tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 31 Mac 2009

Zambry: Nizar rancang insiden 'rampas' mikrofon di Masjid Simpang

TAIPING: Menteri Besar Perak, Datuk Dr Zambry Abdul Kadir percaya Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin telah merancang untuk menimbulkan suasana tidak senang di Masjid Simpang malam kelmarin ketika Barisan Nasional (BN) menganjurkan majlis solat hajat dan bacaan Yassin.

Ketika ditemui lewat petang semalam, Zambry berkata, pihaknya yakin bekas Menteri Besar itu sedia mengetahui bahawa BN sedang mengadakan majlis khas di masjid tersebut tetapi sengaja bertindak menyampaikan ucapan.

"Walaupun Nizar berkata telah dijemput oleh imam masjid, bagi saya ini satu adalah tindakan yang telah dirancang awal oleh Nizar," kata Zambry.

Kata Zambry, tidak dapat dinafikan bahawa Nizar boleh mengimamkan solat dan seterusnya menyampaikan ucapan mentafsir ayat-ayat yang diucapkan sebagaimana pernah dilakukan sebelum ini.

"Bagaimanapun ketika itu, pada majlis anjuran BN, ada ramai pemimpin termasuk Tan Sri Muhyiddin Yassin (Timbalan Presiden Umno)... sekurang-kurangnya beliau hormati tetamu majlis dan mengelakkan suasana tidak senang," kata beliau yang turut menekankan bahawa Nizar seharusnya telah mengelak daripada berucap walaupun diminta oleh imam.

Menurut Zambry, Muhyiddin dalam reaksinya kepada beliau telah melahirkan rasa 'tidak senang' dengan kejadian itu. Malah, sebagai kawan, Zamby berkata, beliau juga ada menyatakan pandangan kepada Nizar bahawa beliau tidak seharusnya berbuat demikian.

Semalam Nizar, bekas Menteri Besar Perak yang juga calon PAS kerusi Parlimen Bukit Gantang menegaskan, beliau "tidak merampas" kuasa ketika majlis membaca Yassin dan solat berhajat di Masjid Simpang.

Sebaliknya, kata Nizar, beliau telah diundang oleh imam Masjid Simpang untuk berucap menjelaskan ayat-ayat yang dibacakan semasa mengimamkan solat Maghrib.

Kata Nizar, apabila beliau meminta mikrofon untuk menyampaikan ucapan tafsiran ada pihak yang membantah dengan alasan ia bukan tempat untuk berpolitik.

"Bagi mengelakkan suasana kecoh, saya memutuskan untuk tidak meneruskannya dan kemudian meninggalkan masjid... apa terjadi selepas itu saya tidak tahu," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH