tengok bola disini


Rakan seperjuangan

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

SAPA NAK HUBUNGI ANWAR

LU ORANG PIKIRKAN LA

LU ORANG PIKIRKAN LA

INI LAH PEROSAK BANGSA

INI LAH PEROSAK BANGSA

SAMA TAK?

SAMA TAK?

PEROSAK BANGSA

PEROSAK BANGSA

Ahad, 17 Mei 2009

RASUAH POLITIK PAS:NIK AZIZ TIDAK TOLAK KEMUNGKINAN MEMANG ADA SOGOKAN DALAM PEMILIHAN PAS

KOTA BAHARU: Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak menolak kemungkinan berlaku sogokan atau pemberian sagu hati dalam kempen pemilihan calon parti itu ketika ini.

Nik Aziz berkata adalah sesuatu yang sangat menyedihkan apabila unsur rasuah sudah berlaku dalam PAS sematamata untuk menang jawatan dalam kempen pemilihan calon.

"Mungkin benar sudah berlaku unsur itu. Kalau tidak tak kan keluar tuduhan begitu dan nasihat saya ambil duit dia (calon tersebut) tapi jangan undi dia. Biar dia rasa perit buat begitu.

"Gerunlah kepada Allah S.W.T kerana dalam Islam mengharamkan rasuah dan saya kecewa jika perkara ini berlaku," katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan sumbangan pembiayaan peserta Ekspedisi Mendaki Gunung Everest di pejabatnya di sini, hari ini.

Rabu lepas, Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Mohamed Daud Iraqi ketika merasmikan Muktamar Dewan Ulama PAS Kelantan di Machang mendakwa mendapat laporan berlaku unsur sogokan seperti memberikan baju dan mengadakan majlis makan oleh calon pada kempen kali ini.

Mengulas dakwaan Mohamed itu, Nik Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan bersetuju Jawatankuasa Disiplin PAS mengenakan tindakan disiplin terhadap Mohamed jika tuduhan itu palsu.

"Saya setuju benar jika hendak ambil tindakan disiplin kerana bila mahu bercakap depan ramai mesti ada fakta kerana jika tidak ada fakta ia sesuatu yang bercelaru.

"Saya juga tidak boleh memastikan apa yang dikatakannya (Mohamed) itu sebagai satu tuduhan atau teguran. Dua perkara ini sesuatu yang berbeza," katanya.

Semalam Naib Presiden PAS Datuk Husam Musa meminta Mohamed memberikan bukti kepada Dewan Harian PAS mengenai dakwaan sogokan tersebut dan jika tiada bukti Mohamed boleh dikenakan tindakan tata tertib.

Sementara itu, Nik Aziz menyambut baik kemenangan tanpa bertanding Datuk Seri Abdul Hadi Awang bagi jawatan Presiden PAS selepas menerima 136 pencalonan daripada 137 kawasan parti.

"Syukur alhamdulillah beliau (Abdul Hadi) menang walaupun banyak pihak terutama media cuba melagalagakan pemimpin untuk jawatan itu," katanya.

Beliau berkata Abdul Hadi wajar meneruskan kepimpinannya berdasarkan pengalaman luas pemimpin itu dalam gerakan Islam sehingga ke peringkat global.

"Selagi beliau sihat kita terima kepimpinan dia. Kalau beliau buat salah kita tegur seperti mana saya sangat suka orang tegur kesilapan saya dengan besertakan fakta.

"Saya sudah serik berlawan dalam parti seperti mana saya menentang tok guru Haji Husin Rahimi sebagai Ketua Dewan Ulama pada tahun 60an dulu tetapi kalau lawan Umno sampai bilabila pun saya sanggup," katanya.BERNAMA


TGNA AJAR PADA SEMUA AHLI PAS AGAR TERIMA DUIT RASUAH ITU....ULAMA JENIS APAKAH INI.....SUDAH JELAS DALAM PAS TIDAK ADA TINDAKAN DIAMBIL SEBAGAIMANA UMNO MENGAMBIL TINDAKAN PADA AHLI YANG TERBABIT DALAM KES RASUAH POLITIK.BAGI PAS APA YANG BERLAKU DALAM PARTI TIDAK SAMA DENGAN APA YANG BERLAKU DIDALAM UMNO...PAS MENTAFSIR RASUAH MEREKA ADALAH DERMA DAN MEREKA MENTAFSIR HARAM BAGI UMNO.

WALAU PUN PAS MENAFIKAN IANYA BUKAN RASUAH TAPI KALAU DAH ULAMA SENDIRI MENYATAKAN IANYA ADALAH RASUAH KATA SIAPA LAGI YANG PAS PERLU DENGAR .APAKAH PAS AKAN MEMINTA PANDANGAN UZTAZ NGAR UNTUK MEMBERIKAN NAS NAS BERKENAAN RASUAH DIDALAM PAS INI.dIDALAM PAS SENDIRI PANDANGAN DAN TEGURAN PAS SUDAH DITOLAK OLEH AHLI AHLI PAS KERANA PAS SUDAH MERASAKAN PIMPINAN ULAMA SUDAH TIDAK DIPERLUKAN LAGI DALAM KEPIMPINAN PAS YANG MAHU GOLONGAN PROFESIONAL MENGAMBIL ALIH TAMPUK KEPIMPINAN PAS.

MUNGKIN MEREKA MENTAFSIRKAN RASUAH HANYA SEBAGAI HADIAH ATAU SUMBANGAN,KERANA BAGI PAS TIDAK SALAH MEMBERI HADIAH DAN SUMBANGAN.ITULAH YANG DINYATAKAN OLEH SEORANG PEMIMPIN PAS BAHAWA AMALAN MEMBERI SEDEKAH DIDALAM PAS MUNGKIN SUDAH DISALAH ANGGAP SEBAGAI MEMBERI RASUAH UNTUK MELOBI JAWATAN.MEMANG TIDAK SALAH PAS UNTUK MEMBERI HADIAH PADA SESIAPA PUN.

MEMBERIKAN HADIAH ,MENGADAKAN JAMUAN,MEMBAWA PENYOKONG PERGI MELANCONG APAKAH INI BUKAN RASUAH DIDALAM PAS.SEKIRANYA IANYA TERJADI DIDALAM UMNO PAS AKAN MENYERANG DENGAN MENTAFSIRKAN PEMBERIAN SEDEKAH UMNO ITU SEBAGAI AMALAN RASUAH.INILAH RUPA PAS DIMANA BILA IANYA BERLAKU DIDALAM PARTI MEREKA IANYA HALAL DAN HANYA BERUPA SEBUAH SEDEKAH YANG MEREKA SENDIRI HALALKAN..

BAGI PAS ,MEREKA AKAN MENGGUNAKAN PELBAGAI KAEDAH UNTUK MENUTUP AMALAN RASUAH DALAM PARTI MEREKA DALAM PAS SEMUA HALAL KERANA BAGI MEREKA IA HANYA BERUPA SUMBANGAN,ITULA SEBENARNYA TAFSIRAN PAS.

BAGI SAYA PAS SEBENARNYA SUDAH TERJEBAK DAN TERIKUT DENGAN GAYA ANWAR YANG CUKUP DIKENALI SEBAGAI BAPA PERASUAH.KERANA ANWAR LA KEGIATAN MEMBELI UNDI BERLELUASA SEMASA BELIAU INGIN MEREBUT KERUSI TIMBALAN PRESIDEN UMNO PADA MASA ITU.DAN IANYA BERLAKU SEMASA ANWAR MENGUASAI PEMILIHAN PAS KALI INI...SUDAH DIJANGKA PERKARA INI AKAN BERLAKU KERANA ANWAR BERUSAHA UNTUK MENGUASAI KEPIMPINAN PAS MELALUI GOLONGAN ERDOGAN YANG DI TAJA OLEH ANWAR.


RENUNG RENUNG KAN LA...LU PIKIR LA SENDIRI

2 ulasan:

  1. Bro
    Mana boleh kita kata perbuatan deme tu rasuah.PAS bukankah parti maksum.Anggap segala pemberian dalam pertandingan tu sebagai sedekah je.Baru setahun memerintah sedikit negeri dah sgt teruk index rasuah(sedekah) nya.
    Perkara SEKS pun deme sedekah sesame ahli mereka.Mereka kan maksum.

    BalasPadam
  2. La ni dok nampak pihak BN dok kalut sangat dengan PAS...pasai pa? Tau ka yang BN dok buat iklan percuma kat PAS? Jangan jadi budak-budak pulak.." Pasai pa cek tak leh buat...depa pun buat" ni la alasan budak-budak bila makpak maghah depa..tak payah menyibuk hal oghang...hal BN pun dok belengaih lagi..pebetoi hai BN dulu bagi elok..Komen ahli keluarga Bn PPP tu...ada ahli dah jadi timbalan menteri.. pecat pulak..yang parti lain dlam BN dok pulun nak ada ahli jadi menteri...tak leh pun..Saudara kamalfasya ni agaknya dah jadi penasihat Ketua Penerangan UMNO yang lucu tu dah kot..oghang kirim maklumat guna internet...dia nak ajaq anak buah guna POS..(andai saja)..

    BalasPadam

SILA ULAS APA YANG ANDA BACA

SOKONGISA4.png (400×386)

PERDANA MENTERI MALAYSIA

PERDANA MENTERI MALAYSIA
YAB DATO SERI NAJIB TUN ABDUL RAZAK

Timbalan Perdana Menteri

TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA

NEGARAWAN TERULUNG

NEGARAWAN TERULUNG

ShoutMix chat widget

CHATROLL KAMALFARSYA

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Jumlah Paparan Halaman

BLOG SARAWAK

BLOG PEMBANGKANG

Catatan Popular


SABDA HADIS

Rasullullah S.A.W. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya apabila seorang manusia itu melaknat sesuatu, maka laknatnya itu akan naik ke langit lalu pintu akan ditutup supaya ia tidak dapat naik. Kemudian laknat itu akan turun ke bumi lalu pintu bumi tertutup dari dimasuki. Laknat itu mencari jalan kiri dan kanan lalu ia tidak menjumpai jalan haluan. Lalu laknat itu kembali kepada orang yang dilaknat, sekiranya orang itu memang layak dilaknat maka laknat itu akan terkena padanya. Sekiranya dia bukan ahli yang layak menerima laknat maka laknat itu akan kembali kepada orang yang melaknat itu semula." Riwayat Abu Daud

Huraian

1. Maksud laknat itu ialah jauh daripada rahmat Alllah S.W.T. kerana kemurkaanNya.
moh ikut, jangan perlekehkan.

MARI MEMBACA AL QURAN

CELIK AL-QURAN
Kepada kaum Muslimin & Muslimat, yg ingin belajar mengaji atau mendalami tajwid secara percuma, sila klik disini, insyaallah semoga kita semua menjadi umat Islam yg celik AlQuran serta diberkati oleh Allah

AsmaulHusna

Photobucket

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)

JANGAN MEMBERI (LAPORKAN)
JANGAN TERIMA (LAPORKAN)

Bank islam online

ZAKAT

ZAKAT
bayar secara online

KIBAR JALUR GEMILANG

Berkibarlah dikau di bumi bertuah

NEGARA MALAYSIA

YANG JAUH DAN DEKAT SINGGAH