tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 5 Mac 2009

ISYTIHAR SAHAJA DARURAT DIPERAK

Bagi menteteramkan keadaan yang semakin tidak menentu sejak akhir akhir ini diperak wajar pihak kerajaan mengisytiharkan darurat diperak .

Tindakan parti pembangkang yang sering memprovokasi dan membuat tindakan yang jelas bertentangan dengan undang undang sudah sampai masanya tindakan diambil bagi meredakan keadaan yang semakin tidak menentu ini.

Dengan mengadakan sidang DUN dibawah pokok dan dengan pengantungan MB bersama dengan enam ahli Exco dari menghadiri persidangan Dun jelas disini yang parti pakatan sudah terdesak untuk meraih simpati rakyat agar rakyat menerima segala tindakan pakatan untuk kembali mendapat kuasa.

Keadaan akan menjadi tidak menentu sekiranya tiada sebarang tindakan yang diambil maka akan ada lagi tindakan tindakan yang boleh menjadikan keadaan diperak akan lebih kucar kacir lagi.

Sekira tiada tindakan yang diambil bagi meredakan keadaan ,orang ramai akan terus bersimpati
dan menyokong tindakan bodoh parti pakatan pembangkang.

Tindakan speaker Dun perak mengadakan mesyuarat dibawah pokok jelas sekali menghina dan menunjukan mereka bersikap kurang ajar pada sultan perak malah memburukkan lagi keadaan dengan menimbulkan keadaan tidak tenteram dalam negeri.

Sebenar nya rakyat perak sudah tidak yakin dengan parti pembangkang yang sering mencetuskan huru hara bagi meraih simpati dan sokongan rakyat.Pakatan pembangkang sepatutnya akur kehilangan kerajaan negeri selepas tidak lagi mendapat sokongan majoriti Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN).

Jika para pemimpin parti pembangkang terbabit ikhlas mahu membela rakyat, mereka tidak sepatutnya melakukan perkara-perkara yang akan menimbulkan kesan negatif dan sekiranya
mereka benar-benar ikhlas, tidak perlu buat itu semua. Ini menunjukkan semuanya telah pun disusun sebegitu rupa untuk tatapan seluruh dunia.

Kedangkalan serta kejahilan Speaker, yang mengetuai sidang bawah pokok dan sempat meluluskan tiga usul, membuatkan rakyat semakin muak melihat perebutan kuasa yang memasuki tahap paling memalukan.

Ketika membentuk kerajaan Pakatan Rakyat selepas pilihan raya umum lalu ia dilakukan dengan restu Sultan Perak, bukannya dibuat di dalam Dewan Undangan Negeri. Jadi apa bezanya antara kerajaan Pakatan Rakyat dulu dengan kerajaan baru Perak hari ini - kedua-duanya dilantik di dalam Istana Perak.

2 ulasan:

  1. Jika berlaku huru hara kat negeri aku lepas ni aku salahkan azlan, najib...aku sumpah korang berdua jadi katak atau kereta kebal atau kapal selam

    dari: Manjoi bersatu....(pernah bersatu ke? nanti aku tanya pak boden kampung tengku husin lama)

    BalasPadam
  2. takut takut sumpah tu tersasar ke pakatan rakyat je...makin ramai yang melompat ke BN...

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger