tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 12 April 2009

NIZAR TAK LAYAK MENGHADAP SELAGI TAK MOHON AMPUN

Selagi Nizar tak mohon ampun dari paduka seri Sultan Perak rasanya Nizar tak layak untuk menghadap Sultan.Nizar perlu malu pada diri sendiri kerana sudah beberapa bulan peristiwa penderhakaan Nizar gagal untuk memohon ampun dari Sultan .Kenapa sekarang bila ada jemputan dari istana Nizar mahu hadir sedangkan semasa di jemput semasa Zambry mengangkat sumpah sebagai MB beliau dan semua Adun dari pembangkang tidak mahu hadir.

Nizar dan Adun pembangkang dijemput keistana kerana jemputan dan ini telah dinyatakan oleh Nizar sendiri "Saya dijemput oleh Sultan menghadiri majlis (ulang tahun hari keputeraan)...seperti ahli-ahli politik lain (di Perak), saya dijemput, bukan (sesuatu yang) istimewa.

Kenapa Nizar menganggap jemputan Sultan ini bukan sesuatu yang istimewa...apakah Nizar masih menaruh dendam pada Sultan Perak gara gara Sultan telah melantik Dr Zambry sebagai MB perak yang sah.Sebagai pemimpin Nizar dan lain lain pemimpin patut merasa bangga dapat hadir meraikan hari keputeraan baginda.

Sebagai seorang pemimpin Nizar harus menjadi contoh ikutan pada rakyat agar memohon ampun kepada Sultan dan sepatutnya menyedari akan kesilapan yang lalu.Jangan lah dah menjadi seorang pemimpin apatah lagi baru memenangi prk di Bukit Gantang Nizar semakin sombong dan bongkak.Inikah ajaran Islam ,mengajar kita angkuh.Ini semua angkara terlalu mengikut perjuangan DAP yang tidak faham untuk menghormati Raja Raja Melayu.

Kepada Nizar ...mohon lah ampun dan berjanji akan menjadi seorang pemimpin yang memahami erti derhaka.Kepada rakyat Bukit Gantang anda mempunyai peranan untuk mendesak Nizar memohon ampun dan kembali kepangkal jalan agar Raja Raja tidak diderhakai.

KITA RENUNG RENUNG KAN LAH.....LU PIKIR LA SENDIRI.

20 ulasan:

  1. Agama dipolitikkan, inilah jadinya. Yang salah diagungkan, yang tak bersalah difitnah semahu-mahunya hingga membawa masuk wartawan asing dan menyogok orang asing dgn berita2 dan gambar2 yg diada2kan, semuanya DENGARCAKAP sahaja. Sumpah muhabalah sebut nama Allah SWT, tak nak terima. Surat akuan bersumpah RM5 senang2 diterima. Mengaku orang ISLAM apa begini? Kata tak percaya mahkamah, tak percaya hakim2 Malaysia tp surat akuan bersumpah cap mahkamah Malaysia , boleh pulak terima????

    'Double standard' mainan pembangkang jelas terserlah terutamanya bila keputusan mahkamah tidak menyebelahi mereka. Kalau mereka menang, mereka benar, kalau kalah semua orang lain salah, hakim salah, pendakwaraya salah, polis salah, orang tu salah, orang ni salah...susahnya hidup mereka di bumi Allah ni kerana mereka sendiri menyulitkan keadaan...kerana ada orang yg tutup dua2 belah mata mereka.

    Memang benar perbuatan beberapa kerat ahli UMNO di T'ganu menderhaka kpd Sultan TIDAK mendapat sokongan ahli UMNO di akarumbi. Kami juga terkejut melihat kebiadapan sesetengah orang UMNO ni tetapi kami tidak terikut dan merestui mereka. Bagi ahli UMNO yg masih waras, kami menyuarakan rasa kesal dgn perlakuan melampau mereka itu. Bukan semua ahli UMNO buta hati!!

    Mengenai pengundi hantu pula, ia adalah ciptaan pembangkang yang dari dulu suka menuduh orang lain. Tidak ada istilah itu dalam SPR dan pilihanraya yang dulu2, yg ada cuma nama2 pengundi yg meninggal atau berhijrah ke luar negara tetapi ahli keluarga mereka tidak memberi maklumat untuk membatalkan nama2 mereka. Masalahnya, perayu undi pun jadi pengundi hantu bagi pembangkang!!! Kalau dah hidup penuh syak wasangka...

    Pasal rasuah ni, sama saja dlm PR. Mungkin ada pengikutnya yg tak dapat bahagiannya sebab tu lah ada yg dok teriak2 dlm blog Tun ni!!! Kalau dapat laba, takkan nak bising2 di sini? Pemimpin2 PR ramai yg bila jumpa pemimpin2 kerajaan bertukar2 senyum ada makna, bersalam2 mesra makan semeja, tetapi pengikut2 mereka di bawah mereka api2kan membenci pemimpin kerajaan. HIPOKRIT!!! Sumbangan2, derma2 dari luar negara terutamanya dari US yg mendokong parti mata dajal tu, lumayan sekali dan org2 atasan PKR selama ni dpt duit raya tak kira musim. Bila ke kampung2, mereka minta derma dari ahli2 yg tak teragak2 menderma lagi biarpun anak2 tak berapa cukup nak beli buku...Semakla senarai pemberian dari badan2 amal US nun...

    Tuduhan tanpa bukti adalah fitnah. Kalau kerajaan bertindak seperti yg didakwa menggunakan unit khas membunuh orang yg kerajaan tak suka, dah lama pemimpin pembangkang tu tak wujud!!! Tapi sepatutnya dah lama tak wujud sebab kerajaan masa tu dah racun dia dgn arsenik??? Lamanya kesan arsenik tu berjalan ye??? Cakap pakai lutut!

    Tindakan Tun menahan bantuan sekolah agama dulu mungkin ada baiknya kerana apa guna memberi kepada yg tak reti menghargai dan bersyukur, berterima kasih kepada yg memberi?? Anak2 kecil di pasti dan sekolah agama mereka diajar menghina pemimpin2 kerajaan terutamnya Tun sebagai PM, menggelarnya dgn gelaran2 yg terlalu kesat, gambar2 Tun diconteng2, dikoyak2 dan dipijak2 dan Tun dimakihamun semahu2nya. Saya pernah melihat gambar2 Tun diperbuat begitu kerana saya dah lama bertugas di Pantai Timur, dan lebih 26 tahun. Anak2 mereka ini bila naik sekolah menengah, otak mereka dipasak lg dgn fitnah2 dan mereka ditegah mengikuti berita arus perdana, tv haram dan akhbar arus perdana haram. Yg halal berita2 fitnah yg mereka sendiri ada2kan. Kalau kerajaan dianggap taghut, zalim, kejam, tidak Islamik, mengapa terhegeh2 meminta bantuan dari kerajaan? Nak makan share duit dari kerajaan taghut, zalim dan kejam?? Baik jangan subahat saudara saudari.

    PR lagi teruk. Bukan setakat cedok bagi, mereka sendiri yang pergi kaut guna jentolak. Bekas TimbKM PP juga ada bahagian dlm kuari...tu yg diberitahu. yg kita tak tahu??? Sama2la kita lihat apa lg yg pembangkang terutamanya pemimpin no1 mereka yg semakin kuat temberang, berbohong, berangan tak sudah...Hingga hari ini gagal membuktikan dirinya suci, tak bersalah walhal member2 dia di MCKK dulu semua tahu benar siapa dia di kalangan mereka...

    Mereka kata PR telus? Terlalu telus hingga aksi di bilik tidur pun dihidangkan, hubungan dengan suami orang beragama Islam pun dihalalkan 'my dedicated boyafriend' kunun!. Ramai yang berjuang untuk terus menikmati gaji lumayan menjadi MP, MB, EXCO dan sebagainya. Apa jadi dgn MB Selangor? Kenapa hanya isytihar gajinya saja tp tidak kesemua aset yg lain termasuk apa yg isterinya ada? Ingat saham2nya dlm Guthrie shj beratus juta RM. Apa dah jadi dgn beberapa MP dan ADUN PR yg lain? Kes2 mereka pun mencerminkan nafsu lbh besar dari perjuangan untuk rakyat . Yg bersekedudukan dgn perempuan lain sedangkan isterinya ada, yang main gila dgn suami orang dari lain bangsa dan agama, yg dah pasang lebih isteri sedangkan dulu mereka marahkan pemimpin2 UMNO bila ini berlaku? Dan ada yg rakus menghambat persen2 dari ahli2 perniagaan disekeliling mereka. Tolonglah celik2 mata tengok orang2 PR jugak. Kalau rajin memeriksa orang2 kerajaan, sila periksa juga dibelakang tabir org2 PR ni sebab mereka bukan MAKSUM, tak pernah buat salah, tak ada nafsu atau tak terliur dgn duit senang dapat???

    BalasPadam
  2. GUA UMNO BUKAN, BN BUKAN, PAS BUKAN, PR PUN BUKAN. WA ADA SATU JE ULASAN, "KEPALA BUTUH BAPAK LU MASAK ASAM MASIN PANTAT MAK LU. LU SAPA MAU BAGITAU LAYAK TAK LAYAK??? KEPALA PUKI UMNO TAK LAYAK BAGITAU SAPE LAYAK KE TAK!!! ADA FAHAM BAHLOL???"

    BalasPadam
  3. Mangkok, Sultan sendiri yg menjemput Nizar, maksudnya tiada apapun busuk hati antara depa, hangpa ni yg besak kepala dok merapu dia derhaka. Hangpa tengok cermin diri sendiri sikit baru tau buruk mcmn hangpa ni.

    BalasPadam
  4. rasanya otak penulis ni tak betul kot , jenis totok umno ni susah nk terangkan..

    BalasPadam
  5. Em... Sudah lah tinggalkan umno. Bertaubatlah dan kembali kepada Islam... Mentauhidkan Allah, mengikut suruhannya dan meninggalkan larangannya... Bersamalah golongan orang-orang soleh... Dan golongan yang memperjuangkan Islam...

    BalasPadam
  6. rahman,ahchong,muniandy ...OHHHH..PANJANG LEBAR LU PUNYA KOMEN ...AKU TABIK LU.....CAYA LA...

    BalasPadam
  7. Nizar dan Adun pembangkang dijemput keistana kerana jemputan dan ini telah dinyatakan oleh Nizar sendiri "Saya dijemput oleh Sultan menghadiri majlis (ulang tahun hari keputeraan)...seperti ahli-ahli politik lain (di Perak), saya dijemput, bukan (sesuatu yang) istimewa......INI NIZAR YANG CAKAP...BUKAN WA YANG CAKAP

    BalasPadam
  8. penulis memang tak betul otak lembab dan tidak dapat menerima hakikiat bahawa UMNO-BN tumbang ditangan penduduk bkt gantang yg memilih YB Nizar yg difitnah oleh penulis ni dan UMNO-BN sebagai penderhaka kpd sultan dan boneka DAP.

    BalasPadam
  9. apala..tula org umno bongkak dan sombong..xnak mngaku salah..klu mcm ni smpi bila2 rakyat akan trus tolak umno..tlgla sedar diri skit..

    BalasPadam
  10. Salam,

    Olahan bahasa menunjukkan makna...Adalah perkara yang biasa bila Sultan menjemput ADUN dalam negeri untuk hadir majlisnya...Betullah kalau dia cakap sebegitu...

    Lainlah kalau tiba-tiba sahaja Sultan Perak jemput tuan hadir kenduri dia sebagai apa-apa..

    thx!

    BalasPadam
  11. Lagi satu Bro,

    buanglah gambar calon BN yang kalah tu...tunggu PRU pulak kalau Najib nak bagi jadi calon lagi...

    BalasPadam
  12. kenapa bengap sangap orang UMNO ni...tak paham bahasa langsung... tak tahu nak terangkan macam mana lagi

    BalasPadam
  13. umno rasuah. K.J tu dah kena amaran dengan lembaga disiplin umno tp bole bertanding jugak. awat SPRM tak mai soal siasat pun . alih alih jadi ketua pemuda umno. pemuda umno rasuah , umno pun rasuah yang seronok hang kot dapat makan duit rasuah.apa keistimewaan orang umno. kalo rasuah panggil politik wang je . lembaga disiplin je periksa ingat rakyat ni bodon macam orang UMNO ke. BODOH

    BalasPadam
  14. Siapa mamat penulis artikel ini?. kalau Sultan dah jemput bererti Nizar tak derhaka pun. Lagi pun Sultan tak pernah kata Nizar derhaka!!. yg kata derhaka adalah bapak segala derhaka yakni puak-puak umno yg tak nak mengunakan akal fikiran yg Allah SWT kurniakan.

    Aku rasa umno baik pindah ke Sabah dan Sarawak ajelah. Sebab rakyat di semenanjung dah tolak umno. Yg masih kuat darah biru, kalau tak mahu berubah, digalakan pindah aje.

    Jangan marah ya..nanti kena jual..he, he

    BalasPadam
  15. isu jemputan tu tak perlulah diperbesarkan, ini majlis kesyukuran. sama juga majlis kahwin kat kampung aku semua dijemput tanpa megira fahaman politik, bangsa atau agamanya. ini majlis pemuafakatan dan muhibbah.sapa penulis yang tak bagi nizar pergi,tak derhaka ke engkau bila sultan jemput tapi kau tak bagi ?

    BalasPadam
  16. "Saya dijemput oleh Sultan menghadiri majlis (ulang tahun hari keputeraan)...seperti ahli-ahli politik lain (di Perak), saya dijemput, bukan (sesuatu yang) istimewa.

    Maksud bukan istimewa tu adalah, dia dijemput seperti tetamu lain yang telah diundang sekali..bukan kerana x tentu arah atau ada sebab lain dia dijemput..jelas sekali DS Nizar merendah diri mengenai jemputan yang beliau terima..

    Bukan maksud dia jemputan sultan itu bukan istimewa langsung...Kamal ohh Kamal..ko bukaklah minda ko tu..kalau x faham..jgn pakai terjah and tuduh menuduh jer..kalau hati dah hitam..mmg semua benda bagi ko akan hitam..taubatlah beb

    BalasPadam
  17. Kuncu-kuncu UMNO ni memang tak gentleman langsung. Tak boleh terima kekalahan. Rakyat Bkt Gantang dan Perak sudah buat keputusan. Yg kamu ni sibuk tak menentu buat apa ? Lagi satu, Tuanku buat jemputan, maknanya Tuanku tidak murna kat YB Nizar dan Tuanku tak anggap YB Nizar derhaka la tu. Memang adat orang tak belajar la kamu ni. Buat malu bangsa dan negara saja. Geng- geng UMNO kamu yg derhaka pada Sultan Perlis dan Sultan Terengganu tu, apasal tak komen langsung ? Tukar lambang dacing tu yg udah lama dan rosak. Dacing tu barat sebelah la macam kamu dan monyet-monyet UMNO. Tak paham bahasa langsung.

    BalasPadam
  18. i'd say umno is become irrelevant day by day....for them who support umno...i dunno wht u guys are fighting for....u guys doesnt hav any agenda for now n i think it is better to hands down the govt to your counter part...

    'org2 umno ni nmpk cam dh tua2..klu yg mude2 nmpk gile tak kool...nmpk mcm korg ni gile kampong ah....golongan2 yuppies (young professional)yg ade skang ni xnmpk celah mane yg umno ni cool.....sorry to say but u guys...are already history man..'

    BalasPadam
  19. Pada penyokong PAKATAN RAKYAT sila gunakan bahasa bertapis jangan ikut bahasa orang-orang UMNO.Kepada 3 serangkai tapi tak ada akai rahman,ahchong,muniandy.Kalau sultan perak murka pada nizar kenapa sultan jemput pulak keistana?cuba kamu tengok agong murka kat idris jusoh sikit pun agong tak ingin tengok muka dia.Kamu mana tau tentang pengundi hantu ada tak ada?kalau pengundi hantu tak ada kenapa masa mengundi banyak bas datang bawa pelancong datang ke kawasan mengundi.Aku dulu kerja dreba bas aku tau lah ada tak ada pengundi hantu.Aku geli hati tengok depa diangkut dengan kereta macam pendatang haram ditengah-tengah malam kelam kabut takut kena tangkap.Kejadian ini berlaku semasa PRK anak bukit aku turunkan orang haram ini di sg korok.Apabila kami diserbu oleh penyokong PAS dan KEADILAN maka kami diarah berkumpul di stadium alor star.Bila aku balik rumah aku pun pakat dengan orang rumah masuk PAS sebab aku tak nak subahat.Kalau tuan kamal nak tau di dalam malaysia ni ada berapa puluh ribu dreba bas 80% berbangsa melayu.Tahukah tuan kamal kehidupan para dreba bas adalah taraf miskin hidup mereka tiada pembelaan kenapa UMNO tidak membela nasib mereka kebanyakkan berbangsa melayu.Sekarang aku dah berhenti jadi dreba bas kerana aku rasakan kerja dreba bas adalah perkerjaan paling hina di malaysia.Tahniah tuan kamal kerana bangsa melayu telah menjadi bangsa yang telah ditindas dalam negara sendiri.Bawa bas perlahan di kata dreba terhegeh-hegeh macam nak mampos,bawa laju kata kita nak bunuh orang,tapi bas belum jalan dah tanya pukul berapa boleh sampai.Ini lah disiplin nya rakyat malaysia selama diperentah oleh BN.

    BalasPadam
  20. kalau sokong umno totok pun, tk kan benda2 cam nie pun hang dah jalos,

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger