tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 20 Mac 2009

KHAIRY DIKEDUDUKAN TERATAS

Tindakan Lembaga Disiplin Umno melarangkan Datuk Seri Mohd Ali Rustam bertanding jawatan timbalan presiden telah mengubah senario sokongan politik terhadap calon-calon yang bertanding jawatan tertinggi Umno, khususnya bagi jawatan timbalan dan naib presiden.

Dengan peluang Tan Sri Muhammad Muhd Taib kini dilihat semakin cerah memenangi jawatan timbalan, tetapi kedudukan Datuk Seri Hishammuddin Hussein - yang sebelum ini dilihat sebagai calon pilihan - telah merosot dan terkeluar dari tiga calon teratas.

Tanggapan bahawa wujud konspirasi untuk menjatuhkan Mohd Ali yang dilihat sebagai penyokong Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, maka Hishammudin yang merupakan sepupu Datuk Seri Najib Tun Razak, turut terkena tempiasnya.

Di samping itu, Hishammuddin - selaku menteri pelajaran - juga dilihat tidak tegas dalam menangani bantahan supaya dimansuhkan program pembelajaran dan pengajaran sains dan matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI).

Dengan tinggal enam hari sahaja lagi berlangsungnya pemilihan bagi jawatan timbalan dan naib presiden serta kerusi Majlis Tertinggi, kecenderungan perwakilan menunjukkan Datuk Shafie Apdal mendahului senarai calon yang bertanding jawatan naib presiden.

Tempat kedua kini diduduki oleh Datuk Ahmad Zahid Hamidi manakala Datuk Khaled Nordin di tempat ketiga.

Hishammuddin kini difahamkan berada di tempat keempat.

Tiga pemenang teratas akan terpilih sebagai naib presiden, manakala dua lagi disandang oleh ketua Pemuda dan ketua Wanita Umno.

Manakala Datuk Seri Rais Yatim pula berada di tempat kelima, diikuti oleh Datuk Syed Hamid Albar, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik dan Tan Sri Isa Samad.

Bagi jawatan ketua Pemuda pula, Khairy Jamaluddin dikatakan menjadi pilihan utama, dengan Datuk Mukhriz Mahathir dan Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo mengekori rapat di belakang.

Beberapa pemimpin Umno berpendapat walaupun Mukhriz mendapat pencalonan terbanyak tetapi majoriti perwakilan yang akan mengundi bagi memilih ketua Pemuda Umno minggu depan, lebih cenderung kepada Khairy.

Menurut mereka, selain kelebihan Khairy sebagai naib ketua Pemuda Umno, perkembangan politik semasa juga memihak kepadanya.

"Ini ekoran timbulnya tanggapan berlakunya pertembungan antara penyokong bapa mertuanya, Abdullah dengan penyokong Najib.

"Walaupun perkara ini telah dinafikan oleh pucuk pimpinan tetapi ia tidak dapat menghakis 100 peratus tanggapan tersebut di kalangan para perwakilan," kata seorang pemimpin Umno.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH