tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 31 Mac 2009

Nizar calon DAP?

TAIPING 30 Mac – Benarkah Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin adalah ‘calon DAP’ dan bukannya mewakili suara dalam Pas?

Persoalan tersebut berlegar di kalangan para pengundi pada pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang yang akan berlangsung pada 7 April ini.

Sebelum ini, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sendiri menyatakan bahawa beliau tidak setuju dengan cadangan memilih bekas Menteri Besar Perak itu sebagai calon Pas dalam pilihan raya kecil itu.

Bagaimanapun, Nik Aziz yang menganggap dirinya nakhoda parti akhirnya akur dengan keputusan memilih Mohammad Nizar dan memberikan restu.

Hari ini, Pengarah Pilihan Raya Pas, Datuk Mustafa Ali mengakui bahawa DAP sememangnya mencadangkan nama Mohammad Nizar agar dipilih sebagai calon bagi menggalas misi Pas mempertahankan kerusi P59 itu.

‘‘Memang dia (DAP) ada buat cadangan tetapi keputusannya adalah di tangan kami.

‘‘Kami pilih yang terbaik dan yang terbaik adalah Mohammad Nizar, bukan kerana dipengaruhi DAP,” katanya kepada pemberita di bilik gerakan pilihan raya Pas Air Kuning di sini hari ini.

Beliau menjelaskan, pada asalnya, Pas menyediakan senarai lima orang calon dan kemudian membuat tinjauan awam bagi menentukan siapakah yang menjadi pilihan majoriti pengundi.

‘‘Kami menggunakan khidmat badan kajian bebas, Merdeka Centre dan hasil kajian menunjukkan Mohammad Nizar merupakan pilihan majoriti pengundi Bukit Gantang,” katanya.

Jelasnya, kajian perbandingan yang dibuat berdasarkan tahap menentukan kemenangan, Mohammad Nizar mempunyai kelebihan di kalangan pengundi Melayu, Cina dan India.

Bagaimanapun, Mustafa mempunyai pandangan berbeza dengan Mohammad Nizar dan beberapa pemimpin parti pembangkang yang sebelum ini yakin Pas akan menang dengan majoriti yang lebih besar.

‘‘Meskipun kami yakin boleh menang, tetapi setakat ini saya tidak mahu memberikan komitmen bahawa kami boleh meningkatkan majoriti.

‘‘Bagi yang terlibat dengan jentera, mereka tahu pelbagai perkara boleh berlaku kerana kita masih ada tujuh hari lagi untuk berkempen,” katanya.

2 ulasan:

  1. Kalau DS NIZAR mewakili DAP dah tentu DS NIZAR masuk DAP dan lambang parti adalah ROKET.Mula-mula memang tuan GURU tak setuju selepas diadakan masyuarat tuan GURU pun ikut setuju.Itu pun korang nak berbelit tulislah perkataan yang tidak membinggungkan orang.

    BalasPadam
  2. kALAU BETUL NIZAR CALON DARI PAS KENAPA DARI AWAL NIK AZIZ TAK SETUJU...PAS NAK DENGAR DARI TUAN GURU ATAU DARI DAP...SIAPA DAP....TAKAN DAH LUPA PAS PADA DAP...LANGKAH MAYAT KALAU PAS NAK TUBUH NEGARA ISLAM...PAS APA KE NI...SANGGUP TOLAK ISLAM KERANA NAK BERSAMA DENGAN DAP...KAN PAS GILA KUASA

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH