tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 28 Mac 2009

UMNO IBARAT SEHELAI KAIN PUTIH

Dengan dibarisi hampir keseluruhan muka yang baru Umno dilihat sebagai sehelai kain yang sangat putih tanpa ada sebarang kekotoran.Diharapkan kain kain yang putih ini lah yang akan membersihkan segala kemusnahan yang telah ditinggalkan oleh pembangkang.

Untuk menjadi sehelai kain yang putih wajar pemimpin yang baru segera membasuh segala kain kain yang kotor supaya ianya tidak terpalit pada yang lain.Disini lah permulaan Umno untuk membuktikan pada rakyat yang Umno bersungguh sungguh untuk membersihkan keadaan dengan membuang kain kain yang sudah terlalu lama dipakai .

Untuk merealisasikan apa yang dimahukan akar umbi Umno sendiri perlu berani untuk berubah.Apakah parti yang perlu kita ubah.Umno sebenarnya tiada apa yang perlu kita ubah.Yang patut dan wajar kita ubah ialah sikap diri sendiri dengan menanam keazaman untuk berubah sambil disusuli dengan gerak dan langkah kita berani untuk melakukan perubahan dalam diri kita sendiri jika terus ungin melihat umno dan BN agar terus mencapai kejayaan dalam setiap pilihanraya dan terus berkuasa .

Kita perlu berubah termasuk lah pemimpin pemimpin sendiri dengan penuh keazaman dengan menyatakan "AKU AKAN BERUBAH" agar parti umno akan terus berada disetiap hati rakyat negara ini.

Rakyat ingin melihat Umno terus memainkan peranan sebagaimana sudah Umno lalui tapi perlu dilakukan perubahan yang berani selaras dengan transfomasi masyarakat yang begitu dinamik dan perkembangan yang radikal.Masih terdapat dikalangan ahli umno yang masih berseronok hingga kita menjadi leka dan lena dalam mimipi mimpi kita.

Justeru setiap ahli umno perlu menghidupkan kembali semangat ingin berkorban .semangat ingin dedikasi .semangat berserderhana ,semangat ingin berkhidmat,semangat perikemanusian dan mempamerkan nilai peribadi yang membuat kita sentiasa dihormati.

Buangkan jauh jauh sifat tinggi diri yang mana diri kita sahaja yang betul,jauhi juga amalan rasuah,sifat sombong,sifat tamak dan apa sahaja perasaan yang boleh merugikan diri kita.

Kita sebenarnya bertanggungjawab kerana menjatuhkan sistem yang kita bina ,sistem yang memberikan kekuatan kepada kita selama iniIni lah tanggungjawab dan amanah yang harus dipikul oleh setiap pemimpin kita demi bangsa ,agama dan negara.Walau apa pun kesilapan walau pa pun kekurangan marilah kita bersama sama pemimpin yang kita pilih memberikan perkhidmaan yang terbaik pada seluruh warga bangsa di negara yang dikasihi ini.

3 ulasan:

  1. cet , apa daa kain putih!!, jangan syok sendirilah , sendiri boleh fikir!!1

    BalasPadam
  2. Kepala otak engkau kain putih! Otak engkau duduk celah jubur kau ke sampai bangang sangat?
    UMNO dah tak da kain dah. Telanjang nampak telor dah. Khairy rasuah pun engkau org pilih jadi pemimpin. Bengap bangang punya perwakilan. Rasuah haram la, bukan sunat muakkad! Mampus la kau org di 2 bukit. Mampus UMNO! Hidup Islam!

    BalasPadam
  3. OTAK TARUH KAT JUBUR TAK APA GAK...YANG aNWAR TARUK ANU DIA KAT JU??? ANU TU APA HAL...APA PAKATAN BERSIH SANGAT KE LAGI TERUK...ASYIK NAK MAIN BELAKANG JE

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger