tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 28 Mac 2009

RAHSIA KERJA KERAS KHAIRY

Kejayaan khairy memenangi Ketua pemuda Umno adalah hasil kerja keras beliau dan semangat SETIAKAWAN yang dijalin dikalangan perwakilan dan seluruh ahli ahli sayap.Kedua dua faktor itu telah menjadi satu senjata yang benar benar menjadi rahsia kejayaan khairy untuk menduduki kerusi KP Umno.

Dengan sifat rendah diri dan tidak merasakan diri terlalu istimewa sebagai seorang menantu pada seorang PM khairy dilihat lebih menonjol dari dua pesaing khairy.Tanpa mendapat sokongan dari seorang mertua khairy sebenarnya berkerja keras untuk memenangi hati perwakilan yang dianggap sebagai kawan yang setia.(Ini juga satu kelebihan khairy untuk menarik minat perwakilan untuk mengundi beliau)

Khairy baru berusia dalam lingkungan 30an dan sudah teruji akan kepimpinannya didalam pergerakan pemuda dan mempunyai wawasan untuk membawa pemuda sebagai satu pasukan SETIAKAWAN yang merupakan suatu prinsip persahabatan yang inklusif,bermatlamat untuk menjangkau luar daripada batasan tradisi Pemuda Umno dengan objektif untuk merapatkan jurang antara Pemuda dan rakyat.(Ini juga satu kelebihan khairy untuk menarik minat perwakilan untuk mengundi beliau)

Inilah visi dan matlamat khairy untuk membawa pemuda itu kekelompok rakyat agar pemuda itu sendiri menjadi tonggak kekuatan untuk memertabatkan agama,bangsa dan negara.

  • DIGERUNI OLEH PIHAK LAWAN PEMBANGKANG
Bagi saya kelantangan khairy dan kebijaksanaan beliau dalam menghadapi apa jua isu dan serangan dari puak puak pembangkang merupakan satu eset yang sungguh bernilai bagi umno dan jenerasi pemuda itu sendiri.
Dengan bermacam macam tohmahan dan kecaman yang diterima dari pihak pembangkang khairy dilihat terlebih dulu kehadapan bagi membela dan mempertahankan sesuatu isu.(baca)
(
.(Ini juga satu kelebihan khairy untuk menarik minat perwakilan untuk mengundi beliau)


  • MEMPERJUANGKAN HAK ORANG MELAYU
Jika diperhatikan, Khairy sememangnya seorang pemimpin muda yang tidak disenangi oleh pembangkang kerana beliau dilihat begitu lantang dalam memperjuangkan nasib orang Melayu.Didalam kelantangan pihak pembangkang mempersoalkan kedaulatan raja raja melayu,siapakah pemimpin pemuda yang bersama sama rakyat dalam membela dan mempertahankan institusi raja raja melayu kalau bukan khairy.((Ini juga satu kelebihan khairy untuk menarik minat perwakilan untuk mengundi beliau)

  • PEMBAHARUAN DALAM PEMUDA
saya akan mantapkan lagi gerak kerja Pemuda dalam dua aspek. Pertama, dari segi latihan dan pendidikan politik. Ia bertujuan memperkuatkan jati diri ahli dan merakyatkan Pemuda. Maksudnya, dalam setiap tindakan Pemuda selepas ini akan membawa kesan positif kepada rakyat kerana Pemuda harus dilihat sebagai pembela nasib rakyat.

Perkara kedua, mengembalikan peranan aktivis dalam Pemuda. Saya akan menubuhkan kor penceramah dan imam muda iaitu lima penceramah dan lima imam muda dari setiap bahagian. Mereka akan menjadi aktivis kita di peringkat akar umbi dan memastikan dalam dua aspek yang mungkin kita nampak ada sedikit kelemahan iaitu penyampaian maklumat dan aktiviti keagamaan.

Saya juga akan menubuhkan unit penyampai maklumat yang akan menggunakan teknologi terkini bagi memastikan setiap ahli dan rakyat sentiasa dibekalkan dengan maklumat dan keputusan terkini yang dibuat oleh pemimpin. Ini termasuk unit perang siber yang lebih agresif melalui kaedah seperti blog dan juga portal rangkaian sosial seperti Facebook dan MySpace yang begitu popular di kalangan generasi muda. Maklumat yang kita sampaikan mesti terkini, tepat dan padat. Barulah ahli kita memahami bagaimana nak berdepan dengan sesuatu isu di kawasan masing-masing.((Ini juga satu kelebihan khairy untuk menarik minat perwakilan untuk mengundi beliau)


  • Setiakawan

Mengapa YB memilih slogan 'setiakawan' bagi persaingan ini.

KJ : Perkara paling asas dalam perjuangan politik adalah keikhlasan menjaga angkatan dan barisan kita. Setia kawan bermaksud kita pentingkan rakan-rakan bukan hanya diri sendiri. Saya berpegang kepada prinsip perjuangan semangat berpasukan. Jadi apa yang berlaku kepada rakan, akan beri kesan kepada kita. Selanjutnya KLIK DISINI

((Ini juga satu kelebihan khairy untuk menarik minat perwakilan untuk mengundi beliau)

Khairy tetap sokong Pemuda jika gagal

Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin tetap akan memberi sokongan kepada sayap parti itu walaupun ditakdirkan gagal dalam pemilihan parti Mac ini.

Beliau berkata, perkara itu antara persetujuan dan kesepakatan yang dicapai dalam pertemuannya dengan dua calon Ketua Pemuda yang lain, Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir dan Datuk Seri Dr. Mohamad Khir Toyo baru-baru ini.(Ini juga satu kelebihan khairy untuk menarik minat perwakilan untuk mengundi beliau)


[khairy_4.jpg]

Sementara itu beban mangsa ribut tersebut hari ini sedikit berkurangan tatkala mereka menerima kunjungan daripada Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota, Datuk Dr. Awaluddin Said yang melawat beberapa buah rumah yang mengalami kerosakan.

Menurut Khairy, bantuan akan disalurkan secepat mungkin sebaik saja pihaknya menerima laporan tentang jumlah kerugian yang ditanggung mangsa terbabit melalui bancian yang sedang dilakukan.(Ini juga satu kelebihan khairy untuk menarik minat perwakilan untuk mengundi beliau)

Dan banyak lagi sifat khairy yang telah memikat perwakilan unyuk mengundi beliau.Selamat berjaya kepada YB Khairy Jamaluddin..teruskan usaha .


kunjungi prokj(klik disini)

1 ulasan:

  1. assalamualaikum....
    ketidakadilan umno atau konspirasi umno?
    mengapa???ali rustam dihukum tapi khairy lepas?saya sangat tak faham dengan 'perubahan'umno yang dihebohkan tu tapi kenape khairy yang baru sahaja disabitkan bersalah atas kes politik wang dipilih oleh perwakilan?pelik....tolong fikir-fikir kan...

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH