tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 11 April 2009

KERAJAAN PERPADUAN :HARAPAN KU LI PADA UMNO DAN PAS

Penubuhan kerajaan perpaduan adalah antara jalan yang patut difikirkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi berdepan masalah rakyat serta ekonomi yang semakin mencengkam.

Malah menurut bekas Menteri Kewangan, Tengku Razaleigh Hamzah, langkah itu bukan sesuatu yang baru malah bapa Najib, Tun Abdul Razak pernah melakukannya pda 1974.

“Saya rasa Najib harus respons dengan idea ini. PAS pun sudah respons,” katanya pada sidang media ahli parlimen Gua Musang itu di ibu negara, Sabtu.

Beliau ditanya perkembangan idea yang pernah dinyatakan tahun lalu malah Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, baru-baru ini turut menyatakan bahawa beliau berbincang mengenai perkara itu.

“Dengan keadaan sekarang (masalah politik dan ekonomi), boleh fresh new idea. Ini patut diusaha,” katanya yang sanggup bergerak ke arah usaha itu jika dikehendaki.

"Kalau saya dikehendaki, saya bersedia membantu... saya bersedia untuk itu," katanya.

Bagaimanapun katanya, beliau tidak penting kerana ada pemimpin-pemimpin lain yang boleh memainkan peranan ke arah itu.

Katanya, semua pemimpin perlu duduk se meja memikirkan masalah rakyat serta ekonomi yang mencengkam mereka untuk terus hidup.


“Kerajaan akan terbantut jika tidak cari jalan duduk satu meja berunding tengok baik buruknya. Bagi saya lebih banyak faedah dari buruknya,” ujar beliau lagi.

Dalam pada itu, beliau menolak cakap-cakap akan keluar UMNO dan akan terus bersama parti itu walaupun kini beliau menyokong parti yang tidak mendapat sokongan penuh rakyat.

Tengku Razaleigh juga meminta Perdana Menteri memberi penjelasan kepada banyak pihak yang keliru malah ada yang tidak berpuashati dengan barisan kabinet baru kerajaan yang mengangkat sumpah Jumaat.

Katanya, rakyat keliru kerana ada yang kalah pilihanraya umum lalu tetapi dilantik seperti Datuk Shahrizat Abdul Jalil selepas menang pemilihan Ketua Pergerakan Wanita sedangkan Khairy Jamaluddin tidak tersenarai dalam kabniet.

Begitu juga katanya dengan pemansuhan Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi yang selama ini dilihat saluran bagi membantu ekonomi orang Melayu.

Terdahulu, beliau mengadakan sidang media itu bagi menjelaskan laporan akhbar kononnya beliau menyatakan barisan Kabinet baru dapat memulihkan semula keyakinan rakyat terhadap kerajaan dan BN. “Sebenarnya, mereka perlu membuktikan terlebih dahulu keupayaan masing-masing untuk reform apa yang dicadangkan Perdana Menteri. Sekurang-kurangnya, kita tunggu untuk enam bulan dan mustahil saya berpendapat demikian (seperti dilaporkan) kerana mereka baru sehari angkat sumpah,” katanya.-11/4.2009

--------------------------------


Barisan kabinet mampu pulih keyakinan rakyat - Ku Li


Anggota Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah berkata Jumaat barisan kabinet baru Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak akan dapat memulihkan semula keyakinan rakyat terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN).

Menurut beliau, perubahan adalah perlu bagi memastikan kemerosotan sokongan rakyat tidak berterusan.

Ini, katanya, dibuktikan dengan keputusan pilihan raya kecil baru-baru ini di mana BN hanya menang kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Batang Ai di Sarawak, manakala kerusi DUN Bukit Selambau di Kedah, dan Parlimen Bukit Gantang, Perak, dimenangi pembangkang.

"Sebelum ini rakyat lihat barisan kepimpinan negara tidak begitu kemas dan teratur, menyebabkan timbul kekeliruan terhadap rakyat terutama dalam bidang politik dan ekonomi negara kita.

"Kita akan tegok perkembangan kemajuan dalam kabinet baru kerajaan yang dibentuk itu dan saya benar-benar mengharapkan barisan kepimpinan baru mampu memberi nafas lega kepada rakyat untuk menikmati kemajuan," katanya.

Beliau berucap merasmikan Mesyuarat Agung Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG), Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Indera Petra 2 (SMKTIP 2) di sini.

Katanya, barisan kabinet ini mampu mengembalikan kekuatan ekonomi negara supaya rakyat tidak dibebani dengan masalah perbelanjaan walaupun negara turut berdepan kegawatan ekonomi global.

Katanya pimpinan baru kerajaan perlu diberi peluang untuk melakukan pembaharuan untuk mengembalikan semula sokongan rakyat kepada BN.

Tengku Razaleigh, yang juga bekas Menteri Kewangan, pernah menawarkan diri bertanding jawatan presiden Umno pada pemilihan parti yang lalu namun beliau hanya menerima satu pencalonan dari kawasan Gua Musang hingga tidak melayakkan beliau bertanding.

1 ulasan:

  1. nape org suke sgt kat mamaktahi ????tk de ke org melayu tulen kat malaysia???mamaktahi ni seblum masuk ke medical college kat singapura ..die letak keturunan die india tp pas balik msia menjelma jd org melayu!!pastu baru2 ni beckp bapak die antara laki MELAYU yg larikan diri dri umah utk sambung pelajaran..sejak mohd kutty yg berasal dari kerala jd org melayu???!!
    jemputla mamaktahi ni bg ceramah seluruh negara,,die akn pastikan UMNO PON MASUK KUBUR PAS PILIHANRAYA UMUM KE 13

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger