tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 9 Mac 2009

SAYA BUKAN BEROK SAYA ADA OTAK


Datok Dr Hassan Ahmad semasa berita buletin tv3 malam tadi telah menjelaskan yang pihak GMP tidak terlibat dalam demonstrasi yang membantah PPSMI pada hari sablu lalu.

Beliau juga menjelaskan yang pihak GMP bukan untuk mencari perbalahan dengan pihak kerajaan dalam mencari penyelesaian PPSMI .

Datok Dr Hassan Ahmad juga menjelaskan yang GMP hanya ingin menyerahkan memorandom pada pihak istana dan menyifatkan rusuhan yang tercetus telah dimanupulasi oleh pihak yang ingin mengambil kesempatan untuk kepentingan politik.

Perhimpunan anjuran Gerakan Memansuhkan PPSMI (GMP) semalam menjadi kecoh setelah penyokong-penyokong terbabit berarak dari Masjid Negara ke Istana Negara walaupun tidak mendapat permit polis untuk berbuat demikian.

Berdasarkan apa yang berlaku jelas memperlihatkan bahawa pertimbangan mereka bukanlah bersandarkan perjuangan pendidikan kerana sanggup melanggar undang-undang, mengaitkan institusi istana dan mencemarkan imej masjid.


Datok....Kalau hanya nak menyerahkan memorandom tak perlu lah mengheret sama rakyat yang pada saya telah terperangkap oleh permainan parti pembangkang yang ingin mencari kepentingan untuk menekan kerajaan .

Kalau pihak GMP tahu yang pihak pembangkang akan memanipulasikan PPSMI ini kenapa pihak GMP perlu mengadakan demonstrasi untuk menyerahkan memorandom.Kalau benar pihak GMP tidak mempolitikan PPSMI ini kenapa Sasterawan Negara telah membuat kenyataan yang menggesa penggundi terutama golongan muda supaya mengajar kerajaan dipeti undi ketika pilihanraya nanti.

Bagi saya sebenarnya pihak GMP telah masuk perangkap pembangkang dengan cuba memperkudakan golongan pejuang bahasa melayu untuk sama sama dengan mereka untuk menghapuskan PPSMI .

Bagi saya pihak GMP tidak perlu la berdalih dengan mengatakan pihak GMP tidak terlibat pada demonstrasi lepas.Kalau dah tahu diri tu bukan berok dan mempunyai akal ,gunakan lah akal yang waras untuk mencari satu jalan penyelesaian tanpa mengadakan satu tindakan yang akan merosakan anak anak bangsa melayu itu sendiri dari terjerumus ke satu tahap yang akan merosakan bangsa yang kita warisi selama ini.

Bagi saya masih ada ruang ruang yang boleh kita masuki untuk sama sama mencari kesepakatan yang boleh membawa satu nokhtah untuk kebaikan semua pihak.

Kerajaan sebenarnya sentiasa peka dengan keadaan dan prihatin masalah berkaitan PPSMI dan Kerajaan akan mengambil dua pendekatan yang membawa kepada transformasi dan rombakan yang radikal kepada sistem pendidikan negara menjelang tahun 2010.

Seharusnya kita memberi seluas-luasnya peluang kepada kerajaan untuk membuat keputusan berdasarkan fakta, angka dan kajian daripada hanya membuat satu kesimpulan berdasarkan emosi dan demonstrasi seperti mana pihak GMP lakukan semalam,

4 ulasan:

  1. Tidak perlu ulasan atau fakta kajian kerana PPSMI jelas dasar yang menghina bahasa Melayu. Awal-awal lagi ia tertolak. Okey, adakah dengan PPSMI ini akan menjamin buku-buku sains dan matematik dalam bahasa Melayu akan terbela. Siapa sebenarnya biadab, tak ada otak dan beruk...kalau tidak mereka yang memulakan PPSMI.

    BalasPadam
  2. Hmmm...Berok pun ada otak jugak!

    BalasPadam
  3. SAPA KATA MEREKA YANG BERDEMONTRASI HARI TU BEROK???
    MEREKA BUKAN BEROK
    TAPI....
    SEMACAM BEROK!!!
    KERJA GILA SEMUA TU.
    MENGUGAT KEAMANAN NEGARA

    SAPA LIWAT SAPA???
    http://gomo-no1.blogspot.com/2009/03/mat-sabu-dan-karpal-meliwat-anwar-al.html

    BalasPadam
  4. Selepas ini cadangkan pula pengajian Islam dalam bahasa Arab... baru cepat menguasai bahasa Arab. Begitu ke.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger