tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 23 Mac 2009

BN DAN UMNO PERLU PERUBAHAN

Dengan bermacam macam isu yang melanda Pakatan Rakyat sejak beberapa hari ini sedikit sebanyak memberi kelebihan pada BN bagi menghadapi tiga pilihanraya kecil yang akan diadakan serentak pada 7 april ini.

Apatah lagi dengan peralihan kuasa nanti yang mana Umno akan berubah wajah dibawah kepimpinan DSN.Jadi umno harus kembali pada landasan penubuhan umno itu sendiri agar rakyat akan terus memilih umno sebagai parti yang memperjuangkan agama ,bangsa dan negara.Umno perlu membersihkan tanggapan sebahagian besar rakyat terhadap parti itu yang dilihat mengamalkan budaya tidak sihat serta mempunyai sikap angkuh.

Jika pemimpin umno terus dengan sikap mementingkan puak puak tertentu sudah pasti sebahagian rakyat akan meminggirkan umno.Jadi umno harus berubah sebelum rakyat menghukumnya nanti pada pru ke 13 nanti.

Insyaallah sekiranya umno mendengar segala rintihan rakyat untuk melakukan perubahan tidak mustahil rakyat akan sentiasa bersama sama umno sebagaimana umno kuat pada masa masa lampau.Umno dan BN perlu bercakap benar kepada rakyat maka kerajaan akan mendapat keyakinan daripada rakyat.

Pada perhimpunan Agong Umno nanti harus perwakilan memberi peringatan pada pemimpin kenapa perlu ada perubahan dari sekarang kerana jika masih ditahap yang sama tanpa apa apa perubahan maka Umno dan BN akan berhadapan dengan masaalah yang sangat besar pada PRU 13 nanti.Rakyat akan menolak Umno dan BN.

Rakyat sudah jemu mendengar yang Umno dan BN akan berubah tetapi sejauh mana dan bagaimana perubahan itu akan dilakukan ini lah yang harus DSN tanggani.Rakyat mahu rasuah dihapuskan,ekonomi harus dipertingkatkan dan perpaduan kaum juga perlu untuk melihat negara ini terus aman dan selamat pada semua bangsa tanpa ada perasaan takut.

Semoga ,sebaik sahaja selesai perhimpunan nanti Umno harus lah bersatu kembali agar perjuangan memartabatkan perjuangan agama ,bangsa dan negara akan terus dinobat agar bangsa malaysia akan terus dihormati dimata dunia.

Jika Umno dan BN ingin meneruskan kesinambungan pemerentahan nya Umno perlu memenangi hati rakyat agar rakyat sentiasa dekat dengan pemimpin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH