tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 23 April 2009

UMNO PAS:NIZAR DIBERI KEUTAMAAN BELI TOYOTA CAMRY

IPOH 22 April - Umpama 'pisang goreng panas'. Itu sambutan orang ramai sebaik sahaja berita kerajaan negeri akan melelong semua 16 kereta rasmi Toyota Camry diketahui umum sejak semalam.

Walaupun tawaran tender untuk menjual kenderaan berkenaan hanya dibuka pada 4 Mei ini, ramai sudah menyatakan minat untuk membeli kereta itu dengan harga menarik.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir berkata, beliau dimaklumkan oleh Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Dr. Abdul Rahman Hashim bahawa banyak pertanyaan mengenai harga kereta tersebut diterima pagi ini.

''Bagaimanapun, kita akan tawarkan kepada pembida tertinggi kerana ini ialah tender terbuka," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Exco di sini hari ini.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan kerajaan negeri Perak akan melelong 16 buah kereta Toyota Camry yang digunakan sebagai kenderaan rasmi kerajaan pakatan pembangkang sebelum ini pada harga rizab RM148,000 sebuah.

Lelongan tersebut akan dibuat di tempat letak kereta Bangunan Perak Darul Ridzuan di sini dari pukul 9.30 pagi hingga 4 petang dari 4 Mei hingga 18 Mei ini.

Dalam pada itu, Zambry mengesahkan Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin diberi keutamaan untuk membeli kereta rasmi AGS 10 yang digunakan beliau semasa menjadi Menteri Besar Perak.

Kata beliau, bekas Menteri Besar itu juga sudah menyatakan hasrat untuk membida kereta yang masih digunakannya itu.

''Walaupun jika ada pembida lebih tinggi, kita akan beri keutamaan kepada Mohammad Nizar sebab kita ambil kira kedudukannya sebagai bekas Menteri Besar kerana ini dasar kita," katanya.

Sementara itu, Zambry mengumumkan bahawa, kerajaan negeri sudah membuat keputusan untuk kembali menggunakan kereta Proton Perdana sebagai kenderaan rasmi.

''Kita akan beli mengikut keperluan dan kita jangka dapat kereta Proton Perdana baru pada harga murah dari Proton," katanya.

Beliau juga memberitahu, kerajaan negeri mengambil kira kos penyelenggaraan kereta tersebut yang dikatakan agak mahal dan akan mengadakan perbincangan khas dengan Proton mengenainya.

1 ulasan:

  1. bro, ulas ler sikit isu penghapusan syarat 30% pegangan ekuiti bumiputera...nak dgr gak ape kate pejuang2 Melayu sejati....kahkahkah...jgn hanye sibuk menyalak isu2 yg xpenting...ulas bro...ku tunggu ulasan mu...nak tgk sejauh mana kehebatan pejuang Melayu ni...

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH