tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 24 Mei 2009

ZAMBRY NIZAR:NIZAR PULANGKAN KERETA CAMRY YANG DAH NAK HANCUR

Kenapa sekarang Nizar baru nak pulang kan kereta rasmi MB pada kerajaan negeri?Seharusnya Nizar patut menyerahkan kereta berkenaan bila Nizar tidak lagi menjadi MB Perak.Tapi orang yang degil lagi sombong masih lagi mempercayai diri nya masih sebagai MB sedangkan Sultan sudah melucutkan jawatannya sebagai MB Perak.Memang muka orang yang tak tahu malu sahaja yang sanggup menggunakan hak orang lain.

Dalam Islam kita dilarang menggunakan apa apa hak orang lain selain hak sendiri.Kenapa setelah hampir tiga bulan baru NIzar nak kembalikan kereta sedangkan Nizar sepatutnya berbuat demikian sewaktu Nizar keluar dari pejabat MB lagi.Dah hancurkan baru nak bagi balik pada kerajaan negeri.Nizar dengan bangga menggunakan harta rakyat dengan mengheretnya kehulu kehilir sedangkan rakyat tak pernah nak merasai kenikmatan untuk menaiki kereta mewah.Nizar seharusnya meminta maaf pada rakyat Perak kerana kereta berkenaan adalah hak rakyat dan rakyat ada hak untuk mempertikaikannya.

Kerajaan BN tak pernah meminta semula kereta berkenaan dari Nizar dan secara tidak langsung Nizar telah mengiftiraf Zambry sebagai MB Perak yang sah.Kereta berkenaan adalah hak rakyat dan tak wajar Nizar menggunakannya tanpa kebenaran sesiapa.Nizar telah menggunakan harta rakyat untuk kesenangan peribadinya ,sedangkan rakyat yang miskin terus terbiar tanpa pembelaan dari Nizar.Apakah ini pemimpin yang harus kita pertahankan.

RENUNG RENUNG KAN LA....LU PIKIR LA SENDIRI......

2 ulasan:

  1. ler... ko tak baca abis ke berita utusan meloya tuh... nizar hantar sendiri d temani oleh pembantunya lah... dia hantar ari ahad... pasal takut zambry tak der keta esoknya..... udah2 ler membuat fitnah.... byk sangat fitnah yg ko buat.... hantar keta salah.. tak hantar keta salah.... yg pasti... BN lah yg merampas hak rakyat.... hehe...

    BalasPadam
  2. nizar lah MB yg Sah dlm proses perundangan.kerana dia mendapat gelaran MB dlm pilihanraya umum ke 12 melalui suara mejoriti rakyat dlm pilihanraya. BN ini plak guna tipu muslihat 'membeli' wakil rakyat BA, lalu membantu kerajaan melalui lantikan sultan.Ni bukan demokrasi berperlimen yg Malaysia amalkan .Cara ini Autokrasi monarki yg diamalkan secara tradisional zaman dahulu kala.Sebab tu Nizar dan rakyat yg tahu prisip demokrasi berperlimen tidak puas hati. Si Zamry ini tidak tahu dan naif undang 2 demokrasi yg mengutamakan kuasa rakyat melalui proses pilihanraya.

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger