tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 2 April 2009

NIZAR ADA SEGALA GALANYA



Sebelum pru 12 tiada siapa pun rakyat Malaysai dapat mengenali Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddi.DAP pun tidak kenal siapa Nizar yang sebenarnya.Itulah pada awal awal penubuhan kerajaan Pakatan DAP tak berapa setuju Nizar yang dilantik sebagai MB Perak.

Tapi itu cerita lama sebelum DAP kenal siapa Nizar.Sekarang DAP sudah menganggap Nizar adalah sebahagian dari DAP dan Nizar juga memahami yang beliau juga adalah sebahagian dari DAP.Apabila DAP mencalonkan Nizar untuk bertanding TG NIK AZIZ adalah orang pertama menyuarakan bantahan kerana Nizar tidak layak untuk menjadi calon di Bukit Gantang.Tapi itu cerita lama dan akhirnya TG setuju kerana TG takut kalau Nizar tak tercalon kemungkinan DAP akan memulaukan PAS.Jadi sah la TG takut kat DAP.

Dalam masa hampir satu tahun Nizar sudah jadi ada segalanya dari sekecil kecil sampai lah yang terbesar iaitu menderhaka pada Sultan.Sebelum dilantik sebagai MB Nizar akan tunduk dengan keinsafan kerana Sultan perkenan melantik beliau sebagai MB tapi bila Sultan meminta nya berundur dari menerajui kerajaan Nizar dengan bongkak nya membantah titah Sultan Perak.Nizar berani untuk menderhaka pada Sultan kerana DAP yang menyucuk agar Nizar tidak tunduk pada Sultan.

Dap dan Nizar cuba mengheret Sultan Perak ke Mahkamah susulan pelantikan Menteri Besar (MB) baru, mengandungi ramuan yang boleh membawa kepada keadaan kelam kabut.Malangnya pada masa yang sama pelbagai blog termasuk media cetak Pas, Harakah, bertindak menyebarkan hasutan membenci satu-satunya raja Melayu yang berwibawa dan bijaksana.

Apa lagi yang ada pada Nizar yang tiada pada Umno.Nizar menjadikan kediaman rasmi Menteri Besar Perak yang 'ditumpanginya' sebagai markas pembangkang.Perbuatannya menjadikan kediaman rasmi Menteri Besar sebagai markas pembangkang tidak sepatutnya dilakukan.

Nizar juga akan melakukan apa sahaja walau pun didalam rumah ALLAH.Ini lah Nizar yang ada segala galanya.Dalam rumah ALLAH pun Nizar nak menipu rakyat di Bukit Gantang .Tidak dapat dinafikan bahawa Nizar boleh mengimamkan solat dan seterusnya menyampaikan ucapan mentafsir ayat-ayat yang diucapkan sebagaimana pernah dilakukan sebelum ini.Bagaimanapun ketika itu, pada majlis anjuran BN, ada ramai pemimpin termasuk Tan Sri Muhyiddin Yassin (Timbalan Presiden Umno)... sekurang-kurangnya beliau hormati tetamu majlis dan mengelakkan suasana tidak senang.Ini lah Nizar yang merasakan hanya beliau yang sempurna dari segala hal.

Nizar juga menjaja kehulu kehilir mendakwa beliau masih MB Perak yang sah tapi bekas Menteri Besar Perak itu sendiri di ruangan pekerjaan dalam borang pencalonannya sebelum ini, tidak mengakui beliau masih memegang jawatan tersebut. Sebaliknya akur bahawa dirinya hanyalah Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Pasir Panjang.

Apa lagi yang Nizar ada yang tiada pada Umno.Nizar sanggup memberikan tanah pada sekutunya DAP agar DAP akan terus menyokong nya menjadi MB.

Kepada pengundi di Bukit Gantang pilihla wakil yang mampu untuk membela rakyat dan bukan pemimpin yang asyik membela rakan rakan yang hanya mahukan sokongan agar terus berkuasa.

KITA RENUNG RENUNGKAN LA...LU PIKIR LA SENDIRI

20 ulasan:

  1. SETELAH GUA FKIR2KAN...MAKA GUA NAK UNDI PAS PADA 7/4 NANTI...TAKBIR

    BalasPadam
  2. rang2 Pas ni dah mula goyang dengan kehilangan kuasa mereka...baru rasa setahun pegang jawatan memasing dah rasa seronok dan kemaruk...tidak sedar diri diperkudakan oleh bangsat PKR dan DAP...hala tuju perjuangan Pas yang dulu diorang cakap halal dan akan dibalas pahala sehingga balasan syurga pada pemikiran mereka telah menyimpang jauh tanpa disedari oleh mereka....mereka sanggup jual harga diri dengan menderhaka kepada Raja Melayu yang mana dijunjung sebagai pemimpin Islam dalam negara kita ini...mereka sanggup menggadaikan masa depan anak cucu dengan hanya mementingkan kuasa mereka sekarang...seburuk-buruk UMNO selama 52 tahun mendaulatkan maruah bangsa... sebaik-baik Pas sanggup memberikan hak yang lebih istimewa kepada bangsa lain yang hendak menghancurkan agama islam dan bangsa melayu....kalau PKR sibuk cakap tentang DS Najib dan Altantuya yang tidak ada bukti...sudah lupakah mereka tentang Anwar Ibrahim skandal dengan Norlaila satu ketika dulu yang ada bukti kukuh rakaman perbualannya...Guna akal untuk berfikir...tepuk dada tanya iman....

    BalasPadam
  3. rahman,ahchong,muniandy SAYA BERSEPENDAPAT DENGAN SAUDARA...KALAU ADA ANUGERAH REKA CIPTA CERITA TERBAIK ..PAKATAN DERHAKALAH YANG AKAN MENANG...ITULAH FITNAH NAMA NYA ..BAGI MEREKA FITNAH YANG DISANJUNG DAN KEBENARAN YANG DIKUBURKAN....

    BalasPadam
  4. ISLAM untuk Semua.
    Bukan Untuk PAS sahaja.

    UMNO untuk Melayu sahaja.
    Bukan untuk Semua.

    Nabi diutus bukan untuk bangsa Arab sahaja, tetapi seluruh umat manusia dan jin; sebagai rahmat ke seluruh alam.

    Paling best, Nabi tak suka kutuk2 orang, malah mendoakan mereka yang sesat agar kembali ke jalan yang lurus.

    Teman tetap pilih Islam sebagai cara hidup, tanpa budaya fitnah, gila kuasa atau rasuah.
    Kome cemana?

    BalasPadam
  5. undilah barisan dan mundurlah
    mana ada anak org2 barisan belajar kat malaysia
    so korang undilah bn dan mundulah 52thn ke belakang

    BalasPadam
  6. Terima kasih kerana sudi memberitahu siapa DS NIZAR disini.Disini saya ingin memberitahu saudara perkembangan politik di PERAK kerana saya anak jati perak.Bahwa kami warga perak mohon DEWAN UNDANGAN NEGERI PERAK DI BUBARKAN.Anda,anda,anda dan kamu orang-orang UMNO tolong sampaikan pesanan warga PERAK kepada pemimpin kamu kalau berani adakan pilihanraya sekali lagi buat negeri PERAK yang aku sayang.

    BalasPadam
  7. PENULIS BLOG INI ADA SEGALA GALANYA.. SI PENULIS NI SEBENARNYA ADALAH BABI BETINA YANG DILAHIRKAN DARI RAHIM PEREMPUN SUNDAL SEPERTI SEMUA ORG UMNO

    BalasPadam
  8. pada saya umno/bn lh yg selama 52 tahun memerntah negara yg merosakkan agama,bangsa dan negara.hnya orang2 yg mempunyai akal dan fikiran yg smpurna je dpt melihat dan menilai umno/bn selama 52 thn memerintah negara.dgn rasuah yg bermaharajalela,hiburan yg melampau, menyekat kebebasan demokrasi seperti tdk membenarkan pihak pmbangkang menggunakan media seperti tv dan radio,menyekat permit akhbar parti pmbangkang, menggunakan jentera kerajaan,ugutan,sogokan wang dll semasa pilihan raya.tdk mengambil tndakan yg sewajarnya seperti di hadapkan ke muka pengadilan terhadap mana2 ahli samada ahli yg berjawatan or ahli biasa yg terlibat dlm penylahgunaan kuasa,rasuah,pilih bulu or ksh dll.menyekat hak2 rakyat untuk bersuara seperti berceramah,demonstrasi dll.byk lg,x lrt nk tulis.

    BalasPadam
  9. apa cerita zahid hamidi redha dgn tarian perempuan cina seksi di majlis yg dihadiri olehnya dlm majlis rayu undi bn?menteri agama tu!!
    -lainkali dpt kan bahan berita dari org tempatan, bukannya org umno.
    -nizar dan PAS tetap aku undi.

    BalasPadam
  10. "bekas Menteri Besar Perak itu sendiri di ruangan pekerjaan dalam borang pencalonannya sebelum ini, tidak mengakui beliau masih memegang jawatan tersebut. Sebaliknya akur bahawa dirinya hanyalah Ahli Dewan Undangan Negeri (DUN) Pasir Panjang."

    ahh korang memang pandai pancing! Kalo IR Nizar tulis pekerjaan dia MB, sah2 borang pencalonan dia akan ditolak.

    Orang yg memegang jawatan dalam kerajaan mana boleh bertanding! Ingat org Malaysia ni bodoh sangat ker?

    TOlongggglah!!!

    BalasPadam
  11. salam semua...minta maaf kalau ada yang terasa...Umno bukan nak pancing nizar ...tapi nizar yang cakap tak beradap...itula dengar sangat DAP..apakah dap senang melihat anak bangsa melayu maju...tengok je PP

    Zahid hanya menghadiri jemputan sahaja...apakah salah untuk kita menghormati bangsa lain...pakatan yang putar belit fakta...takut BN akan mendpat sokongan..

    kalau Umno meosakan agama bangsa dan negara...apakah kita dapat hidup dalam keselesaan selkarang...ada mata lihat...ada mulut cakap la benar..ada telinga jangan la
    dengar si penderhaka dan pengkianat.

    kalau saya babi betina siapa pula ibu ayah saya....jangan cakap sedap dibibir saja...banyakan berselawat..kita boleh berbeza pendapat..tapi jangan sampai sama kan orang seagama dengan apa yang saudara perkata kan.lu pikir la sendiri

    BalasPadam
  12. salam semua...minta maaf kalau ada yang terasa...Umno bukan nak pancing nizar ...tapi nizar yang cakap tak beradap...itula dengar sangat DAP..apakah dap senang melihat anak bangsa melayu maju...tengok je PP

    Zahid hanya menghadiri jemputan sahaja...apakah salah untuk kita menghormati bangsa lain...pakatan yang putar belit fakta...takut BN akan mendpat sokongan..

    kalau Umno meosakan agama bangsa dan negara...apakah kita dapat hidup dalam keselesaan selkarang...ada mata lihat...ada mulut cakap la benar..ada telinga jangan la
    dengar si penderhaka dan pengkianat.

    kalau saya babi betina siapa pula ibu ayah saya....jangan cakap sedap dibibir saja...banyakan berselawat..kita boleh berbeza pendapat..tapi jangan sampai sama kan orang seagama dengan apa yang saudara perkata kan.lu pikir la sendiri

    BalasPadam
  13. kalau YB Nizar tuliskan beliau MB perak dalam borang pencalanonan dah pasti pencalonannya ditolak atas kesalahan teknikal. Baral betul orang UMNO ni. Nizar bijak sebab tak pergi Danok main nonok!!!!!!!

    BalasPadam
  14. wahai tanpa nama.
    DYMM Raja bukan untuk UMNO sahaja.Pakatan pun beraja juga.Daulat TUANKU.
    Kuburkan Umno di Bkt Gantang.

    BalasPadam
  15. Wahai pengundi2...undilah UMNO...sesungguhnya kami sajalah yang akan membela kamu semua, para pembangkang memang tak nak makan rasuah...

    Undilah UMNO sebab kami adalah jagoan kaum Melayu, jangan undi pembangkang yang mahu agar Sains dan Matematik diajar didalam Bahasa Melayu....

    Undilah UMNO sebab media kami kawal agar pro-BN dan bukannya seperti media pihak pembangkang yang kami dah berhentikan agar mereka tiada sumber berita

    Undilah UMNO sebab janji ANWAR nak turunkan harga minyak dalam debat sedangkan kami boleh naikkan harga 70 sen walaupun dah janji tak naikkan minyak tahun lepas....

    Undilah UMNO agar kami boleh naikkan harga tol setiap tahun sedangkan pihak pembangkang mahu ianya diberhentikan disebabkan perjanjian berat sebelah...

    Undilah UMNO agar kami boleh naikkan tarif air di Selangor sedangkan pihak pembangkang beria2 mahu berikan air percuma...

    Undilah UMNO agar kami boleh naikkan tarif elektrik walaupun harga minyak dah turun dan perjanjian dengan penjana tenaga bebas yang menguntungkan mereka dan membebankan rakyat.

    Rakyat Malaysia Boleh!!!

    BalasPadam
  16. jadilah manusia yang berfikiran matang dlm mempersoalkan masa depan agama dan bangsa kita.sampai bila kita harus bertelagah sesama sendiri dik kerana hawa nafsu.bila agaknya kita hndak maju kalau asyik tuduh menuduh sesama kita. tegurlah dengan cara berhemah..bukan mengikut perasaan,macam org yg tak bertamadun.buang sifat hasad dengki, bangsa lain dah maju, kita duk macam tu juga,bersatu teguh bercakaran negara runtuh.

    BalasPadam
  17. Blogger AMno yg tewas

    BalasPadam
  18. walau apa sekalipun janganlah kita bergaduh krn kita semua sama2 melayu.saya sgt sedih melihat melayu hari ini bpecah hanya disebabkan berbeza pandangan politik.cina berpolitik untuk majukan bangsa melayu bbpolitik rosak bangsa.ambillah iktibar dari apa yang terjadi di palestin atau setidak-tidaknya lihatlah keadaan melayu di singapura.bersatulah semua orang2 melayu.renung2kanlah dan insafilah diri - dari ibu

    BalasPadam
  19. SALAM BRO..
    INI ANWAR MEMANG PELIWAT TEGAR BRO...
    APA SAHAJA PUN PASTI AKAN ANWAR LIWAT...

    TERUSKAN BERJUANG BRO...
    SALAM...

    BalasPadam
  20. ermm.. ni blog nak jilat bontot umno.. bila nizar buat semuanya salah.. tan sri khalid kt selangor pun semuanya salah.. macamlah BN/UMNO ni innocent dan baik sangat.. macamlah UMNO x terlepas dari rasuah.. saudara penulis.. sebelum ni menteri2 besar tajol.. ramli ngah talib dah jual perak/IPOH kepada cina habis2san.. ada cermin pergilah cermin diri tu sendiri....

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger