tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Sabtu, 30 Mei 2009

PENANTI:INI BUKAN KERJA UMNO

Umno bukan parti yang tidak bertangungjawab,walau pun Umno tidak bertanding ahli ahli Umno tetap akan bertanggungjawab dengan melaksanakan kewajipan pada negara dengan mengundi pada esok hari.Tujuan Pkr menuduh Umno menaja Bas untuk membawa penduduk melawat beberapa kawasan pelancongan adalah untuk menutup kelemahan mereka yang sudah jelas tidak mampu untuk mentadbir Penanti walaupun rakyat sudah memberi kepercayaan pada mereka.Sepatutnya pilihanraya ini tidak perlu diadakan kerana rakyat sudah memberi mandat pada Pkr tapi kerana ingin menaikan nama DSAI pilihanraya ini diadakan hanya untuk memuaskan nafsu Anwar yang memang sudah gila kuasa.

UMNO menafikan dakwaan Pkr yang Umno menaja bas membawa penduduk Penanti membeli-belah sambil bercuti di beberapa tempat termasuk di Thailand pada hari Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti.Ini bukan kerja bodoh Umno dan Umno adalah sebuah Parti yang bertanggungjawab.Walaupun tiada wakil Umno yang bertanding,Umno tetap menyeru ahli ahlinya keluar mengundi esok agar penduduk Penanti tidak lagi akan memilih pemimpin yang hanya pandai bercakap tapi tidak pernah untuk menunaikan janji dan memilih calon yang benar benar yang mampu untuk bertanggungjawap pada penduduk Penanti.

Pemimpin Umno negeri yang menyifatkan perkara tersebut sebagai karut berkata, pihaknya tidak pernah membuat sebarang perancangan seumpama itu yang dikatakan bertujuan menghalang penduduk di situ keluar mengundi.Memandangkan cuti persekolahan pun sudah bermula, jadi tidak hairan jika ada pihak yang menganjurkan lawatan begitu, namun beliau menegaskan UMNO negeri tidak terlibat langsung dengan program tersebut.

Bagi Umno Pkr hanya pandai bercakap berapi-api tetapi tidak tahu membawa pembangunan kepada rakyat.Hampir dua tahun DSAI menjadi ahli Parlimen Permatang Pauh tiada pembangunan yang mampu dibangunkan oleh Anwar yang bagi saya Anwar hanya sibuk berpolitik untuk membina nama nya keseluruh dunia tanpa memperdulikan penduduk Penanti yang bagi saya masih ada penduduk Penanti dibelenggu kemiskinan, tiada kemudahan air dan elektrik, manakala jalan kampung yang rosak juga tidak diperbaiki.

Malah, bukan itu sahaja masjid dan surau di kawasan itu seperti diabaikan, yang rosak tidak langsung diperbetulkan, peniaga dan usahawan kecil juga tidak diberikan bantuan apa lagi soal pendidikan anak-anak.

Hakikatnya, Penanti sepatutnya menjadi antara kawasan paling pesat membangun dengan pelbagai kemudahan infrastruktur memandangkan bekas ADUN kawasan itu, Mohammad Fairus Khairuddin turut memegang jawatan sebagai Timbalan Ketua Menteri I.

Bagi Pkr mereka hanya pandai mawarkan jawatan Yang Dipertua (YDP) Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan gantirugi sebanyak RM88,000 termasuk deposit bertanding DUN di Penanti kepada calon bebas.Calon bebas,kak min juga mendakwa beliau juga mempunyai bukti dalam bentuk rakaman mengenai 'peristiwa' di sebuah hotel di Jawi, Nibong Tebal pada tahun 2007 yang membuktikan mereka dengan ketidaktelusan dan ketidakadilan pemimpin dalam PKR.

BAGI PENDUDUK PENANTI DIHARAP DAPAT MENILAI APA YANG TELAH PKR LAKUKAN SELAMA INI,BUKTIKAN YANG ANWAR TIDAK PERNAH MEMBELA NASIB PENDUDUK PENANTI DENGAN TIDAK MENGUNDI CALON PKR ESOK.....RENUNG RENUNG KAN LA....LU PIKIR LA SENDIRI.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH