tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Jumaat, 27 Mac 2009

UMNO MENUJU KEKUATAN PAKATAN MENGHAMPIRI KEHANCURAN

Dengan barisan kepimpinan yang sudah teruji kewibawaan umno akan mendapat keyakinan dan kepercayaan rakyat untuk membawa negara terus menikmati kejayaan untuk mencapai wawasan negara maju.Perwakilan Umno sudah matang dalam menyediakan kepimpinan yang akan membawa perubahan kepada Umno.

Ahli- ahli parti perlu menanam keazaman ‘untuk berubah’ sambil disusuli dengan langkah berani melakukan perubahan dalam diri sendiri jika mahu melihat UMNO dan Barisan Nasional (BN) terus berkuasa pada pilihan raya umum akan datang.

Transformasi dalam Umno yang disuarakan oleh ahli akar umbi perlu dilakukan di peringkat dalaman parti.Imej Umno juga harus dipulihkan dengan segera bagi mengembalikan keyakinan rakyat terhadap Umno.

Umno akan buktikan yang Umno sudah benar benar berubah dan akan dibuktikan perubahan ini di tiga prk nanti.Keyakinan Umno tidak hanya bersandarkan retorik tapi lihatlah apa yang Umno lakukan setelah mandat dan kepercayaan diberi oleh rakyat dalam memerentah negara,

Umno akui tidak semua pemimpin yang telah diamanahkan berkemampuan untuk melaksanakan kewajipan dengan berkesan.Pemimpin akan turun sekiranya itu kehendak rakyat dan ini lah yang telah Pak Lah lakukan demi melihat orang melayu terus berjaya.Satu pengorbanan yang besar dari Pak Lah yang sentiasa mendengar rintihan rakyat.Umno perlu kan perubahan untuk terus mendapat keyakinan rakyat.(baca perlu berani berubah)

Apakah pemimpin pembangkang mengakui kesalahan sebagaimana yang dilakukan oleh Pak Lah.Jawabnya tidak.Anwar tak layak menjadi Ketua...saya tak cakap...Benggali karpal yang cakap,Apakah Lim Guan Eng mengaku kesalahan memilih TKM! yang tidak layak untuk menjadi pemimpin yang akhirnya ditahan atas kesalahan rasuah.Kenapa tiada tindakan yang diambil oleh PKR untuk membersihkan pengaut harta rakyat ini...jawabnya Anwar sendiri tak berani nak mengambil tindakan kerana diri nya sendiri bergelumang dengan bermacam macam skandal yang mengaibkan.

Begitu juga yang melanda kerajaan negeri Selangor.Mereka berani melakukan kerana rakyat disogok dengan perbagai janji yang akhirnya terbukti pakatan tidak mampu untuk memikul bebanan sebagai sebuah kerajaan yang bersih.

Jadi perlu rakyat menolak pakatan pada tiga prk nanti agar rakyat tidak menjadi mangsa pada kerakusan pemimpin pemimpin pakatan untuk mengaut keuntungan sendiri.

Orang melayu perlu sepakat dan bersatu untuk menolak pemimpin yang tidak mempunyai harga diri.pemimpin yang menjual maruah negara harus kita korbankan agar tidak menjadi barah pada rakyat negara ini.TOLAK PAKATAN


RENUNG RENUNG KAN LA...LU PIKIR LA SENDIRI

11 ulasan:

  1. PI mampos la UMNO HARAM JADAH

    BalasPadam
  2. Apa pembangunan yang diberi oleh UMNO? Tak nampak satu pun.

    BalasPadam
  3. sekeliling kita ni macam macam ada...ada mata lihat...ada mulut rasa...ada telinga dengar yang hak....ada kaki pergi la ke masjid...ada tangan ,berdoala kehadrat ALLAH SWT...ada akal...lu pikir la sendiri....salam bro

    BalasPadam
  4. bodohnya umno...dah tahu bodoh..pergi la belajar menjadi orang yang berguna pada keluarga...soorrry bro...salam

    BalasPadam
  5. naik muaklaa aku baca pengampu ame4no ni. adik beradik utusan meloya dgn tv 3sukulaa tuu.

    BalasPadam
  6. Kalau pembangunan fizikal yg saudara tekankan..memang umno mungkin telah berjaya bangunkan serba sedikit..tetapi dari segi pembangunan rohani..kita dapati ia tidak begerak seiring..wujudlah apa yng dinamakan politik wang yang berselindung disebalik najis rasuah..Apa yang diperjuangkan oleh PKR adalah pembangunan fizikal seiring dengan pembangunan rohani..manakala PAS pulak akan teruskan dengan perjuangan mendualatkan Undang2 Islam di malaysia..Hanya Islam lah harapan kita untuk menyelesaikan segala masaalah kita di dunia ini, baik dari segi perpaduan mahupun pembangunan..

    BalasPadam
  7. Tengok muka MT UMNO aku dah nak muntah, media bukan main puji melangit , ketua pemuda dah sabit rasuah politik boleh menang juga, bodohnya orang, orang lain pun boleh menilai..meluat dengar pasal UMNO

    BalasPadam
  8. UMNOputra: show over. let's back to business...
    let's rob!!!

    BalasPadam
  9. tahniah diucap kerana mendapat seorang pembunuh sebagai ketua.

    buat tak tau lagi??? berita sudah disebar sejagat dunia dah dan memburukkan imej negara di sudut dunia, masih buat tak tau???

    cucu-cucu anda akan berasa malu ke atas perbuatan tuan hari ini yang menyerahkan negara ke atas seorang pembunuh kejam.

    BalasPadam
  10. ada satu saudara lupa ..saya akui politik wang merosakan ...tapi sudah diambil tindakan...tapi bgaimana pula kes PKR ni...soal moral...nak tutup je ke

    BalasPadam
  11. soal bunuh ni kau sendiri je yang jadi hakim...kalau betul najib salah kau hukum je dia..bagi aku senang je nak tuduh orang ...saya pun macam tu nak juga tuduh pemimpin pakatan ni suka sangat main belakang orang..kenapa ye

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger