tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 5 April 2009

PEMBANGKANG TIADA TEMPAT DI BUKIT SELAMBAU,BUKIT GANTANG DAN BATANG AIR.



Barisan Nasional (BN) mampu mencapai kemenangan pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Bukit Gantang, Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau dan DUN Batang Air pada 7 April ini.Di Batang Air sendiri, pengundi-pengundi menyedari hanya BN mampu memenuhi harapan mereka untuk membawa pembangunan dan pembaharuan kepada mereka yang tinggal di kawasan luar bandar.

Pelantikan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri keenam memberi keyakinan kepada rakyat terutama di tiga kawasan berkenaan bahawa Najib mampu membawa perubahan dan akan membawa kemajuan Malaysia ke peringkat yang lebih tinggi.Perubahan amat ketara terutama sikap pengundi di Bukit Gantang dan Bukit Selambau kepada BN berikutan perubahan yang berlaku dalam parti Umno baru-baru ini.

Kekuatan sokongan itu ditambah dengan keputusan Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Isteri beserta anaknya menyertai semula UMNO dan ini merupakan saat yang dinanti-nantikan rakyat terutamanya pengundi Melayu di Bukit gantang dan Bukit Selambau.

Pengundi-pengundi Batang Air perlu menolak Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang tiada keupayaan membawa pembangunan kepada masyarakat di situ dan PKR juga bukan parti yang berasal dari Sarawak yang tidak mampu membawa perubahan kepada nasib rakyat di situ.

Sebagai kerajaan yang prihatin dengan masaalah rakyat BN telah melakukan perubahan dengan membebaskan 13 tahanan ISA .Ini adalah satu hadiah untuk rakyat malaysia oleh PM dihari pertama perlantikan beliau sebagai PM yang ke 6.Kerajaan juga akan memulakan proses kajian semula Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Dengan penarikan larangan keatas dua akhbar pembangkang juga memberi satu keyakinan pada BN untuk menguasai semula dua kerusi iaitu di Bukit selambau dan Bukit Gantang.Rakyat sudah tahu menilai parti mana yang mampu untuk melaksanakan agenda rakyat bagi membawa rakyat kearah masa depan yang lebih gemilang.

Rakyat akan rugi sekiranya pembangkang yang menjadi pilihan kerana dalam setahun peluang yang diberi tiada satu pun agenda khusus bagi membawa rakyat menikmati kehidupan yang lebih selesa.

BN berkeyakinan rakyat akan membuat satu pilihan yang tepat kerana dengan keazaman PM untuk membawa malaysia kemercu kejayaan dengan dengan tema Satu Malaysia, Rakyat Didahulukan dan Pencapaian Diutamakan,PM mahu membangunkan negara kepada tahap yang lebih tinggi. Tindakan beliau ini adalah sebagai seorang Perdana Menteri yang bertanggungjawab kepada rakyat dan negaranya.Inilah kelebihan kerajaan BN yang sudah dibuktikan hampir 60 tahun dan buktinya rakyat dapat menikmati kehidupan yang lebih selesa dan dapat bersaing dengan bangsa bangsa lain di dunia ini.Inilah harapan rakyat dan rakyat akan membantu PM untuk membentuk negara yang lebih maju dalam persekitaran yang aman dan damai.

Akhir sekala marilah kita sama sama hayati sedikit intipati kata kata PM semasa membuat ucapan sulung beliau sebagai PM.

Dengan ini saya mengajak seluruh warga untuk sama sama melaksanakan satu transformasi besar buat negara dengan semangat:Satu Malaysia ,Rakyat Didahulukan ,Pencapaian Diutamakan.

Saya panjatkan doa kehadrat Ilahi supaya terus dikurniakan kekuatan,kemudahan serta hikmah dalam menjalankan amanah besar ini.

Dengan izin ALLAH jua,marilah kita mulakan langkah perjalanan hebat ini bersama sama.

KEPADA SELURUH PENGUNDI BUKIT SELAMBAU,BUKIT GANTANG DAN BATANG AIR PERJUANGAN KITA BELUM TAMAT DAN AKAN KITA TERUSKAN DENGAN KEPIMPINAN YANG MAMPU UNTUK MEMBAWA RAKYAT TERUS DALAM KESELAAN UNTUK DIPANJANGKAN KE WARISAN KITA.

RENUNG RENUNG KAN LA...LU PIKIR LA SENDIRI.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH