tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 28 Mac 2009

UMNO TERSELAMAT PAKATAN SEMAKIN NAZAK

Dengan tangan dan kaki yang hampir patah kerana dibelasah Umno bangun dengan semangat kain yang bersih bagi membersihkan sampah sampah yang semakin lama semakin berbau.Dengan gandigan Najib Muhyiddin dengan dibantu oleh Zahid,Hisyam dan shafie dengan dibantu oleh tiga sayap yang bertenaga dan disokong oleh rakan rakan dari MKT Umno dilihat semakin bertenaga dan garang untuk berhadapan dengan segala bentuk cabaran terutama dengan tiga prk nanti.

Para perwakilan telah membuat satu pilihan yang dirasakan boleh bekerja dalam satu pasukan dalam usaha memperkuatkan parti dan BN.Umno perlukan perubahan dengan ahli ahli nya perlu menyatakan "AKU MAHU BERUBAH".Ini akan menambahkan keyakinan rakyat yang Umno benar benar ingin melakukan perubahan yang akan dinikmati oleh semua lapisan masyarakat .

Umno berani untuk mengakui bahawa selepas kemenangan besar pada 2004 Umno dilihat terlalu dibuai kemenangan hingga rakyat terabai dan tanpa pembelaan.Dan sebagai bantahan rakyat pada BN pada pru 12 lalu BN telah diberi kan peringatan agar jangan lagi mengabaikan segala penderitaan rakyat yang dihimpit dengan masaalah ekonomi.

Dengan kepimpinan yang keseluruhan nya baru Umno akan berubah untuk merubah keyakinan rakyat yang berpaling pada pakatan rakyat pada pru 12 lalu.Ini satu cabaran yang berat pada DSN dengan barisan kepimpinannya agar tidak melakukan lagi kesilapan terutama pada tiga prk nanti.

Umno perlu melakukan perubahan.Selama ini rakyat menyuarakan ,masuk Umno hanya untuk mencari kekayaan dan bukan untuk memberi khidmat pada rakyat.Apakah ianya sudah sebati dalam jiwa setiap ahli ahli Umno?Ini akan menjadi satu lagi tanggungjawab barisan kepimpinan yang baru untuk mengikis tanggapan yang Umno adalah lubuk untuk mencari kekayaan.Umno perlu merubahnya,

Umno berani untuk berubah.Jadikan ini satu tanda keramat pada kepimpinan yang baru untuk melakukan perubahan yang membawa keuntungan pada setiap rakyat tanpa ada yang ketinggalan.

Dan yang terbaik adalah pada tiga prk nanti.Buktikan yang Umno berani untuk berubah.Perubahan yang akan meyakinkan rakyat untuk terus bersama sama dengan BN .

Ibarat sehelai kain yang bersih Umno jangan takut untuk membersihkan sisa sisa yang masih terlekat.Jangan Umno ikut apa pakatan lakukan pada pemimpin mereka.Sebenarnya mereka takut untuk membersihkan sisa yang masih ada isinya ,yang dilakukan pembangkang hanyalah membersihkan sampah sarap yang sama sekali tidak membawa keuntungan pada mereka..

Apakah pembangkang berani untuk melakukan perubahan,jawabnya tak berani,sebab mereka akan menjadi nazak sekiranya mereka lakukan pembersihan sebagaimana dilakukan oleh Umno.Bagaiman nak bersihkan kalau kapala sendiri yang tidak bersih.

Lihat sahaja pemimpin mereka.Apakah Anwar berani untuk berubah?,apakah Nizar berani untuk berubah?,apakah Dun Bukit terLANJANg berani untuk berubah?,apakah Khalid gagap berani untuk berubah?,apakah sicelaka karpal dan anak beranak berani untuk berubah?,apakah TKM! PP fairuz berani untuk berubah?,apakah seluruh sipenderhaka sultan Perak berani untuk berubah?apakah muslimat Pas yang menyokong kehidupan peribadi Dun bukit lanjan untuk berubah?apakah KM PP berani untuk berubah?apakah TG Nik Aziz berani nak berubah ,apakah TG HJ juga berani untuk berubah.

Siapa lagi dikalangan pemimpin pembangkang yang berani untuk berubah sebagaimana beraninya pemimpin Umno untuk berubah.

Sebenarnya pemimpin pembangkang takut untuk melakukan perubahan,baik merubah parti atau aku akan berubah.Kalau pemimpin pembangkang takut untuk melakukan perubahan.ingat diBukit Selambau,Bukit Gantang dan Batang Air rakyat yang akan merubahkan .

Rakyat akan menazakkan pakatan sekiranya pakatan tidak membersihkan kotoran yang mereka lakukan,rakyat sendiri yang akan membersihkan sisa kotoran ini.

Jangan mengata Umno kotor dan tidak bersih sedangkan mereka sendiri yang kotor dan menjijikan.Umno berani untuk membersihkan segala kotoran sebelum ianya menjadi busuk.

Rakyat di Bukit Selambau,Bukit Gantang dan Batang Air marilah bersama sama Umno dan BN untuk sama sama kita berubah dan membersihkan segala kotoran sebagaimana yang dilakukan oleh Umno.Pembersihan Umno ini bukan sahaja telah meyakin kan rakyat malah telah meyakinkan Bekas PM yang kita kasihi dengan mengesahkan penyertaan semula kedalam Umno .

Umno mengorak langkah untukberubah(baca disini)

Jadi apa lagi yang rakyat Bukit Selambau,Bukit Gantang dan Batang Air tunggu,Ayuh bersama sama kita dengan Mantan PM masuk semula Umno untuk kita sama sama memperjuangkan nasib rakyat.Jangan kita terpengaruh dengan dakyah pembangkang yang hanya memperjuangkan pemimpin pemimpin yang sama sekali tidak layak untuk memimpin kita.

Umno sudah terselamat dari kesalahan nya sendiri,tapi pakatan semakin nazak atas sikap pemimpin mereka yang mementingkan diri sendiri tanpa memperdulikan rintihan rakyat.

RENUNG RENUNG KAN LA....LU PIKIR LA SENDIRI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH