tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Rabu, 8 April 2009

UMNO ,PKR DAN PAS SEMUA MERASA

Tidak ada satu parti pun yang menang dan kalah,semuanya dapat balik apa lagi yang nak di megahkan samaada Umno menang besar ,Pas terlalu kuat ,Pkr tak terdaya di kuburkan,semuanya dapat apa yang didapat semasa pru 12 lalu.

Kepada yang menang taniah kerana mendapat kepercayaan rakyat dan yang kalah ,teruskan perjuangan kerana perjuangan tidak terhenti disini saja dan ianya tetap diteruskan walau ianya pahit untuk ditelan.Selama ini pun Umno sudah merasai kekalahan dan akan tetap akan bangkit dalam mana mana pr pada masa akan datang..Calon anak tempatan yang dikemukakan oleh Barisan Nasional (BN), Ismail Saffian gagal menyaingi populariti calon Pas, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin - yang menjadi Menteri Besar Perak selama 11 bulan.

Taktik pembangkang melepaskan peluru penabur di saat-saat akhir dengan mensasarkan serangan peribadi kepada Ismail pada malam sebelum pengundian - sehingga tidak memberi peluang kepada beliau untuk membela diri - sedikit-sebanyak memberi kesan kepada pengundi Melayu atas pagar di kawasan Parlimen ini.

Walaupun perkembangan dua tiga hari sebelum tarikh pengundian menunjukkan seolah-olah angin perubahan telah melanda kem BN khususnya kalangan masyarakat Cina tetapi realitinya tidak begitu.Disangka panas hingga ke petang, rupa-rupanya hujan di Taiping. Bandar warisan tempat penjumlahan undi bagi pilihan raya kecil P059 ini memang hujan setiap hari.

Sambutan hangat kepada program yang dihadiri Pengarah Pilihan Raya BN, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad di Kuala Sepetang, tidak diterjemahkan dalam bentuk undi.

Analisis daripada kekalahan BN di Bukit Gantang, satu faktor patut menjadi renungan BN khususnya parti-parti komponen - MCA dan Gerakan - bahawa majoriti pengundi Cina tidak memihak kepada mereka lagi.Namun tentulah tidak adil untuk meletakkan kesalahan 100 peratus kepada kedua-dua parti itu sahaja. Hanya persoalannya, ke mana undi para penyokong BN yang kecewa dengan fenomena pada 2008 dan dikatakan sudah kembali menyokong BN.

Mungkin gagasan yang dibawa oleh Najib masih terlalu baru untuk diserap oleh rakyat di negeri ini. Tambahan pula rakyat Perak masih keliru dengan krisis kerajaan negeri yang berlarutan sejak hujung tahun lalu.Menjadi adat bertanding. Ada menang dan ada yang kalah. Tetapi yang menang tidaklah boleh mendabik dada bahawa mereka menang kesemuanya.

Bagi BN yang kalah, masih ada harapan untuk memulihkan keyakinan rakyat kepada parti tersebut. Pilihan raya adalah satu proses demokrasi.PRU Ke-13 masih jauh lagi. Najib bersama saf kepimpinan baru yang bakal diumumkan nanti mempunyai masa untuk meyakinkan rakyat agar mempercayai konsep 'parti, rakyat, kerajaan' serta gagasan 'Satu Malaysia' yang menjanjikan kestabilan dan kemakmuran kepada negara.

Walaupun BN kalah di Bukit Gantang dan Bukit Selambau, perkara penting yang perlu kita lakukan ialah meneruskan apa yang telah dirancangkan sebelum ini termasuk program pembangunan untuk rakyat di sana dan terima kasih kepada pengundi-pengundi di Batang Air yang beri sokongan pada BN. Ini menampakkan kepercayaan tinggi rakyat di kawasan itu dan mereka tidak terpikat dengan isu serta sentimen semata-mata, mereka menilai dengan baik apa yang berlaku di kawasan itu.Pada masa yang sama BN yakin walaupun kalah di kedua-dua kawasan tersebut, rakyat tidak menolak BN secara total.

Akhirb sekali kepada semua bloggers teruskan perjuangan dengan hati nurani yang murni.jumpa lagi di lain PR .LU PIKIR LA SENDIRI

2 ulasan:

  1. Batang Ai boleh la bro...jauh terperosok...bagi gula-gula diorg sokong..
    but not Semenanjung ok...datangla PRK lagi, sure Pakatan sapu bersih....

    takbirrrr....!

    BalasPadam
  2. betul tuh saudara

    takbirr

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH