tengok bola disini

Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Selasa, 19 Mei 2009

ZAMBRY NIZAR:ORANG MELAYU PERAK TOLAK NIZAR SEBAGAI MB

Rakyat Perak sebenarnya merasa malu mempunyai seorang MB yang sanggup menderhaka pada Sultan hanya kerana kuasa.Nizar sanggup membawa kemahkamah untuk memutuskan siapa yang layak sebagai MB Perak sedangkan Nizar sudah diarahkan oleh Sultan supaya meletakan jawatan.Apabila mahkamah tinggi memutuskan Nizar masih lagi sebagai MB Nizar terus ingin mengadap Sultan Perak agar dapat membubarkan Dun.Nizar berkata tujuannya untuk membubarkan Dun adalah bertujuan menyerahkan semula kepada rakyat hak mereka untuk menentukan kerajaan yang betul dan sah.

Jadi selama ini penentangan Nizar terhadap Zambry ibarat cubit peha kanan,peha kiri juga terasa pedihnya.Faham faham je la maksud nya.Nizar memperdayakan rakyat kononya kerajaan yang dilantik oleh Sultan adalah kerajaan yang tidak diterima oleh rakyat.Dan sebagai menunjukan bantahan Nizar mengheret rakyat agar menetang Zambry dan siapa yang melantik Zambry.Inilah manusia yang cantik diluar rupanya busuk didalam.

Nizar sedar walaupun beliau telah mendapat semula jawatannya beliau resah kerana nyawa jawatannya akan hilang bila BN cuba untuk membuat undi tidak percaya pada kepimpinannya.Jadi jalan yang terbaik untuk selamatkan diri dari disingkir adalah memohon Dun dibubarkan.sebenarnya Dun tidak perlu dibubarkan kerana BN yang mempunyai majoriti boleh menubuhkan kerajaan yang lebih baik dari kerajaan pakatan yang tidak mampu mentadbir kerana terlalu asyik bermain politik hingga lupa untuk membela rajyat.

Untuk pengetahuan semua rakyat Perak tidak memilih Nizar untuk menjadi MB mereka.Rakyat Perak sebenarnya masih memerlukan kepimpinan Umno untuk menerajui kerajaan negeri .Ini dibuktikan dalam PRU 12 yang lalu walaupun BN kehilangan majoriti dengan hanya tiga kerusi tapi kalau diikut pada bilangan yang dimenangi oleh Umno dan Pas jauh memihak pada Umno.Pas hanya memenangi enam kerusi dan sememangnya tidak layak dan mampu untuk mentadbir dengan baik.Kerana ada enam kerusilah Nizar telah dijadikan robot oleh Dap untuk mengambil segala hasil orang orang melayu Perak.Lu pikir la apa yang sudah Nizar bagi kat Dap ni.......Orang melayu sendiri menjadi pendatang dibumi dimana anak melayu sendiri jadi MB nya.

Pada Nizar jangan la dijaja yang kuasa ditangan rakyat harus dikembalikan pada rakyat.Rakyat sudah membuat pilihan yang rakyat tidak mahu lagi seorang MB yang hanya tahu menjaga hati sekutunya tapi menolak titah sultan dan menolak rintihan rakyat.Sultan memilih Nizar dengan harapan Nizar bangunkan Perak,tapi sangkaan itu salah kerana Nizar bagaikan mahu menjual seluruh negeri Perak pada.....lu pikir la sendiri...

Jadi sebelum habis negeri tergadai oleh Nizar ,Nizar harus di tolak agar negeri Perak selamat sebagaimana Perak berada didalam kepimpinan Umno sejak sekian lama....Pada nizar fikir fikirkan lah,apa untungnya membawa kes MB kemahkamah,rakyat tahu apa disebalik semua ini,Nizar heret Zambry tapi tersangkut juga???.....lu orang pikir la.....

Orang melayu juga tidak lagi mahu Nizar sebagai MB kerana Nizar hanya mementingkan bangsa keturunannya sahaja...faham faham je la....siapa.....baca sini siapa Nizar

ORANG MELAYU SEBENARNYA SUDAH MENOLAK NIZAR PADA PRK BUKIT GANTANG ,ORANG MELAYU TAK MAHU ANDAI NIZAR MENJADI PILIHAN TIADA APA YANG AKAN TINGGAL PADA ORANG MELAYU DIPERAK NANTI.

2 ulasan:

  1. Macam mana nak tahu rakyat sokong siapa kalau takut untuk adakan pilihanraya perak

    BalasPadam
  2. emmm...macamtu senang je la...bubarkan dun..baru boleh tunjukkan kepada nizar yang rakyat perak sudah taknak kan dia..lagipun kenapa blog ni senyap jer..tiada yang berminat nak ulas ataupun rakyat menolak ape yang di tulis...pikir-pikir la sendiri...

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular

SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH

Windows Live Messenger