tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Khamis, 19 Mac 2009

Wallahi...saya tidak buat kerja itu semua - Muhyiddin


Sejak Lembaga Disiplin UMNO petang Selasa umum keputusan melarang Naib Presiden, Datuk Seri Mohd Ali Rustam bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO, tersebar pelbagai cakap-cakap politik.

Paling serius ialah dakwaan ia berpunca dari kerja jahat seorang lagi calon yakni Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk ‘mengenakan’ Ketua Menteri Melaka itu agar hilang kelayakan bertanding.

Naib Presiden UMNO itu dikatakan bukan saja mempengaruhi keputusan Lembaga Disiplin malah didakwa ada bagi AP kepada anak pengerusi lembaga itu Tan Sri Tengku Ahmad Ritahuddeen dan ia sedang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

“Soalnya kenapa saya” katanya dengan nada kesal kepada Agendadaily ketika diminta mengulas dakwaan itu yang turut disebarkan oleh pihak-pihak tertentu menerusi SMS.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri itu ditemui Rabu malam selepas majlis taklimat Perjanjian Perdagangan Bebas (FTA) kepada Kelab Penyokong Kerajaan Barisan Nasional (BNBBC) di sebuah hotel di Kuala Lumpur.

Dalam perbualan kira-kira setengah jam sambil berdiri dekat pintu masuk lobi hotel berkenaan beliau mengakui sedar mengenai cakap-cakap yang tersebar itu.

Lebih menarik pemergiannya ke Dubai malam Isnin malam sejurus majlis pengenalan calon-calon dengan calon-calon Selangor di Shah Alam dikatakan untuk ' elak diri macam tak terlibat ' bila Lembaga Disiplin umum keputusan siasatan pada hari Selasa.

Sedangkan,katanya pemergiannya ke Dubai sehari semata-mata kebetulan kerana satu tugas rasminya sebagai menteri.

Muhyiddin menunjukkan telefon bimbitnya sambil memberitahu beliau sendiri ada terima sebilangan SMS fitnah yang di foward kan kepadanya.

Serentak dengan itu beliau yang kelihatan serius dan tegas mencabar mana-mana pihak yang membuat tuduhan terhadapnya untuk tampil mengemukakan bukti malah membuat laporan kepada pihak yang berkenaan.

“Saya ada maruah, saya ada integriti dan juga reputasi. Jangan buat tohaman dan fitnah hanya kerana ada orang lain yang dikenakan tindakan. Apa kaitan saya dengan tindakan yang dikenakan kepada orang lain oleh Lembaga Disiplin,” ujarnya.

Menjawab tuduhan ada beri AP kepada anak Rithauddeen beliau dengan tegas menjemput pihak yang membuat tuduhan itu bila-bila masa boleh datang ke kementeriannya untuk menyemak semua fail-fail berkenaan.

Katanya beliau tidak pernah memberikan AP kepada mana-mana syarikat individu yang baru sejak menerajui kementerian itu setahun lalu.

“Soalnya kenapa sekarang baru semua tuduhan itu dilemparkan kepada saya. Jika mereka ada bukti kenapa tidak laporkan perkara itu kepada SPRM dulu lagi. Kenapa selepas Lembaga Disiplin telah buat keputusan baru semua fitnah ini dilemparkan.

“Wallahi, saya tidak buat kerja itu semua,” kata beliau sambil memberitahu sepanjang tempoh kempen ada yang melabelkan beliau sebagai calon kedekut kerana tidak menggunakan wang untuk membeli pencalonan atau sokongan.

Menurut Muhyiddin beliau berani untuk menyatakan pendiriannya itu kerana tidak terlibat dengan amalan menggunakan wang untuk mendapatkan sokongan.

“Buktinya setelah saya memperolehi pencalonan lebih dari 90 UMNO Bahagian kenapa selepas itu, trend pencalonan berubah di mana pencalonan kepada saya semakin kurang dan perlahan. Saya rasa semua orang tahu dan boleh fikir apa sebabnya,” ujar beliau.

Ditanya apakah dengan keputusan yang dibuat oleh Lembaga Disiplin itu memberi peluang yang lebih kepada beliau atau undi penyokong Ali akan beralih kepada seorang lagi calon iaitu Tan Sri Muhammad Muhd Taib, beliau berkata,

“Saya percaya ada undi yang akan pergi kepada Tan Sri Muhammad dan ada juga akan diberikan kepada saya”.

Beliau menambah, sejak proses pencalonan dari UMNO Bahagian-Bahagian, beliau mempunyai maklumat yang lengkap mengenai tahap sokongan padanya.

Kepada satu soalan berkaitan hal berkenaan ,Muhyiddin berkata beliau tidak kisah samaada bertanding dua penjuru atau tiga penjuru.

“Saya dah biasa menang dan saya juga pernah kalah”,katanya.

Beliau juga menyingkap kembali sewaktu Tan Sri Isa Samad kena tindakan Lembaga Disiplin UMNO lepas pemilihan UMNO 2004 lalu ada juga kedengaran pihak yang menuding jari kearahnya.

"Waktu itu pun ada yang tuduh saya...soalnya kenapa saya,"katanya.

Namun beliau sanjung sikap cool Isa yang tidak buat kecoh dan terima keputusan Lembaga Disiplin dengan tenang dan terus setia dan bergiat cergas dalam parti sehingga bertanding semula kali ini.

Mengenai Lembaga Disiplin, Muhyiddin berkata, ia adalah sebuah badan bebas yang dibentuk oleh Majlis Tertinggi (MT).

Malah katanya, MT dan Jawatankuasa Pengurusan UMNO telah membincangkan peranan Lembaga Disiplin dan mahu ia terus kekal sebagai entiti yang tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak.

Malah katanya, sebarang keputusan yang dibuat oleh lembaga itu setelah melalui proses siasatan rapi.

MT juga,katanya bersetuju apa jua keputusan ia diumumkan oleh lembaga itu sendiri dan bukannya oleh MT atau Jawatankuasa Pengurusan.

“Peranan lembaga ini telah jelas dan difahami oleh semua ahli MT. Malah ini bukan kali pertama lembaga itu membuat keputusan… dah banyak kali termasuk selepas pemilihan parti pada tahun 2004 di mana Naib Presiden yang menang ketika itu Tan Sri Isa Samad dkenakan tindakan.

“Ketika itu semua pihak akur dan beri pandangan agar menghormati keputusan Lembaga Disiplin. Soalnya kenapa sekarang kita pertikaikan pula,” jelasnya.

Sehubungan itu beliau meminta semua pihak agar memahami peranan Lembaga Disiplin dan menghormati keputusan yang dibuat oleh lembaga itu kerana ia adalah badan yang diwujudkan dan ditentukan peranannya oleh UMNO sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger