tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 18 Mei 2009

ZAMBRY NIZAR:KENAPA LA BEBAL SANGAT NIZAR NI

Nizar faham dimana dirinya tidak berkemampuan untuk meminta perkenan Sultan Perak bagi memenuhi permintaan nya bagi membubarkan Dun Perak.Tapi kerana desakan Dap yang beria ia mahu dun dibubarlkan Nizar terpaksa mengikut telunjuk Dap kerana Nizar memeng terhudang budi dengan Dap ,kerana Dap telah banyak membantu perjalanan politik Nizar.

Nizar dan sekutu nya kena faham yang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak tidak boleh dibubarkan bagi memberi laluan kepada pilihan raya baru atas permintaan minoriti,Ini semua orang tahu,rakyat yang tak faham undang undang pun faham keadaan ini.

Rakyat tahu ,tujuan Nizar ingin Dun dibubarkan hanyalah ingin menutup kelemahannya yang kini tidak lagi mendapat kepercayaan Ahli Ahli Dun Perak.Nizar tahu sekiranya beliau tidak mendesak Sultan untuk mengadakan Pilihanraya beliau sebenarnya sudah tahu yang beliau dan rakan rakannya akan tersingkir. Tapi semasa Nizar berkuasa Nizar langsung tidak membangkitkan soal bubar Dun kerana masa itu kemungkinan Nizar berada dalam keadaan mabuk kuasa.

Mungkin Nizar berangapan Sultan akan mudah mengikut telunjuknya tapi sangkaan Nizar tidak kerana Sultan Perak bukan bodoh didalam Undang undang ,Baginda adalah seorang bekas hakim negara dan segala ilmu undang undang berada dalam genggaman Baginda.Kerana Baginda faham la Baginda tidak mudah mengikut selera Nizar.Tak pernah dalam sejarah negara kumpulan minoriti minta Dun dibubarkan.

Nizar boleh melalak kehulu kehilir menjaja Umno tak berani menghadapi rakyat tapi bagi Umno apa sahaja keputusan Sultan umno akur dan Umno sesekali tidak akan menderhaka pada Sultan kerana hak untuk membubarkan Dun memang Hak Sultan Perak.

KITA RENUNG RENUNG KAN LA....HAK SULTAN NIZAR NAK RAMPAS,HAK NIZAR TIDAK PERNAH DIUSIK SULTAN MAHU PUN UMNO......LU PIKIR LA SENDIRI...

5 ulasan:

  1. akhirat nanti Allah cuma akan tanya apa agama kamu, siapa pemimpin kamu. Dia tidak akan tanya apa kaum kamu, parti mana kamu sokong. tidak perlulah nak mengata orang 2 bebal, pak turut atau apa pun, masing - masing ada baik buruknya. politik biarlah tidak melampaui batas - batas islam. berpolitik lah cara baik. pas ka pkr ka umno ka kalau kita islam jangan lah menghina sesama islam. kita politik secara adil dan saksama.

    BalasPadam
  2. tak kira samada kamu presiden pas ka presiden umno ke mahupun raja - raja melayu, akhirat nanti di padang masyar kita semua akan sama - sama tanpa seurat benang pun melihat dosa dan pahala kita. dalam islam kita sama sahaja. tidak perlu agungkan kaum, pemimpin atau raja tetapi agama

    BalasPadam
  3. Depa sekarang ni dah gila, kalau pegi check kat hospital bahagia tanjung rambutan comfirm kena tahan...metal kritikal.

    Sekarang ni kalau jumpa kambing tepi jalan pon depa nak tanya kambing tu sama ada DUN perak perak perlu di bubar atau tidak.

    Mereka sekarang tengah takut, yang baginda sultan akan memanggil sidang DUN, dan keputusan mejority dalam DUN akan di guna kan sama ada perlu atau tidak DUN di bubarkan.

    Bila di panggil sidang DUN maka Dr zamri akan mengusulkan undi tidak percaya terhadap nizar, maka nizar akan lucutlah jawatan MB nya.

    Maka nizar akan sengih lah semacam kerang busuk.

    BalasPadam
  4. bodoh punya olng....

    BalasPadam
  5. takut ke kalah pilihanraya.......???????????

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger