATAN KETUA MENTERI MELAKA.JANGAN JADI BODOHLAH.PU13 NANTI TUNGGULAH.......

    BalasPadam
  5. DISEMENANJUNG BN DAH KALAH 4-0
    DIPENANTI MUNGKIN BOLEH JADI 5-0
    MANA NAJIB DAN BN NAK LETAK MUKA?
    SO KALAU TAK NAK MALU BESAR,
    WAJAR SANGATLAH BN TAK BERTANDING
    BN BOLEH TAJA CALON BEBAS
    KALAU KALAH YG MALU BEBAS,BUKAN BN
    KALAU BEBAS MENANG BOLEH MASUK BN

    TAPI...
    IMEJ BN TERJEJAS KALAU TAK BERTANDING
    DERITA BN JADI SEMAKIN PARAH
    SERBA-SALAH...

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH