tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 12 Mac 2009

KENAPA PERLU PERWAKILAN PEMUDA MEMILIH KHAIRY

Calon Pilihan saya Ketua Pemuda UMNOHanya tinggal beberapa detik yang menghampiri untuk para perwakilan pemuda membuat satu keputusan yang wajar bagi memilih Ketua pergerakan itu. Semoga perwakilan akan membuat pertimbangan yang wajar agar siapa yang dipilih nanti akan dapat meneruskan perjuangan pemuda kearah yang lebih gemilang lagi.

Untuk terus relevan pada bangsa seharusnya pemuda perlu memiliki asas asas kekuatan agar dapat meneruskan perjuangan anak anak bangsa bagi mengangkat martabat kekuatan agama dan bangsa melayu itu sendiri.

Saya bukanlah perwakilan yang akan memilih ketua pemuda kerana sebagai orang yang pernah melalui zaman pemuda rasanya perlu ada perubahan pada kepimpinan pemuda sekarang sejajar dengan arus perubahan yang menampakan pemuda seakan akan hilang perhitungan dan pertimbangan selepas berlaku tsunami politik pada pilihanraya yang lalu.

Bagi saya Khairy jamaluddin mempunyai segala kekuatan dan kemampuan bagi mengembalikan kegemilangan pemuda agar terus dominan dalam perjuangan agama dan bangsa sebagaimana kekuatan dan kelantangan pemuda dizaman era kepimpinan jaafar albar,harun idris dan dizaman najib sendiri.

Sebagai seorang pemuda yang berani dan berwawasan khairy dilihat mempunyai lebih banyak peluang bagi memenangi ketua pemuda kerana kejayaan khairy didalam arena politik adalah atas kekuatannya berpolitik walaupun ada yang mengaitkan beliau atas sifat menantu pak lah.
khairy jamaluddin interview 030309 sequence
Bagi saya kelantangan khairy dan kebijaksanaan beliau dalam menghadapi apa jua isu dan serangan dari puak puak pembangkang merupakan satu eset yang sungguh bernilai bagi umno dan jenerasi pemuda itu sendiri.


Disinilah perlu para perwakilan menilai kekuatan pada ketiga tiga calon agar pergerakan pemuda akan terus dilihat sebagai satu setiakawan yang sentiasa bersama. Walau apa jua badai yang mendatang khairy dilihat tetap pertahankan maruah dan prisip agar kekuatan bangsa dapat dipelihara.

Dengan bermacam macam tohmahan dan kecaman yang diterima baik dari pihak pembangkang atau dari rakan rakan sendiri khairy dilihat terlebih dulu kehadapan bagi membela dan mempertahankan sesuatu isu.(baca)

Kepimpinan pemuda seharusnya diteruskan oleh khairy selaku naib ketua pergerakan itu yang merupakan kesinambungan agar pergerakan pemuda akan terus bergerak dalam satu wawasan dan setiakawan.

Ini akan terus dilaksanakan oleh khairy supaya segala perancangan untuk memertabatkan bangsa akan terus berjalan tanpa ada ganguan.


Biarlah ahli-ahli Pemuda menilai dan memilih siapa yang mereka mahu. Namun dalam keadaan UMNO berhadapan dengan cabaran yang begitu hebat termasuklah berusaha meraih sokongan generasi muda, adalah lebih baik kemampuan setiap calon yang bertanding bagi jawatan ketua Pemuda dinilai sejujur-jujurnya dan bukannya berasaskan kepada siapa dibelakang mereka.

Dalam soal ini, secara terus-terang saya katakan bahawa dari segi karisma dan kemampuan untuk mengetengahkan suara generasi muda Khairy dilihat lebih layak dan berkemampuan kerana khairy sendiri sudah berada dilandasan pemuda bagi meneruskan perjuangan pemuda.

Jika diperhatikan, Khairy sememangnya seorang pemimpin muda yang tidak disenangi oleh pembangkang kerana beliau dilihat begitu lantang dalam memperjuangkan nasib orang Melayu.

Oleh itu penilaian sebaik-baiknya perlu dilakukan, kenapa perlu Khairy seolah-olah dihukum dan terus diburukkan sedangkan beliau masih belum diberi peluang menjadi pemimpin nombor satu Pemuda?


Kepada seluruh perwakilan pemuda berilah peluang kepada khairy untuk beliau bawa dan mengetengahkan segala yang telah beliau rancang agar pergerakan pemuda akan terus menjadi tempat bertaut seluruh warga pemuda itu sendiri.


Janganlah kerana persepsi kita akhirnya mengorbankan mereka yang dilihat pemimpin masa depan UMNO. Kita seharusnya tidak terperangkap dengan hujah dangkal soal sudah diberi peluang atau tidak.

Perwakilan harus percaya yang khairy berkeyakinan dan mampu untuk merialisasikan perjuangan parti untuk agama ,bangsa dan tanah air.

Akhir sekali marilah semua perwakilan menilai agar dapat kita sama sama bermusahabah diri agar permata yang ada tidak disisih dan ditolak kerana permata inilah yang akan terus berjuang demi survival bangsa agar bangsa tidak dipandang hina.AMIN


baca disini


YAALLAH KAU AMPUNI LAH SELURUH UMAT ISLAM AGAR UMAT ISLAM DAPAT BERSATU UNTUK BERJUANG DAN TERUS MENEGAKKAN AGAMA MU YA ALLAH. AMIN

2 ulasan:

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH