tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 29 Mac 2009

ANWAR MEMBOHONGI PAS DAN DAP

Wahai penyokong penyokong pakatan(PAS dan DAP).Sedarlah bahawasanya kamu telah ditipu oleh Anwar sebagaimana Anwar lakukan kepada Umno dan BN.Sebelum Anwar mainkan lebih baik Anwar disingkirkan sebelum Anwar menyingkirkan pemimpin PAS /DAP.

Ia kerana pada tahun ini akan berlangsung pemilihan barisan kepimpinan Pas pusat. Seperti juga parti-parti politik lain pemimpin dan ahli Pas juga tidak terlepas daripada bercakap soal tersebut.

Apatah lagi, pemilihan kali ini dianggap platform terbaik kepada kumpulan tertentu yang dipanggil ‘Erdogan’ untuk merebut jawatan setinggi mungkin dalam Pas. Malah sudah ada andaian bahawa pemilihan Pas tersebut akan menjadi medan pertempuran antara kumpulan profesional yang cenderung kepada ulama dengan kumpulan profesional yang mahu perubahan.

Sememangnya tidak dapat dinafikan walaupun Pas dilihat tenang di permukaan tetapi hakikatnya kehadiran kumpulan ‘Erdogan’ yang terdiri daripada mereka yang menyokong kuat kepimpinan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim sedikit sebanyak semakin menggugat perpaduan di dalam parti berkenaan.

Kepimpinan Pas yang selama ini sentiasa tenang di bawah teraju Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mula diganggu gugat oleh kumpulan ‘Erdogan’ ini.

AGAK menarik apabila isu agenda pelaksanaan hukum hudud mula menjelma selepas tenggelam sebaik sahaja pembangkang terutama parti Pas meraih lebih banyak sokongan dari pilihan raya sebelum ini.

Pas harus mengakui hakikat bahawa hukum hudud dan pembentukan negara Islam berasaskan kepada Perlembagaan Madinah merupakan antara matlamat parti yang tidak dapat diubah. Ini merupakan asas perjuangan Pas untuk sekian lama.

Apabila Karpal Singh menyatakan bahawa 'langkah mayat saya sebelum menubuhkan negara Islam' beberapa tahun lalu, Pas dan DAP tidak berhenti bertikam lidah sehingga berakhir dengan penarikan diri DAP dari barisan alternatif.

Adakah isu hukum, pembentukan negara dan perancangan parti komponen boleh terus disenyapkan oleh barisan pemimpin pakatan pembangkang. Bagaimana isu ini dapat diatasi jika mereka diberikan peluang menubuhkan kerajaan?

Adakah hampir 27 juta rakyat negara ini terpaksa menerima sandiwara pembangkang yang cuba menyembunyikan perbezaan dan sanggup mengorbankan sentimen rakyat semata-mata untuk memenuhi matlamat menjatuhkan kerajaan yang sedia-ada?

Jika tidak, Pas akan dilihat takut kepada penentangan DAP yang dilihat cuba menggunakan Anwar sebagai peraih sokongan. Apa yang akan berlaku kepada pakatan rakyat selepas Anwar merupakan satu dilema yang wajar diberikan tumpuan oleh pakatan jika mahu dilihat relevan dalam pilihan raya akan datang.

Setelah lama tidak menyentuh mengenai hukum hudud, Pas memberi jaminan untuk melaksanakannya di seluruh negara sekiranya pakatan pembangkang berjaya memerintah pada masa depan.

Pemuda DAP menolak cadangan Pas untuk melaksanakan undang-undang hudud dan qisas di seluruh negara sekiranya pakatan pembangkang berjaya memerintah pada masa depan.
Hukum hudud mencetuskan polemik politik yang berpanjangan kerana rakan Pas dalam pakatan pembangkang, DAP menentang keras pelaksanaannya malah parti itu pernah membatalkan kerjasama yang dijalin pada pilihan raya umum sebelum ini.

KITA lihat ibadat sembahyang, zakat, puasa, haji, cara berpakaian, bersalaman, berzikir dan lain-lain ajaran Islam. Memahami dan bercakap mengenainya adalah mudah, tetapi melaksanakannya tidaklah semudah yang dicakapkan.Kita ambil contoh berzikir, nampak mudah tetapi dalam satu hari berapa kali kita berzikir. Kenapa perkara mudah begini tidak dapat kita jadikan amalan. Apakah halangannya.

Saya ingin bertanya kepada para pemimpin dan penyokong Pas, adakah mudah untuk melaksanakan hukum hudud? Jawapan daripada mereka tentulah mudah. Sebab itulah mereka melabel para pemimpin dan penyokong UMNO dengan pelbagai gelaran yang tidak patut diucapkan oleh orang Islam.Begitu mudah mereka bercakap dan berjanji akan melaksanakan hukum hudud. Umpama menukar bateri lampu suluh apabila cahayanya malap. Memang lebih mudah berbohong apabila berjanji, seperti janji orang-orang yang suka meminjam.

Detik paling mendebarkan kepada ahli politik sedang bermula selepas proses penamaan calon-calon yang mewakili parti masing-masing selesai.Bahang suasana pilihan raya kecil kali ini akan bertambah panas dengan para penyokong berarak bersama bendera serta simbol parti di sekeliling kawasan pilihan raya masing-masing.Berdasarkan keghairahan para penyokong parti-parti yang akan bertanding, mereka mengharapkan calon parti mereka akan memenangi pilihan raya kawasan berkenaan.

PADA PENYOKONG PAS TOLAK PKR....APAKAH PAS NAK TENGOK PM SEORANG YANG SUKA MAIN BELAKANG...RENUNG RENUNGKAN LAH...LU PIKIR LA SENDIRI

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH