tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 9 April 2009

MELAYU BUKIT GANTANG TIDAK MERESTUI KEMENANGAN NIZAR

Keputusan sudah dibuat dan akhirnya Nizar berjaya memenangi kerusi Parlimen Bukit Gantang walau dengan perbezaan undi yang tidak berapa besar.Ini kerana kalau dianalisis keputusan nya sebenarnya orang melayu di Bukit Gantang tidak dapat menerima dan merestui Nizar sebagai pemimpin mereka. Orang melayu sebenarnya masih terluka dengan tindakan Nizar yang keterlaluan kerana sanggup menderhaka pada Raja Raja melayu terutama pada Raja Perak.

Orang melayu Bukit Gantang bulat bulat menolak Nizar kerana tidak mahu Nizar akan menjadi lebih besar kepala kerana orang melayu sudah faham siapa dibelakang Nizar.Tiada siapa pun yang boleh menegur Nizar baik Sultan Perak hatta sekalipun.Nizar lupa siapa yang menjadikan dia sekarang kalau bukan Sultan yang melantiknya menjadi MB Perak.

Nizar tahu yang beliau tidak akan mendapat jawatan MB sekiranya bukan sokongan dari DAP.Itulah sebabnya Nizar akan buat apa saja untuk membalas budi yang telah DAP taburkan pada Nizar.Dengan ini memperlihatkan matlamat mereka untuk menutup terus peluang orang Melayu dan Islam di negeri ini untuk maju dari segi ekonomi akan berjaya.

Malah prinsip Pas yang selama ini tidak bekerjasama dengan DAP juga seolah-olah dilupakan semata-mata ghairah untuk berkuasa sekalipun terpaksa menggadai nasib orang Melayu di Perak.Ini lah perjuangan Nizar.Pangkat adalah keutamaanya walaupun yang di korbankannya adalah bangsanya sendiri.

Jelas, Nizar lebih mengutamakan kepentingan kaum Cina semasa berkuasa dan mengabaikan kepentingan kaum lain terutama kaum Melayu, justeru seluruh umat Melayu terutama di Perak harus sedar bahawa mereka telah tersalah memilih pemimpin.Tidak salah sekiranya saya mengatakan mereka yang telah mengundi Pas telah melakukan dosa yang amat besar terhadap orang Melayu!

Saya masih ingat fatwa Haji Abdul Hadi Awang, yang menghukum orang UMNO sebagai kafir kerana bekerjasama dengan orang kafir tetapi fikirlah apakah status pemimpin-pemimpin Pas yang bekerjasama dengan golongan kafir sekarang?Kepada wakil rakyat Pas di Perak, ingatlah balasan Allah kepada mereka yang bekerjasama dengan musuh Islam untuk menghancurkan Islam dan ingatlah betapa besarnya dosa anda kepada kami umat Islam di Perak seandainya anda masih tegar dengan niat anda.Apa sudah nak jadi dengan pemimpin Melayu? Di Perak, pemimpin Melayu Pas menjaga kebajikan kaum Cina dan meminggirkan untuk membela orang orang melayu,kemana orang melayu hendak pergi kalau pemimpin yang mengaku pejuang Islam tidak memperdulikan orang orang melayu.Akan menjadi melayu merempatlah orang orang melayu Bukit Gantang dibumi sendiri.

Tapi ALLAH maha kaya,kerajaan yang menzalimi bangsa nya sendiri telah tersungkur kerana kerakusan diri...Inilah balasan dari orang melayu Islam yang selama ini menyokong perjuangan PAS yang bertunjangkan Islam,tapi rupa rupanya hanya bertunjangkan kuasa yang tamak.

Kepada orang melayu Bukit Gantang teruskan perjuangan menetang kezaliman yang telah dilakukan PAS dan sekutunya DAP.Terima kasih pada semua yang mengundi BN dan Umno sendiri akan terus membela nasib anak bangsa yang dipinggirkan.

KITA RENUNG RENUNG KAN LA....LU PIKIR LA SENDIRI

26 ulasan:

  1. barisan dah kalah tak perlu cakap banyak dahulu tak jaga sombong wakil

    BalasPadam
  2. Saya rasa analisa anda salah. Kalau orang melayu menolak Nizar bulat2 tentu dia kalah kerana jumlah pengundi melayu adalah majoriti dlm kawasan Bkt Gantang. Telitian saya dapati undi melayu split half-half (BN-PR).

    Undi orang cina telah mememberi kelebihan kpd Nizar untuk menang.

    BalasPadam
  3. kalo sudah kalah mengaku jelah,,ni nk bg alasan bodoh..suruh ismail bertanding kat danok -siam,,,gerenti menang punye

    BalasPadam
  4. ermmm..biasalah dah kalah nak ubat rasa malu dan kecewa mcm tu la.nak hide rasa kecewa dn malu.nak cover rasa malu dan kecewa.rasa marah...cuba kalu mng.sure die kata tindakan die adalah d terima oleh rakyat.berdentum2.alhamdullh nizar mng.nasib mng.terbantut la segala angan2 anda

    BalasPadam
  5. Yang menang bukan Nizar tapi anwar musang berbulu ayam , dan rakan al jub nya, Lim Kit Siang. Tahniah kerana 'ayam sorak kampung tergadai.' Kuasa rakyat katakan. Kuasa DAP rupa-rupanya. Alhai PR.

    Azrul, Yong Peng

    BalasPadam
  6. Melayu....melayu.....melayu. cukupla, usah perkauman sangat. Lu tak tau ka, sentimen melayu inilah yang menjahanamkan UMNO. Lu fikirlah macamana nak rebut hati rakyat balik untuk jadikan tiang kepada UMNO yang dah reput tu

    BalasPadam
  7. Apa pun ulasan yang telah diberikan..realitinya sokongan kepada BN semangkin berkurangan dan tidak mustahil PR13 kerajaan BN InsyALLAH akan tumbang dan ketika itulah pemimpin2 BN akan merasakan apa yang telah pemimpin PR rasakan

    BalasPadam
  8. apa kau cakap ini,pakailah otak jangan
    jadi macam melayu tarak otak(UMNO).sudah 50 tahun perintah masih cakap macam budak-budak.

    BalasPadam
  9. KAH KAH KAH KAH KAH........ Masih mimpi

    BalasPadam
  10. ini pertama kali aku masuk blog ko...dan aku rasa ini yang terakhir...standard mangkuk punya analisis..patutlah umno makin lama makin terpinggir kerana adanya orang-orang macam ko yang buta politik..asyik bermain dengan sentimen melayu...macamlah umno tu yang dok jaga kepentingan melayu selama hari ini...yang dok gadai bahasa,tanah,bukit bukau,balak,lesen,AP dan bla bla bla bla lagi tu sape...bukan umno ke ? porahhhhhh....sampah punya analisis !!!

    BalasPadam
  11. manusia ada akal, tuhan bagi, fikir,
    bukan macam lembu , turut ja ke mana2.
    sultan tiada kuasa pecat menteri besar,
    mana bole lantik menteri baru.
    kalau nak tau , sebab sultan2 ni lah malaysia di jual pada penjajah, mula dari zaman melaka sampai ke perlis(1930)
    di perak, adik bergaduh dgn abg, mintak tolong british, perak dapat kat jww birch.
    kalau pemimpin buat benda silap, nak ikut lagi?
    sebab tu org melayu xmaju, xberani berubah,
    kekal macam tu dari dulu sampai sekarang.
    suka salah kan org lain, malas kerja, bangsa xmaju, salah kan bangsa lain.
    untuk makluman, saya ni melayu/muslim, yg bole berfikir sendiri ,
    dalam islam, hanya bole sembah pada allah,
    tiada yg lain,

    BalasPadam
  12. Democrasi Malaysia sekarang jalan mundur, malahan kalah sama dengan Indonesia yang election hari ini. Di Indonesia press 100% bebas, rakyat yang langsung pilih president. 100% ikut democrasi Amerika.
    Malaysia sudah kalah banyakkkkk.

    BalasPadam
  13. salam ukhwah..
    saya bersetuju dgn ulasan Tanpa Nama..
    dan saya berharap saudara menulis berdasarkan analisa yg berasaskan fakta..
    ttg isu kafir-mengkafir ni..
    saya telah membaca satu buku yg brkaitan dgn pas mngenai isu ini di sbuah perpustakaan baru2 ini..
    dan didapati bahawa isu kafir mengkafir ini adalah bkn disebabkan oleh umno berkolaborasi dgn parti bkn islam dlm komponen BN..
    tetapi disebabkan atas sikap pemimpin umno ketika itu atas beberapa isu yg berkaitan islam..
    diharap saudara tidak mengelirukan rakyat malaysia amnya..
    berkenaan dgn kolaborasi dgn islam pula..
    diharap saudar bwt kajian literatur mengenai perbezaan kafir zimmi dan kafir harbi..
    yg mane slh satunye dibolehkan utk bekerjasama dgn org islam..
    ini bkn fakta yg sy reka sendiri..
    tpp setelah kajian dibuat melalui sebuah tafsir al-quran..
    diharap jika yg berkaitan dgn islam..
    saudara perlu membuat kajian secara terperinci agar tidak mengelirukan org lain shingga mengakibatkan perpecahan seagama dan bangsa..
    krn akan fakta2 tidak tepat beginilah yg boleh mnyebabkan perpecahan..
    jika anda sygkan umno..
    sila lah berlaku jujur..
    wassalam

    -umno islam-

    BalasPadam
  14. saya harap saudara pertontonkan ulasan saya..
    wassalam

    -umno islam-

    BalasPadam
  15. dah la tanpa nama...kalo dh pas tu,semuanya di iyekan..emm..

    BalasPadam
  16. sama saja...umno dulu kata pembela melayu, tapi, bela kroni..sape yg g melancong abiskan duit beribu2, berjuta2 ringgit?...umno gek..sape yang makan duit haram org malayu? ..umno gek...kalo dah kalah, nagku kalah, cermin diri..ni dok kata org jual prinsip, dia dok rasuah 100 persen..sebelum dok ngata org, cek diri dulu..kalo melayu, tapi, munafiq, takkan org malayu nak sokong gek..makan duit haram, pun nak sokong ka?lembu pun lebih bijak nilai umno ni sokong melayu ke sokong kroni..jgn lupa, umno la yg hapuskan kekebalan raja..umno yg melumpuhkan pemerintahan melayu dulu

    BalasPadam
  17. sape lagi yg derhaka sulatan selain umno?yang tarik kekebalan sultan?umno gek...yang jual malaysia ke singapore..umno gek..yang perabis duit g melancong luar negri, makan duit haram dengan satu family besar dan kroni..sape lagi kalau bukan umno..hidup umno utk dosa2 segalanya

    BalasPadam
  18. Betul apa yang dikatakan oleh Tanpa Nama.

    Kalaulah melayu menolak bulat bulat PAS tentulah para pengundi hantu yang dihantar dari KL tu yang mengundi PAS...ye?

    Ingatkan ulasan bernas dan berfakta... rupa-rupanya ulasan yang beragenda sekunder. Buang masa betul...

    Kepada orang melayu Bukit Gantang teruskan perjuangan menetang kezaliman yang telah dilakukan AMNO dan anj**ng sekutunya MCA dan MIC. Terima kasih pada semua yang mengundi PR dan PAS sendiri akan terus membela nasib anak bangsa yang dipinggirkan.

    LU YANG BEROTAK TU RENUNGLAH...YANG TAK BEROTAK TU TAKPE LER.....

    BalasPadam
  19. Tidak ada tanda langsung Nizar lebih mengutamakan kaum cina. Kaum cina juga sebahagian drpd rakyat perak. Prinsip yang Nizar mendukungi ialah menjaga semua lapisan masyarakat tanpa mengira kaum dan agama. Sila menerima fakta bhw Malaysia ni terdiri drpd masyarakat majmuk, bukan satu kaum je! Setiap kaum menyumbang tenaga membangunkan negara ini bersama-sama dan berhak mendapat layanan yg adil! Jangan sentiasa mendalangi agenda agama utk perjuangan melayu, islam juga bukan utk melayu je, muslim turut terdiri drpd kaum lain! Fikiran sempit kau hanya pentingkan satu-satu puak dlm negara ini amat memalukan!

    BalasPadam
  20. Mana pi Khairy kabanggaan? Tak de dlm senarai kabinet dapur Rosmah pun.

    BalasPadam
  21. analisis anda tidak tepat..
    kalau majoriti melayu tidak menyokong nizar,
    tentulah BN yang menang!

    *Berapa ramai kah HANTU RAYA di lepaskan di bukit gantang baru baru ini?

    BalasPadam
  22. DAK SKRG NI SAPA MP BKT GANTANG?UMNO KA?PAS KA?
    SUKA ORG LA NAK KAWAN NGN SAPA.PAS KAWAN NGN SUMA.APA MASALAH UMNOKLU PASA KWN NGN DAP.APA KENA MNGENA NGN UMNO.KWN NGN DAP KE,PKR KE..DAP MMG ADA.DIE LWN DGN MCA GERAKAN.CINA THE MOST.KE SBB KWN NGN DAP JD KAFIR?SAPA AJAR KO?SAPA KATA UMNO KWN NGN MCA GERAKAN DIE JD KAFIR?TP PEMIMPIN MESTILAH TAU ISLAM.SBB NAK JAGA ISLAM.WALU MELAYU DIE MESTI TAU ISLAM.TAU JAGA ISLAM.KITA PULAK MESTILAH PEMIMPIN YG TAU ISLAM.BUKAN NYA POLITIK TAKLEH MASUK ISLAM.ITU PEMAHAMAN YG SALAH.USTAZ2 DOK KAT MASJID JE.SALAHTU.PAS KWN NGN DAP KE SAPA KE TP TETAP SMBHYG TU WAJIB,RASUAH TU HARAM,CURI DUIT TU HARAM,KEPALA MESTI WAJIB TUTUP KLU WANITA...DLL
    YG HARAM TETAP HARAM.YG WAJIB TETAP WAJIB.SUNAT TETAP SUNAT..SO APA MASALHNYA.
    HEHEHEHEHHE MALAS LA NAK CKP PJG2...ADA DAP AMIK DUIT ZAKAT KE?XDE KAN.SAPA YG PEGANG DUIT ZAKAT?SAPA YG BAYAR?CUKAI SAPA YG BAYAR?RAKYAT KAN?KERAJAAN DPT DUIT DR MANA?CUKAI KAN???
    KO BELAJA KAT U LOAN PAKAI DUIT MANA?PTPTN KAN?ITU DUIT DR EPF.DUIT SIMPANA PEKEJA.TAU..?IKAN DPT DR MANA?SAYHUR DPT DR MANA?SAPA YG TANAM SAYUR2RAN?TANAM SAYUR GUNA TANAH TAK?UMAH KITA DUDUK TU ATAS TANAH KAN?CUKAI TANAH KITA BAYAR KAN?CUKAI PINTU KITA BAYAR KAN?KETA TU KITA BAYAR CUKAI KAN?...HEHEHEHEHE KO FAHAM LA SENDIRI.MALAS NAK CETA PJG

    BalasPadam
  23. Salam Perjuangan Saudara,

    Kami baru menubuhkan sebuah blog untuk ahli-ahli UMNO yang mempunyai blog.

    Jika saudara berminat, silalah ziarah blog kami.

    www.umnoblogger.blogspot.com

    BalasPadam
  24. Salam.....

    diharapkan kepada pemilik blog ni jika nak buat ulasan dan analisis berikan hujah dan fakya yang menyakinkan.

    janganlah sembrono menuduh orang, setiap tuduhan hendaklah mempunyai bukti dan hujah.

    zaman lening org dah pandai, jgn dok perasan hang sorang aja yang pandai...Allah beri pinjam akal untuk kita belajar, mengkaji dan menilai mana yg baik dan mana yg buruk.

    jadikan Al-Quran dan Sunnah Rasulullah sebagai panduan dan ikutan, insyaAllah mendapat berkat dunia dan akhirat.

    Salam

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger