tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Isnin, 25 Mei 2009

ZAMBRY NIZAR:KENAPA BARU SEKARANG NIZAR NAK JUMPA NAJIB

Nizar menyatakan kesediaannya bertemu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, bagi menyelesaikan krisis politik Perak. Nizar berkata, Pakatan Rakyat sebelum ini pernah menyuarakan kesediaan mereka dan berharap pertemuan itu membuahkan hasil positif demi kepentingan rakyat. Nizar berharap pertemuan itu akan dapat meredakan kemelut politik di Perak dan pertemuan itu mungkin berguna kepada rakyat Perak. Saya sedia bertemu (Najib). Hal ini ada kita nyatakan dulu.

Bagi saya apa keperluan Nizar untuk berjumpa dengan Najib sesudah Nizar sendiri adalah segala punca kemelut yang melanda Perak.Nizar seharusnya mengadap Paduka Sultan Perak dengan meminta ampun kebawah Duli Tuanku.Sesudah segalanya hilang dari Nizar barulah Nizar ingin mengadakan perbincangan dengan Umno sedangkan semasa Nizar masih sebagai MB Nizar enggan berbuat demikian hanya kerana rasa diri terlalu bongkak dengan jawatan sebagai MB.

Bagi saya Nizar penipu bila Nizar mengatakan perkara ini sudah dibangkit kan sejak dulu lagi.Kenapa semasa Nizar ada segalanya Nizar tidak mahu mengambil inisiatif untuk menyatukan perpaduan rakyat negeri Perak,Sudah keadaan menjadi hancur baru Nizar mengatakan untuk meredakan kemelut negeri Perak.

Nizar seharusnya sedar sejak mula mula dilantik sebagai MB nizar hanya ada enam kerusi dan ini sudah tentu Nizar tidak mampu untuk membuat keputusan kerana sudah tentu Dap yang mempunyai suara ramai antara Pakatan akan mengawal segala tindakan Nizar.

Nizar seharusnya menerima pelawaan Umno sejak awal awal lagi kerana yang penting bagi Umno persefahaman antara Umno Dan Pas bersatu demi kebaikan negeri Perak.Umno sedia untuk menjalinkan kerjasama dengan Pas tanpa mahu membangkitkan soal siapa yang layak sebagai MB.Umno rela Nizar memegang tampuk kerusi MB kerana yang Umno inginkan adalah kestabilan sebuah kerajaan yang dapat mentadbir dengan baik untuk kesejahteraan seluruh rakyat Perak.

Pada masa yang sama Nizar masih dan tetap akan memfailkan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Rayuan di Mahkamah Persekutuan, seawal-awalnya isnin ini bagi mencabar keputusan berkenaan.Nizar harus mengambil contoh di Kelantan dimana walaupun Pas memerintah Kelantan hanya dengan kelebihan satu kerusi Umno tidak pernah mendesak kerajaan Pas untuk mengadakan semula pilihanraya kerana bagi Umno ,Umno tidak akan sesekali menganggu pentadbiran Pas walaupun dengan kelebihan satu kerusi.Nizar harus jadikan ini satu panduan bagi membangunkan negeri Perak.Jangan kerana sikap tamak dan tidak redha ketentuan ALLAH kita bakar semua jalan dari kita mencari jalan penyelesaian.

Bagi saya jika ingin menyelesaikan kemelut ini ,kenapa Nizar masih ingin membawa kes siapa MB yang sah Ke mahkamah Persekutuan ,sedangkan mahkamah rayuan telah membuat keputusan yang Sultan Perak tidak silap dalam membuat perlantikan MB Perak .Kemelut Perak ini akan berterusan sekiranya Nizar masih dengan sikapnya yang tidak mahu menerima hakikat yang Sultan Perak telah melantik Zambry sebagai MB yang sah dari segi undang undang tubuh negeri Perak.

Sekiranya Nizar mahu menyelesaikan perkara ini Nizar seharusnya menerima keputusan mahkamah rayuan dan akur dengan qada dan qadar yang semua ini ada hikmah dari ALLAH pada semua punca kemelut ini.Jangan lah ikut nafsu syaitan kerana sikap sedemikian adalah sahabat sahabat syaitan.Pulanglah kepangkal jalan dan terima semua ini dengan hati yang terbuka kerana semua ini ada hikmah disebalik kejadian ini.

Pada saya Nizar harus sabar dan beri peluang pada kerajaan BN untuk berkhidmat pada rakyat Perak kerana Dun akan tetap dibubar bila tiba waktunya nanti.Jangan lah kerana masaalah politik yang sempit kita susahkan rakyat.Bagi saya cukuplah pilihanraya diadakan cuma lima tahun sekali kerana kalau asyik mengadakan pilihanraya bila pulak kita ingin tumpukan pada masaalah rakyat....Nizar harus utamakan rakyat dari utamakan kepentingan peribadi.

DAH TERSEPIT BARU NAK JUMPA PM...MASA BERKUASA KENAPA TAK PANDANG UMNO...DAH NAK TENGGELAM BARU MINTA KAT UMNO NAK JUMPA....DASAR ORANG TAK BOLEH DI BAWA KEMEJA RUNDINGAN.

RENUNG RENUNG KAN LA....LU PIKIR LA SENDIRI...

4 ulasan:

  1. Salam, org mcm Nizar ni 'Musuh dlm selimut' PAS kata Harun Din!

    BalasPadam
  2. Saya fikir DS Najib akan mempertimbangkannya sama ada perlu atau tidak buat masa ini. Tetapi seperti yang PM kata jika tanpa syarat dan tidak membuat tuntutan yang bukan-bukan, insya-Allah itu tidak menjadi halangan. UMNO biasanya akan bersikap sederhana dan cenderung untuk bertolak ansur dalam hal ini. kita berharap jika pertemuan itu benar-benar berlaku satu penyatuan umat Melayu di Perak akan menjadi kenyataan.

    BalasPadam
  3. Dato" Seri dah kata nak jumpa boleh tapi tanpa syarat... Baw-bawalah bertenang. Nak jumpa wat apa nak masuk UMNO kot nak ganti ZAmri.....Ha ...ha..malaunnnnn

    BalasPadam
  4. Nak minta masuk UMNO kot......Mana tau koat0kot dapat ganti Zamri Pooooooooodahhhhhhhhhhh Jahanammmmmm

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger