tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 9 April 2009

KEMENANGAN NIZAR TIDAK MELEMAHKAN UMNO

walau pun BN gagal untuk merampas Parlimen Bukit Gantang tapi Umno menang kerana berjaya menambah undi orang melayu.Ini membuktikan orang melayu sebenarnya menolak Nizar .Jumlah pengundi Melayu yang menyokong Pas merosot kepada 43 peratus pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Bukit Gantang semalam berbanding 47 peratus dalam Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU-12).

Hanya 15% kaum cina mengundi Barisan Nasional kali ini berbanding 30% pada 2008. Dianggarkan 9, 500 orang pengundi kaum Cina dan 1, 500 orang pengundi kaum India mengundi Pas kali ini. BN hanya menerima 1, 500 dan 500 undi. Ini bermakna pengundi bukan Melayu secara jelas masih menolak BN. Beberapa isu yang mungkin menarik undi kaum Cina terhadap YB Nizar termasuklah isu tanah dan juga sokongan simbolik kaum tersebut kepada perjuangan DAP yang sebelum ini menguasai kerajaan negeri Perak.

Di pihak BN pula jelas menunjukkan UMNO semakin mendapat sokongan kuat orang Melayu. Daripada 14, 500 pengundi Melayu yang menyokong BN pada 2008, kali ini ia bertambah 2, 500 undi lagi menjadikan 17, 000 pengundi Melayu mengundi Barisan Nasional. Pas pula kehilangan 1, 500 undi Melayu pada pilihan raya kecil kali ini. Pada 2008 Pas menerima 11, 500 undi dan kali ini hanya 9, 500 undi.

Sokongan pengundi Melayu yang cenderung ke arah BN bersandarkan beberapa isu termasuk tindak tanduk Pas ketika memerintah Perak yang tidak digemari oleh orang Melayu serta tarikan kepimpinan baru UMNO.

Jadi terbukti yang orang melayu Bukit Gantang menolak Nizar kerana mereka merasakan tindakan Nizar selama ini tidak langsung membantu ekonomi orang orang melayu.Dengan sokongan ini akan mengukuhkan Umno di Bukit Gantang dan tidak mustahil dalam pilihanraya akan datang ianya akan memihak semula pada Umno.

Dengan kemenangan Nizar apakah akan ada lagi pemberian tanah pada kampong baru terutama di Bukit Gantang.Diharap ianya tidak akan berlaku di Bukit Gantang.

4 ulasan:

  1. Ya Sheikh.....TAKBIR !!!! TAKBIR !!!! TAKBIR !!!!

    BalasPadam
  2. Adakah Melayu tak sokong DS Nizar?

    Hanya Melayu UMNO yang diracuni "taksub ajaran assobiyyah" dan digelapi dengan "mata duitan" atau diselaputi “mata kerajang” saja yang tolak Datok Panglima Bukit Gantang II, DS Nizar!

    Adapun orang Melayu yang beriman dan soleh tetap bersama DS Nizar, teguh dengan segala perintah Allah termasuk tidak menzalimi kaum lain, amar maaruf dan nahi munkar, sampaikan Islam yang hakiki, syumul dan alamiyyah, ....untuk semua kaum!

    Semoga Allah merahmati DS Nizar & sekeluarga demi perjuangan Islam tanpa assobiyyah dan munkarat.


    Mengapa UMNO bersusah payah untuk menang?

    Kuasa, Harta, Agenda peribadi ....…………

    Warisan kuasa Dinasti aristokrat Melayu/Mamak ...
    ..2 keluarga besar keturunan Datok Noh Genting, keturunan Mohamad Iskandar Kutty,.....,

    Melancung berhibur ke Hadyai, Medan, Bali,………………….

    Duit saku, rasuah, politik wang. "Wang Besar,.... Wang Besar. .......Wang Besar!!! RM, RM, RM $$$$$$$$$$$$$ ................................?????

    Lain2 fikir dan tambahlah sendiri ………………… ?????

    BalasPadam
  3. Salam,

    Saudara "Tanpa nama" telah mengatakan bahawa UMNO memperjuangkan perjuangan Asobiyah.

    Saudara, si Totok Penipu Rakyat mungkin tak kenal dengan 'Khawarij' dan PAS telah memperjuangkan perjuangan Khawarij.

    Saudara boleh kenal siapa 'Anjing-anjing neraka' seperti yang Rasulullah telah sabdakan jika saudara kembali perkara ini kepada AlQuran dan As Sunnah.

    BalasPadam
  4. Sebenarnya peningkatan undi melayu kepada umno ialah satu kejayaan umno memanipulasi isu pemberian tanah kepada cina, walaupun yg sebenarnya pemimpin umno tahu bahawa sebenarnya Nizar menganugerahkan tanah kepada org melayu lebih banyak dari yg dianugerahkan kepada cina.
    Nizar beri tanah kepada sekolah ugama rakyat lebih banyak dari pada Nizar beri kpd sek jenis keb cina...
    Maknanya yg sebenarnya Nizar lebih banyak berjasa kepada Melayu Perak walau pun baru memerintah 11 bulan jika dibandingkan umno yg memerintah sudah 50 tahun...
    Tulah yg sebenarnya umno takut sangat...takut org umno tahu, dan pecah lah tembelang bahawa umno yg sebenarnya tidak berguna langsung.... Lalu digunalah media yg mereka kuasai untuk menipu org melayu...kononnya Nizar tak baik...
    Memang itulah keja umno...menipu...menipu....

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH