tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 19 April 2009

ZAMBRY DI ANUGERAH DARJAH SPMP DAN NIZAR DAPAT APA?

Mb Perak Datuk Dr. Zambry Abd. Kadir mengetuai senarai 802 penerima darjah kebesaran, bintang dan pingat sempena Hari Keputeraan Sultan Perak, Sultan Azlan Shah Ke-81 yang akan berlangsung di Balairung Seri, Istana Iskandariah di Kuala Kangsar, esok.

Zambry dikurniakan Darjah Datuk Seri Paduka Mahkota Perak (SPMP) yang membawa gelaran Datuk Seri.

Turut menerima anugerah sama ialah Menteri Kewangan II, Datuk Ahmad Husni Hanadzlah; Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Kong Cho Ha dan Orang Kaya-Kaya Panglima Kinta Seri Amar Diraja, Datuk Dr. Abdullah Fadzil Che Wan.

Panglima Tentera Laut Diraja Malaysia, Laksamana Datuk Sri Abdul Aziz Jaafar dan Ketua Pengarah Perkhidmatan Kesihatan Markas Angkatan Tentera Malaysia (ATM), Leftenan Jeneral Datuk Sulaiman Abdullah pula dikurniakan Darjah Seri Panglima Taming Sari (SPTS), membawa gelaran Datuk Seri Panglima.

Baginda juga berkenan mengurniakan Darjah Datuk Paduka Cura Si Manja Kini (DPCM) yang membawa gelaran Datuk kepada Exco kanan kerajaan negeri, Hamidah Osman dan Duta Malaysia ke Ireland, Raja Nazrin Raja Aznam.

Sementara itu, 33 lagi akan menerima anugerah Darjah Datuk Paduka Mahkota Perak (DPMP) yang membawa gelaran Datuk.

Antara penerimanya ialah Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Kerajaan Tempatan, Hal Ehwal Pengguna, Alam Sekitar, Pengangkutan Awam dan Hal Ehwal Bukan Islam, Dr. Mah Hang Soon; Datuk Bandar Ipoh, Roshidi Hashim; Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator T. Murugiah; Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kenering, Mohd. Tarmizi Idris; dan ADUN Rungkup, Sha'arani Mohamad.

Sementara itu, beberapa petugas media di negeri ini turut mendapat penghargaan Sultan Perak apabila terpilih sebagai penerima Darjah Ahli Mahkota Perak (AMP).

Wartawan Utusan Malaysia di biro Perak, Angelina Sinyang pula menjadi penerima Pingat Pekerti Terpilih (PPT).

NIZAR DAPAT APA ?TAKAN SEBAGAI MB (HARAM) TAK DAPAT .....YANG LAIN BARISAN EXCO NIZAR PUN TAK DAPAT JUGA?HAIRAN JUGA...DAH BANYAK BUAT JASA TAKAN TAK DAPAT KOT......RENUNG RENUNG KAN LA....LU PIKIR LA SENDIRI

6 ulasan:

  1. Tak apa. Gelaran tak membawa sebarang makna .Gelaran Dato Seri dah adapun. Zambry baru nak dapat. yang penting gelaran yang dianugerahkan oleh rakyat Perak sendiri kepada Dato Seri Ir Nizar Jamaluddin. Menteri Besar. Pihak istana sememangnya diketahui oleh umum sebagai penyokong UMNO.Nak buat macamana. Rakyat kena terima. Kita tunggulah pilihanraya nanti pula.

    BalasPadam
  2. SALAM TUAN,JANGAN LA SEDIH ...APA YANG TUAN KATA ADA BETUL NYA JUGA TAPI SATU JE...JANGAN HERET SULTAN SEKALI DALAM HAL BEGINI....INSYALLAH KITA TUNGGU ALAM PRU 13 NANTI...KITA DOAKAN SAMA SAMA BN AKAN TERUS MENDAPAT MANDAT RAKYAT..

    BalasPadam
  3. salam ....
    mcmna ni,belum apa2 lg dh bg pingat dh...
    jasa pn belum ada,tugas pn belum comform...
    bg urus pilihanraya pn kalah,tup2 dpt pingat...
    atas dasar apa pingat tu di beri..besar sangat dh ke jasa dia pd rakyat Perak,pdhal belum apa2 lg..
    apapn tahniah pd beliau sekurang2nya dh ada pingat,wpn kerja belum tentu lg..

    BalasPadam
  4. salam..
    berpikir lah secara rasional..kalau org PR boleh letak jawatan sebab baru kena siasat rasuah..itu baru hero..ni org yg mengaku terang2 berzina dgn cina sebab orang dh bagi,siap ambik duit lg...mcmtu ke nk jdkan pemimpin...rasional sikit..
    berzina,arak,rasuah, kumpulan begini bukan calon utk dijdkan pemimpin..

    BalasPadam
  5. Ingat semua org ke akan undi PR nanti? Silap la beb. Ada jugak kebanyakkan orang Perak yg rasional, yg suka UMNO sebab UMNO lah yg telah menaikkan martabat Malaysia dimata dunia. PR? Taik kucin' la. Nizar tu pun sepatutnya serah balik darjah kebesaran dia balik sebab dah 'sembah derhaka' kan? Tak malu nak pakai darjah Datuk Seri lagi. Itu hebat sgt la yer? Konon nak tunjuk contoh melayu intelek... piraaahhh. Kalau UMNO buat semua salah, kalau PR buat semua betul ke? Nga Kor Ming salah baca ayat al-quran tu betul la sgt? Yang peliknya tu, ada melayu yg sokong!! Demi politik kayu api, sokong jer la. Biadab. Pikior ler sendiri yeop.. jgn nanti "ayam di kepok mati kelaparan, itik di air mati kehausan!" Tahu ke apa maknanya peribahasa tu?

    BalasPadam
  6. Ir Nizar dah dapat gelaran dan pingat yang same yop tak kan nak bagi sampai due kali yop

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH